Tapahtuuko sektio nukutuksessa?
Kommentit (13)
Kiireellinen ja hätäsektio tehdään nukutuksessa, koska se käy nopeammin ja siinä on vähän niin kuin kiire.
Suunniteltu sekotio ja osa kiireellisistäkin, jos vaan ehtii, tehdään selkäydinpuudutuksessa, koska se on turvallisempi. Mutta ei siinäkään yleensä pääse haavaa näkemään, virittävät lakana eteen suojaksi. Toki on kiva kun lapsen saa syliin heti.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:10"]
ja sit täällä kaikki väittää olevansa akateemisesti koulutettuja ja erittäin sivistyneitä
[/quote]
Tämähän oli looginen kommentti aiheeseen. Suunniteltu sektio tehdään puudutuksessa eli äiti on hereillä. Googlettamalla löydät ap paljon enemmän lisätietoja kuin täältä.
Sermi laitetaan eteen eli äiti ja isä eivät näe tapahtumia. Hätäsektio tehdään nukutuksessa, jolloin vauva saadaan nopeasti maailmaan. Suunniteltu sektio ja kiireellinen sektio tehdään puudutuksessa.
Kaikki ei halua nähdä kun suolet on pöydällä avoimen mahan vieressä? Steriliteetin takia synnytysalueen suuntaan ei myöskään äiti/isä saa hengitellä saati koskea.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:33"]Miksei tapahtumia saa nähdä?
[/quote]
Joo mä en ainakaan haluis:D saisin varmaan paniikkikohtauksen
Mä näin kummallakin kerralla tapahtumat, ekalla kerralla lampusta ja tokalla kerralla katosta. Hoitajat sanoi, että aina ne äidit näköjään jostain näkee.
Mulle tehtiin kiireellinen sektio puudutuksessa. Lakana oli edessä. Mies ei saanu olla leikkaussalissa.
Tavallisessa sektiossa mies saa olla mukana ja katsella :)
Olen ymmärtänyt, että ainoastaan hätäsektio tehtäisiin nukutuksessa. Itselläni sekä suunniteltu, että kiireellinen sektio tehty puudutuksessa.
Kiireellinen sektio täälläkin spinaalissa. Sain paniikkikohtauksen eikä rauhoittavaa voitu antaa ennen kuin lapsi ulkona. Silti lapsen syntymä oli elämäni hienoin kokemus.
ja sit täällä kaikki väittää olevansa akateemisesti koulutettuja ja erittäin sivistyneitä