Vinkkejä salitreeniin - peppu ja reidet
Miten saan peput ja reidet lihaksikkaammiksi? Kyykkyä ja prässiä? Jotain muuta? Kannattaisiko proteiini ja kreatiini?
Ikä 35 vuotta, nyt käynyt 3kk salilla. Taekwondo-tausta (8v treeniä ja kilpailuja) reilun 15v takaa. Nykyään pylly latta ja jalat ohuet. Haluaisin lihaksikkaammat reidet ja pepun.
Kommentit (24)
Olen itse käynyt kauan salilla, mutta en ole mikään asiantuntija, vaikka treeni tuottanut vuosien varrella tuloksia. Jos kuitenkin lähdetään siitä, että monet tuntemistani(osa natuja, osa käyttää jotain) bodauskisaajista tekevät jalkatreenit 2 kertaa viikossa, niin ehkä ei aloittelijankaan kannata sen enempää tehdä.
Tuo "hip thrust" on aika mielenkiintoinen lisä pepputreenin, itse saan sillä todella hyvän tuntuman pakaroihin. Etureisiin tarvitse etu/zercher-kyykkyä saadakseni mahdollisimman hyvän tuntuman.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 00:45"]Miten saan peput ja reidet lihaksikkaammiksi? Kyykkyä ja prässiä? Jotain muuta? Kannattaisiko proteiini ja kreatiini?
Ikä 35 vuotta, nyt käynyt 3kk salilla. Taekwondo-tausta (8v treeniä ja kilpailuja) reilun 15v takaa. Nykyään pylly latta ja jalat ohuet. Haluaisin lihaksikkaammat reidet ja pepun.
[/quote]
Proteiinilisä siis. Ap
Kyykkyä, askelkyykkyä, prässiä yms. Juo joku palkkari treenin jälkeen. Oot niin aloittelija, että tulosta pitäis tulla ilman ihmeempää hifistelyä.
Jep. Kyykkyjä, kyykkyjä, lisää askelkyykkyjä. Peppu ja reidet tykkää.
Millaisia sarjoja, onko 5x6 toisena jalkapäivänä 4x10 jalkakyykkyä hyvä? Tuohon päällä 4x10 prässillä.
Tee jalat 3x viikossa. Yksi rankka, kaksi kevyempää. Rankka: 4x10 syvä takakyykky, 2x10 zercher, 4x10 prässiä ja etureisiä laitteella. Katso myös kiihoittavan lihastohtorin peppu-vinkit!
Lantionnosto tanko lantion päällä killeri. YouTubesta löytynee.
Kyykkyjä reisille (etukyykkyä, takakyykkyä, syväkyykkyä) ja pepulle hipthrust, yhden jalan kyykky, pakarapotku taljassa, bulgarialainen kyykky, jalannosto Smithissä etc.
Sjmv ja bulgarialainen kyykky ja hip thrust
Jos teet kunnolla niin em. 3 kertaa viikossa on kyllä ihan ehdottomasti liikaa. Kannattaisi kyllä tehdä muutakin, muuten näyttää aikanaan todella typerältä. Miten kaikki jauhaa vaan kyykystä? Tee nyt ihmeessä niitä maastavetojakin että saat takareisiinkin jotain. Ja pohkeisiin myös.
Mistäs jos kävisit kuntosalin lisäksi lenkillä tai spinningissä eli jotain aerobiista?
Mistäs jos kävisit kuntosalin lisäksi lenkillä tai spinningissä eli jotain aerobiista?
Ei aerobinen kasvata lihaksia mihinkään, vaan päinvastoin.
Kyykky, askelkyykky, lantionnosto ja maastaveto ovat ainakin hyviä liikkeitä. Tee esim. 3 x 8-10 tarpeeksi raskailla painoilla ja painoja kasvattaen. Treenaa tarpeeksi usein, 2 kertaa viikossa yksijakoisella ohjelmalla ihan minimi.
Mulla on auttanut spinning,pyöräily ja juoksu. en oo salilla käynytkään.
Jos tekee jalkatreenin kunnolla, niin kerta viikossa riittää. Sen jälkeen pitäis olla pari päivää tuntua jaloissa jo pelkkä pöntölle istuminen, ei pitäis tulla mieleen tehdä samaa treeniä uudelleen. Ei mitään 3x viikossa kuten yllä neuvottu.
Que pasa