väsynyt perheemme tilanteeseen, auttakaa :(.
Kirjoitan tänne nyt siksi, koska meillä ei ole juurikaan tukea kenestäkään läheisistä, lähinnä tukemme ovat viranomaisia. Nytkään en voi vain soittaa vaikka omalle perheelleni että nyt kävi näin.. kun kukaan ei tiedä :(
Meillä siis lastensuojeluasiakkuus puolison päihderiippuvuuden vuoksi josta nyt yrittää parantua.
Raskasta arkea eletään. Ajattelin aina että perheenä selviämme mistä vaan mutta nyt kun tilanne taas kärjistynyt, tullut siis retkahdus. Niin olen ollut ihan raivona puolisolle n.2vk ja tuntuu että olen ihan väsynyt ja kaikkeni antanut jo. Samaan aikaan ollaan sairastettu kaikki vuorotellen ja minä olen tietenkin hoitanut vauvaa sairastelusta huolimatta, eli jaksamista vie sekin kun ei voi itse levätä.
Eilen ja toissapäivänä alkoi tuntua etten vaan jaksa enää vauvankaan kanssa, jaksan siis mutta en yhtä hyvin. Tilanne purkautui nukuttaessa kun vauva 9kk nousi koko ajan uudelleen ja uudelleen ja en enää jaksanut kun odotin niin että pääsisin jo hetkeksi hengähtämään tästäkin päivästä. Huusin vauvalle että nuku jo tyhmä vauva tai jotaib sinne päin :( yöllä myös vauvan herätessä itkemään en ottanut sitä syliin vaan makasin vaan ja sitten puoliso tuli sohvalta ja otti sen ja rauhoitteli. Parina päivänä nyt olen huutanut vauvalle jossain kiristyneessä tilabteessa ja pelkään että vauvalle jää jotain vaurioita tästä :( sairastelusta johtuen olen olkut myös pari viikkoa kotona ilman omaa aikaa ja sekin vie voimia.. koittaa nyt pyörittää tätä meidän arkea ilman mitään piristystä kun ei ulkoilemaankaan pääse. Rakastan vauvaani eniten maailmassa enkä haluaisi hänelle mitään pahaa mitä nyt olen parina päivänä huudollani aiheuttanut :(
miten mies saa apua, tuleeko retkahduksista jotain seuraamuksia?
Miten niin mies on valinnut teidät jos tuli retkahdus? Eikö näissäkin asioissa ole joko-tai-asetelma?
Liitto kestää juuri niin kauan kuin toinen jaksaa juoppoa mukanaan raahata.