Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä yksilapsinen, miksi et halua teille enenpää lapsia?

Vierailija
23.03.2014 |

Tämä ketju on siis yksilapsisille, monilapsisten perheiden puolustajat voivat tehdä oman ketjunsa. ;-)

Ja kumpi sinulla on, tyttö vai poika (sillä ei ole mitään merkitystä yksilapsisuuden kannalta, mutta muuten vaan kiinnostaisi tietää. ;-) )

Tässä yksi yksilapsisten perheiden puolesta puhuja, ja tässä syyt:

-meillä on poika, joka on kohta 6v, niin elämä on jo niin paljon helpottut vauva-ajoista, että en jaksa enää tässä vaiheessa alkaa ruveta kuivaksiopettelurumbaa, kiinteän ruoan syömäänopettamisrumbaa jnejne... käymään uudestaan läpi. Vaipparumbat on jo meidän perheessä onneksi ohi.

-Saa yöt nukkua rauhassa, kun ei tarvitse enää heräillä lapsen kanssa läpi yön.

- yksi lapsi oppii leikkimään ja olemaan myös yksin, ettei tarvitse olla kokoajan leikkikaveria etsimässä tai itse viihdyttämässä.

-saa antaa enemmän lapselle huomiota, on kiinteämpi suhde vanhempiin. On ihana, kun lapsi käpertyy syliin ja sanoo, että:"minä tykkään sinusta". <3

- Matkustelu on yhden lapsen kanssa sata kertaa helpompaa ja halvempaa kuin monen lapsen kanssa.

-yhden lapsen kanssa ei ole hermot niin kireällä kuin useamman lapsen kanssa olisi.

Näin siis meillä. Jollakin muulla voi olla erilaisia kokemuksia. ;-)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole nyt yhtään yksilapsista paikalla. :`D

Vierailija
2/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alle vuoden ikäinen poika ja mies on ilmaissut hyvin voimakkaasti, että lisää ei tule. Minulle asia on kutakuinkin ok. 

Miehen perustelut:

-raskausaika ja synnytys on niin stressaavaa aikaa. Siinä saa pelätä koko ajan rakkaimpiensa puolesta.

-Parisuhde pysyy parempana, kun ei ole isoa lapsilaumaa. Jää enemmän yhteistä parisuhdeaikaa. Niin monet tuttavapariskunnat ovat eronneet, kun he ovat saaneet toisen-kolmannen lapsensa. Vauva-arki muuttaa parisuhdetta, eikä ollenkaan hyvään suuntaan. 

-yhdelle lapselle on helpompi saada hoitaja silloin, kun tätä tärkeää parisuhdeaikaa halutaan ottaa.

-Pieni talo/auto riittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alle vuoden ikäinen poika ja mies on ilmaissut hyvin voimakkaasti, että lisää ei tule. Minulle asia on kutakuinkin ok. 

Miehen perustelut:

-raskausaika ja synnytys on niin stressaavaa aikaa. Siinä saa pelätä koko ajan rakkaimpiensa puolesta.

-Parisuhde pysyy parempana, kun ei ole isoa lapsilaumaa. Jää enemmän yhteistä parisuhdeaikaa. Niin monet tuttavapariskunnat ovat eronneet, kun he ovat saaneet toisen-kolmannen lapsensa. Vauva-arki muuttaa parisuhdetta, eikä ollenkaan hyvään suuntaan. 

-yhdelle lapselle on helpompi saada hoitaja silloin, kun tätä tärkeää parisuhdeaikaa halutaan ottaa.

-Pieni talo/auto riittää

Vierailija
4/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta haluaisin lisää. Siis helppoahan tää on mutta surettaa sen puolesta.

Vierailija
5/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi, 5v.poika. Olen itse vasta 27v ja mieheni 31v, jos niillä on joillekin merkitystä.

En usko että yritämme koskaan toista lasta, osaltaan juurikin samoista syistä kuin sinä ap.

Poika on lopettanut vasta 4vuotiaana yöheräilyt ja oppinut nyt kuivaksi. Yöheräilystä kun puhutaan ei puhuta kerrasta yössä vain pahimmillaan sen 5-10 kertaa. Aloimme olemaan uupuneita kun piti töissäkin käydä.

Olen itse hoitoalalla ja mies logistiikka/kuljetus, jos se jotain kiinnostaa.

Nyt kun poika on oppinut kuivaksi ja omatoimiseksi, nukkuu yöt kokonaisina en ole varma jaksaisinko aloittaa tämän alusta. Moni sanoo että toinen olisi varmasti helpompi, juu, mutta, kuinka paljon? ja entä jos olisi vaikeampi?

Toisakseen minusta on kiva että ei tarvitse miettiä mitä ostaa ja saako poika aloittaa golf harrastuksen, jos olisi toinen lapsi ei meillä olisi varaa kahden lapsen esimerkiksi golf harrastukseen.

Kaiken lisäksi poikamme on hyvin temperamenttinen tapaus.

Joten uskon että jäämmekin yksilapsiseksi perheeksi, syinä lyhennetysti

-talous

-nykyinen elämän helppous

-täydet yöunet

Vierailija
6/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhtaasti terveydellisistä syistä emme hanki toista lasta. Miehen mielestä tilanne on optimaalinen, minä olisin toisen halunnut mutta elämä meni näin. Ja olen kyllä onnellinen :)

Vierailija
7/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 3kk sitten esikoiseni, 37-vuotiaana. Ehkä haluaisin lisää lapsia jos olisin nuorempi mutta tunnen itseni jo auttamattomasti liian vanhaksi, varsinkin kun lapsilla sais olla ainakin pari vuotta ikäeroa.

Vierailija
8/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suloinen 1 v 3 kk ikäinen poika. Minä olen 25, mieheni 34. Olimme alun perin asennoituneet niin, että toinen lapsi tehdään hyvin pian. Vauvakuume ei ole kuitenkaan iskenyt. Nyt meillä on n. 1-2 v harkinta-aikaa, katsotaan, mikä elämäntilanne ja tunne silloin on. Noihin aikoihin tiedämme opinto- & työtilanteestani enemmän. Paljon kauemmin emme voi arpoa, koska mieheni on pian mielestään liian vanha alkamaan isyyden alusta. En itsekään pidä hyvänä vaihtoehtona raskautta 30+ ikäisenä, kun meillä jo on lapsi. Pidän hyvin todennäköisenä, että jäämme yksilapsiseksi perheeksi.

Syitä siihen, miksi emme toistaiseksi yritä lisää lapsia:

- ei ole vauvakuumetta, on vilpittömästi haluttava lapsi ja kaivattava lasta ennen raskauden yrittämistä

- mies pelkää, ettei hänellä olisi tarpeeksi aikaa isyyteen, jos jäisin uudestaan hoitovapaalle

- minulla on jatko-opinnot kesken ja on katsottava, mihin suuntaan urani alkaa kehittyä

Saa nähdä, mitä elämä tuo tullessaan. Tälle olemassaolevalle lapselle haluan tarjota rakkautta ja onnellista yhdessäoloa arjessa & lomamatkoilla, kuuluu elämään sitten sisarus tai ei.

Vierailija
9/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika, jos sillä nyt mitään merkitystä on, meille ei ollut.

Meillä on jo lapsi, emme tarvitse enempää, perhe tuntuu oikeankokoiselta juuri näin. Elämä on helppoa, matkustaminen jne. onnistuu ilman ongelmia, arkielämä ei ole harrastusten kanssa säätämistä ja molemmilla vanhemmilla on myös omaa harrastusaikaa.

Vierailija
10/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin, että itse olisin halunnut toisenkin lapsen, mutta mieheni vastusti. No, asia on mulle ihan ok, olen iloinen edes tästä ainokaisesta.

Minä olen 27v, mieheni 29v ja lapsi nyt 3,5v. Ei sitä tosin koskaan voi tietää jos miehelläkin vauvakuume yllättää, mutta en pidä sitä todennäköisenä. Itse olisin ainakin halunnut kaksi lasta pienellä ikäerolla, mutta onhan yksilapsisen perheen arki huomattavan paljon helpompaa :)

Vierailija
11/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 09:19"]Tämä ketju on siis yksilapsisille, monilapsisten perheiden puolustajat voivat tehdä oman ketjunsa. ;-)

Ja kumpi sinulla on, tyttö vai poika (sillä ei ole mitään merkitystä yksilapsisuuden kannalta, mutta muuten vaan kiinnostaisi tietää. ;-) )

Tässä yksi yksilapsisten perheiden puolesta puhuja, ja tässä syyt:

-meillä on poika, joka on kohta 6v, niin elämä on jo niin paljon helpottut vauva-ajoista, että en jaksa enää tässä vaiheessa alkaa ruveta kuivaksiopettelurumbaa, kiinteän ruoan syömäänopettamisrumbaa jnejne... käymään uudestaan läpi. Vaipparumbat on jo meidän perheessä onneksi ohi.

-Saa yöt nukkua rauhassa, kun ei tarvitse enää heräillä lapsen kanssa läpi yön.

- yksi lapsi oppii leikkimään ja olemaan myös yksin, ettei tarvitse olla kokoajan leikkikaveria etsimässä tai itse viihdyttämässä.

-saa antaa enemmän lapselle huomiota, on kiinteämpi suhde vanhempiin. On ihana, kun lapsi käpertyy syliin ja sanoo, että:"minä tykkään sinusta". <3

- Matkustelu on yhden lapsen kanssa sata kertaa helpompaa ja halvempaa kuin monen lapsen kanssa.

-yhden lapsen kanssa ei ole hermot niin kireällä kuin useamman lapsen kanssa olisi.

Näin siis meillä. Jollakin muulla voi olla erilaisia kokemuksia. ;-)

[/quote]

Meillä on 5kk vanha poika. Harkinnassa on toinenkin lapsi jossain vaiheessa, ehkä. Mutta se ei ole vielä ajankohtainen asia, ehkä pari vuoden päästä vasta.

Vierailija
12/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämä yhdenkin kanssa on niin hankalaa. Raskaus oli kamalaa, oksensin monta kertaa päivässä. Raskaus ja imetys pilasi kauniin kehoni, mies ei sen vuoksi halua enää seksiä. Olen masentunut. Kärsin kamalasta univelasta, herään yöllä vähintään kerran tunnissa. (Yö kestää meillä n.7 tuntia). Päiväunia ei lapsemme ole hirveästi koskaan nukkunut. Lapsi itkee koko ajan, jos ei saa olla sylissä.

Odotan vain, että vauva kasvaa (nyt 7kk) ja saan edes osan elämästäni takaisin.

Vierailija
13/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin vahingossa kaksi kertaa, kun piti vielä lisätä tuo, että raskausaika jo oli kamalaa. -14

Vierailija
14/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole tullut tunnetta, että haluamme lisää lapsia. Meillä on tyttö.

Vierailija
15/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samat syyt kuin ap:lla, meillä poika 5 vuotta.

Vierailija
16/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen liian vanha. Ainoa syy siis on ikäni. 

Vierailija
17/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia ongelmia aloittajalla on ollut lapsensa kanssa. =D

Se aika kun mun ainoa lapseni oli vauva on elämäni parasta aikaa. Ei ollut koskaan kiire mihinkään ja sain lapsen kanssa elää omassa kuplassamme. En pitänyt mitenkään hankalana vaippojen vaihtoa tms. 

Vierailija
18/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin vielä toisen, mutta mies ei halua. Miehen lapsikiintiö on hänen mielestään täynnä (miehellä on yhteensä 5 lasta yhteinen lapsemme mukaan luettuna).

Vierailija
19/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 1 lapsi oli todella kipeä ja sairas pienenä, nukkui ensimmäisen kokokaisen yön 3 vuotiaana. oltiin niin poikki ettei vaan jaksettu enää toista hankkia. hyvin on mennyt nyt ja rakkautta on ja perheen kesken viihdytään paljon.

Vierailija
20/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat syyt kuin ap:lla. Meillä kohta 7v ihana tyttö :) Rakastan häntä yli kaiken, en kaipaa muuta. Jos lisää lapsia tulisi, adoptio olisi vaihtoehto. Maailmassa on paljon lapsia vailla kotia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi