1v yöimetys
Elikkä meillä on muutamaa viikkoa vaille 1 v poika joka syö öisin 1-2 kertaa: Yleensä nukahtaa omaan sänkyyn 19-20 aikaan ja nukkuu ensimmäisen pätkän 6-10h ja herätessä selvästi nälkänen ja sitten yleensä syö jopa molemmat tissit tyhjäksi, jolloin jää yleensä viereen nukkumaan. Sitten vielä aamulla n. 5-7 aikaa syö uudestaan ja nukutaan sitten noin kahdeksaan.
Minulle itselle ei ole ongelma tuo yöimetys, mutta tietysti mielummin nukuttaisiin yöt heräämättä. Meillä on myös 1v neuvola pian ja mietin että tuleeko siitä sanomista siellä vai olisiko vain parempi olla mainitsematta asiasta. Öisin olen aina aivan unenpöpperössä vaikka olenki päättänyt että tassuttelen uneen niin ei siitä mitään tule kun olen niin selkärangaton, sitäpaitsi itkukin on nälkäitkua ja vaikka saisinkin nukahtamaan uudestaan niin herää n.30 min uudestaan..
Eli kysymyksenki onkin että onko kenelläkään vauva lopettanut itse yösyönnin itsestään ilma unikoulua tai itkettämistä.
Äitini kertoi että lopetin itse 1v3kk yösyönnin.. onko kellään muulla vastaavaa kokemusta?
Ei tarvitse sitten tulla kertoo että hampaille huonoksi ja blaablaa kun tutkimuksissa on todettu että hammasbakteerit ei pysty käyttää äidinmaidon laktoosia hyväksi.
Kommentit (22)
Jatka vaan, jos hyvältä tuntuu. Ja neuvolassa ei kannata mainita mitään tai jätä ainakin mahdolliset ikävät kommentit omaan arvoonsa. Meillä on kolme lasta kaikki yösyöneet reilusti yli vuoden ikäisiksi ja kaikilla reiättömät hampaat. Vanhimmat jo koululaisia. Lopetat sitten kun tuntuu hyvältä.
Up