Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa valmistatte kun kutsutte jonkun teille syömään?

Vierailija
22.03.2014 |

Mikä vois olla suht helppoa, mutta kuitenkin sellasta mitä kehtaa tarjota?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tosi paljon tullu hyviä ehdotuksia, varsinkin tuo maa-teema kuulostaa kivalta!

ap

Vierailija
2/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eilen meillä oli ruokavieraita ja tarjosimme pulled porkia, uunijuureksia, piadinoja ja tzazikia niihin kastikkeena. Jälkkäriksi suklaamarmori juustokakkua. Koska ruoka oli niin runsas tälläkertaa ei ollut alkupalaa.

Ensi viikonloppuna meitä on 20 henkeä syömässä blinejä:) Jälkiruoka tulee olemaan jotain kevyttä ja sitruunaista.

Pari viikkoa sitten teimme libanonilaisen aterian.

Kuten huomaa, meillä on aika usein ruokavieraita:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi nyhtöpossua höyrytettyjen sämpyöiden, cole slaw'n ja hölskytyskurkkujen kanssa. Jälkkärinä brownie. Usein ruoat ovat uunissa hitaasti kypsyviä ruokalajeja, joilla ei ole niin minuutin päälle tarkkaa, milloin tarjotaan. 

Vierailija
4/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille on just tunnin kuluttua tulossa ystäväperhe kylään ja mulla on uunissa hervoton loota jauheliha-peruna-sipuli-vuokaa. Kermaa ja kolmen sipulin ruokakermaa mukana. Salaattia, punajuuria, puolukkaa. Iltapäiväkahveille on mustikkapiirakkaa ja jädeä, sekä mokkapaloja.

Ei mikään gourmee-ruoka, mutta peruskotiruokaa, maukasta sellaista. Pari tuntia on loota hautunut uunissa.

Vierailija
5/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee ruokavieraita, saavat lasagnea, salaattia ja jälkkäriksi unelmatorttua :)

Viimeksi kun oli ruokavieraita muutama viikko sitten, tarjosin sitruunarisottoa, uunilohta ja uunissa paahdettuja tomaatteja, jälkkäriksi suklaafondantit.

Vierailija
6/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuli hankittua pastakone eri terineen niin käsintehtyä pastaa erilaisilla kastikkeilla.

Kun pastanteon kerran oppii se on helppoa.

Vierailija
7/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään illalla meille tulee ruoka vieraita. Nyhtöpossua tarjotaan, ennen ei olla tehty. Maku lehden ohjeella mennään. Lisäksi uuniperunoita, vihersalaattia, itse tehtyä leipää. Vielä ei tiedetä tuleeko alku- ja/tai jälkiruokaa, katsotaan mitä saadaan päivän aikana aikaiseksi.

Tämän tuttavaperheen kanssa pidetään näitä ruokailtoja viikottain, eikä sen kummemmin tarvitse jännittää lopputulosta. Aina on maistunut, mutta ei aina ihan onnistunut. Ollaan sovittu, että näin on hyvä kokeilla kaikkea ja kaikilla on avoimet mielet. 

Lapsille nämä ovat myös ihan huippu odotettuja joka viikko. Molemmissa perheissä 2 teini-ikäistä ( 12-16v. ) ja pienestä pitäen ovat mukana olleet, eikä kukaan ole vielä kärvistellyt lähtöä syömään toisten luokse.

Vierailija
8/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pikemminkin niin että tarjoan kaikkea mitä muulonkin, mutta en oikeestaan koskaan pastaa enkä kiusaustyyppisiä ruokia varsinaisesti tee vieraille.

Paitsi jos joku sattuu tulemaan just kun on sellasta muutenkin pöydässä.

jopa sianlihakastiketta ja kuoripottuja olen tarjonnut :-)

Vierailija
9/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 11:31"]

Tänään illalla meille tulee ruoka vieraita. Nyhtöpossua tarjotaan, ennen ei olla tehty. Maku lehden ohjeella mennään. Lisäksi uuniperunoita, vihersalaattia, itse tehtyä leipää. Vielä ei tiedetä tuleeko alku- ja/tai jälkiruokaa, katsotaan mitä saadaan päivän aikana aikaiseksi.

Tämän tuttavaperheen kanssa pidetään näitä ruokailtoja viikottain, eikä sen kummemmin tarvitse jännittää lopputulosta. Aina on maistunut, mutta ei aina ihan onnistunut. Ollaan sovittu, että näin on hyvä kokeilla kaikkea ja kaikilla on avoimet mielet. 

Lapsille nämä ovat myös ihan huippu odotettuja joka viikko. Molemmissa perheissä 2 teini-ikäistä ( 12-16v. ) ja pienestä pitäen ovat mukana olleet, eikä kukaan ole vielä kärvistellyt lähtöä syömään toisten luokse.

[/quote]

Monet ohjeet on todella vaikeita - mä laitan 2 litraa lihalientä, vajaan desin soijakastiketta, vähän sokeria ja palan inkivääriä. Siinä kun hauduttaa possunrintaa tai lapaa 4-5h niin tulee herkkua:) Farangin ohje. Ihanan helppo ruoka kun valmistuu itsekseen.

Vierailija
10/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepizzaa

Vierailija
11/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 11:31"]

[/quote]

Ihanalle kuulostaa, kiva et teinitkin osallistuu! :) ap

Vierailija
12/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkappa intialaista kanaa, riisiä, naanleipää ja raitaa. Joku erikoinen olut siihen juomaksi. Jälkkäriksi mangolassi. Karitsaa, kermaperunoita ja rosmariinikasvikset juomana punkku. Jälkkärinä esim. joku jäädyke ja kahvi. Naudanpihvit ja vaikkapa jotku lohkoperunat tai sipulimuusi, konjakkikastike ja salaattia vaikkapa lisäksi. Punkulla alas huuhdotaan. Jälkkärinä joku hyvä juustokakku, esim. kermaliköörikakku sekä kahvi.

Vierailija
13/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä henkilökohtaisesti vihaan sanaa ''tarjota'' kun puhutaan ruuanlaitosta. Siis joo, kun on juhlat niin toki vieraille silloin nimenomaan tarjotaan jotakin ruokaa, mutta kuullostaa niin dorkalta kun joku kirjoittaa ''aamuisin tarjoan puuron, sitte lounaaksi tarjoan jauhelihapuikkoja ja raasteita'' jne... Miksi pitää yrittää tehä tavallisesta idioottivarmalla ohjeella tehdystä ateriasta jotenkin hohdokkaampaa :D Lähdempä tästä tarjoaman perheelleni nyt kurkkuvoileipiä..

Vierailija
14/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen, hitaasti uunissa paistettu broileri, vuokaan mukaan perunalohkoja ja juureksia. Kaikki valmistuu yhtä aikaa ja yhdessä astiassa, juhlavan tuntuinen.

Netistä löytyy runsaasti ohjeita paistoajoista, maustamisesta jne. 

Vierailija
15/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kutsunut meille ketään syömään.

Vierailija
16/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viimeksi paahdettuja uunijuureksia ja proilerin koipia ja reisiä,kastikkeena turkkilaista jugurttia sinappikurkkusalaatilla.Tomaattia ja paprikaa.Jälkiruuaksi kahvia ja kuningatarhillokääretorttua vaniljavaahdon kanssa.

Vierailija
17/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut vieraat aamulla ja tarjoan runsaan ja ylellisen brunssin. Brunssilla juodaan pro seccoa tai samppanjaa.

Vierailija
18/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tacot on kivoja ja helppoja jos on esim allergioita.

Jokainen voi ottaa mitä itse haluaa ja voi syödä. Myös pataruuat jees. Pastat jne ns hankalia koska vaativat sen että häärää keittiössä. Myös ruokaisat salaatit ja itse tehty leipä on sellainen jota itse söisin mielelläni.

Vierailija
19/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 11:11"]

No meille on just tunnin kuluttua tulossa ystäväperhe kylään ja mulla on uunissa hervoton loota jauheliha-peruna-sipuli-vuokaa. Kermaa ja kolmen sipulin ruokakermaa mukana. Salaattia, punajuuria, puolukkaa. Iltapäiväkahveille on mustikkapiirakkaa ja jädeä, sekä mokkapaloja.

Ei mikään gourmee-ruoka, mutta peruskotiruokaa, maukasta sellaista. Pari tuntia on loota hautunut uunissa.

[/quote]

Onko kirjoittaja Porvoosta? Ei voi olla muualta, ei vaan voi! Iltapäiväkahvit ok, mutta tuo pääruoka... Oliko se peruna-sipuli ihan tuoretta perunaa ja sipulia, vai sitä seosta pakasteesta? Ja oikein kolmen juuston makukermat ja kaikkea. Porvoosta, sano että Porvoosta! Mä en ikimaailmassa kehtaisi tarjota tuollaista ruokaa yhtään kenellekään ja ihan tavallisia talliaisia ollaan, eikä mitään hienompaa väkeä. Tuo laatikkoruoka on mun mielestä eineksistä seuraavaksi surullisin ruoanlaiton ilmentymä: pakasteperunapussi, jauhelihaa ja makukermaa. Ei voi yhtään surkeammaksi ruoka enää muuttua. Se oikein huutaa, ettei jaksa tai osaa tehdä parempaakaan.

Vierailija
20/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 jäi pohtimaan noita tacoja ja niiden sukuisia aterioita. 

Tietysti jos kaikki lisukkeet ostaa valmiina kaupasta, niin mikäs siinä. Mutta jos tekee salsat, guacamolet, liha- ja/tai papulisäkkeet itse, niin onhan siinä aika paljon työtä. 

Brunssissakin on paljon työtä ihmiselle, jota ei ruoanlaitto kiinnosta tai joka jostakin muusta syystä haluaa päästä vähällä vaivalla: (klassisella kaavalla) lettujen paisto, munakokkeli, erilaiset salaatit, esim Waldorf ja vihreä, kinkun/ makkaroiden/ pekonin paistaminen/ kuumentaminen noin kullekin ruokailijalle erikseen (riippuu tietty syöjien määrästä), jälkiruoat, sämpylöiden ja muiden mahd. leipien leipominen/ lämmittäminen/ paahtaminen. Vastapuristettu appelsiinimehu (+ mimosa-drinkkien teko), kahvin keitto, mahdollisen maidon lämmittäminen ja vaahdottaminen cafè au lait'hen, tee ... Brunssi, siinä kuin muutkin buffetit, ovat työläitä :)

Kevät on jo tulossa, mutta olen kylmänä talvi-iltana hemmotellut vieraita perinteisellä, pehmeänmakealla, meiramintuoksuisella kaalilaatikolla (äidin, tai ehkä jopa äidinäidin ohje) ja hyvällä punaviinillä.