Uusi jouluhitti? Annin kekseliäät torttutuutit keräävät ihasteluja: ”Aivan törkyhyviä!”
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000007630523.html
Oletko koskaan tehnyt torttutuutteja? Aiotko tehdä?
Kommentit (11)
Vaatii taitoa. Ei joka pojalta onnistu.
Kukkatorttuja aion kokeilla johon tulee marmeladisydän. Kinuskikissa ohje.
Näin eilen tuon reseptin, ja ajattelin tehdä sitten joulukuussa. Sitten kuitenkin ajattelin, että enhän edes tykkää kermavaahdosta, ja että osaanko minä muutenkaan tehdä tuollaisia torttuja. Helpompaa olisi tehdä samanlaiset tortut kuin aina ennenkin.
Joo torttukukkasia mäki ajattelin kokeilla!
Aika hankala jonkun folion ympärille noita kiertää. Tavallinen alufolio on kyllä mielestäni liian ohutta tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Aika hankala jonkun folion ympärille noita kiertää. Tavallinen alufolio on kyllä mielestäni liian ohutta tuohon.
Folion voi taittaa moneen kerrokseen ja sitten tuutin muotoon.
Näin mä tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Folion voi taittaa moneen kerrokseen ja sitten tuutin muotoon.
Näin mä tein.
Ai jaa. Voiskohan jotain muutakin materiaalia käyttää? Itse asiassa vaikka olisi pahvitötterö niin kestää nämä lämpötilat uunissa palamatta.
Mä haluaisin kokeilla mutta tiedän jo etukäteen, etten jaksa kieputtaa noita foliotötteröitä. Lisäksi yksi tötterö on ihan hillittömän iso. Ehkä kokeilen, jos saisin esim. muffinivuokissa paistettua ensin taikinan ikään kuin kuppeina ja sitten sen kupin keskelle tuota vaahtoa. Tai sitten ihan niin, että otan piparimuotilla kukkasia torttutaikinasta, voitelen, päälle mantelilastuja, paistan ja kypsänä halkaisen ja väliin tuota täytettä.
Ne perinteiset joulutortut on aika mauttomia. Usein sakarat ovat kuivuneet koppuraksi ja hilloa on liian vähän. Sukulaiset kun näitä tarjoilee. Usein ovat tehneetkin ne monta päivää aikaisemmin ja ovat kuivia. Tuoreena ne pitää syödä.
Torttua tuutin täydeltä. Kuulostaapa herkulliselta!