Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko metallimusiikki kiusattujen musiikkia?

Vierailija
20.11.2020 |

Olen joskus kuullut väitettä, että metallimusiikki olisi kovasti heidän mieleensä joita on kiusattu ja jotka ovat kokeneet olevansa jotenkin ulkopuolisia. Tämä väittämä on jokseenkin jäänyt kummittelemaan mieleeni, koska suuret ystäväpiirit omaavat ihmiset tuntuvat kuuntelevan jotain mainstream-musiikkia, hip hopia yms.

Omalla kohdallani tuo väite ainakin pitää paikkaansa, vaikkakin silloin kun heviä aloin kuuntelemaan niin minulla oli "ystäviä". Tarpeeksi kauan kun on kokenut kaikenmoisia vastoinkäymisiä ja muuta mukavaa, niin olen huomannut myös musiikkimakuni muuttuneen jokseenkin aggressiivisempaan suuntaan. Onko näillä asioilla yhteyksiä, vai olenko vain kyllästynyt pippeliheviin? En osaa sanoa varmaksi.

Kuunteleeko elämässään pelkkää ruusuilla tanssimista kokeneet, ja muutenkin menestyneet ihmiset hevimusiikkia?

Terveisin Naispelko27

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuunnellut raskasta musiikkia kun minua on kiusattu ja on ollut raskasta. En enää kuuntele vaikka on vastoinkäymisiä. Kuuntelen jotain iloisempaa.

Vierailija
22/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä tykkään - en ihan siitä mustimmasta, mutta purkkahevistä, ACDC, Metallica, Rainbow jne, mutta tykkään myöss soulista, rockista, jazzista, klassisesta. Olin kouluaikana aika kiusattu, mutta en minä sitä jauha mielessäni, olen pyyhkinyt sen pois kuin sitä ei olisi ollutkaan, toki sen aina muistaa, mutta en ajattele asiaa. 

Nythän metalli alkaa olla enemmän vanhusten musaa. Kun me 60-luvun papat ja mummot olemme palvelutaloikää, ei siellä soi mikään tukkijätkähumppa, vaan Metallica ja nuoret puhuu keskenään, jos joku kuuntelee metallia, että miksi sä mummojen musaa kuuntelet. 

Kyllähän monenlaiset ihmiset tosiaan kuuntelee metallia, mutta jotenkin se mielessäni linkittyy vähän sellaiseksi synkistelymusiikiksi. Itse tosin kuuntelen sitä menipä elämässä ihan miten tahansa. Joku totesikin, että niiden tiettyjen genrejen parista löytyy juurikin niitä "kolhuisempia" yksilöitä. Tietyistä genreistä löytyy näitä saatanaa palvovia epeleitä, jotka polttelevat kirkkoja harrastuspohjalta, toisesta genrestä taas löytyy porukkaa, jotka viiltelevät paljon itseään. Aika harva hoppari taitaa moisia harrastella, mutta toisaalta sieltä puolelta löytyy paljon huumausaineita ja muuta paikkojen sotkemista. Monet iskelmää kuuntelevat taas vetää viinaa aika rankastikin. No, joo suht överit ja yleistävät vertaukset, mutta jokseenkin paikkaansa pitäviä kuitenkin.

On tullut itsekin vähän naureskeltua tulevaisuuden vanhainkoteja, porukka moshaa ympäriinsä tatuoituina ja korvat polviin asti venytettyinä, ja sitä vanhusporukkaa sitten pidetään jotenkin "nössönä", kun taas heidän nuoruudessaan heitä katsottiin miltei kammoksuen vanhemman väen puolelta. Ajat muuttuu, saa nähdä mitä tästä vielä tuleekaan.

Terveisin Naispelko27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä hevaritkin kuuntelevat poppia jossa kerrotaan oikeista tunteista. Eivät vaan uskalla selvänä.

Vierailija
24/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännissä hevaritkin kuuntelevat poppia jossa kerrotaan oikeista tunteista. Eivät vaan uskalla selvänä.

😅 Kännissä monikin kuuntelee noloa musiikkia, mutta ei se tee siitä sen aidompaa. Monet kuuntelevat kännissä metallia ja selvin päin esim. älykköpoppia tai jazzia.

Vierailija
25/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallimusiikki, kuten muunlainenkin musiikki, on juuri niiden ihmisten musiikkia, jotka sen kokevat omakseen, taustastaan huolimatta.

Vierailija
26/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Oon iha vääräs, mut eikös Jim Carrey kuuntele raskasta musiikkii? :o Hän on menestyny iha hyvin elämäs. :)

Jim Carrey kuten Keanu Reeves ovat syrjäytyneitä ja masentuneita vaikka miljonia löytyy lompakosta.

Aidoista tyyppeistä ei tykätä.

Vierailija
27/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalli pelasti aikoinaan minut. Lapsuuteni ja nuoruuteni oli ankea väkivaltaisten narsistivanhempieni vuoksi.

Musiikista sain aivan uutta voimaa vastustaa heitä, ja nautin, kun näin kuinka isä halveksi rakastamaani musiikkia.

Nykyään olen tylsä virkanainen mutta rakastan edelleen monenlaista metallia, blackia varsinkin. Tuo on kohahduttava tieto monelle, joka ei tunne minua. Ajatelkoot mitä ajattelevat.

T. metallisydän-82

Vierailija
28/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisaamun järvimaisema vaiko myrskyävä meri? Epäilemättä jossain mielentilassa voi ajautua enemmän suuntaan tai toiseen, mutta silti kumpikin voi olla kiinnostava kenelle tahansa. Aika suuri riski ajautua harhaan tällaisilla päätelmillä.

Vierailija
29/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulukiusattu. Siihen aikaan kuuntelin teknoa/eurodancea ja R'n'B:tä ja Tori Amosia ja Kate Bushia. Metallin kuuntelu alkoi vasta parinkympin korvilla, klassinen musiikki on tullut mukaan kolmenkympin jälkeen. Ja noita kaikkia musiikkityyppejä kuuntelen edelleen.

Typerää luokittelua ap:ltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi