Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa valmistatte kun kutsutte jonkun teille syömään?

Vierailija
22.03.2014 |

Mikä vois olla suht helppoa, mutta kuitenkin sellasta mitä kehtaa tarjota?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:40"]Kolme ruokalajia aina, ellei nyt mistään remonttiavun ruokkimisesta ole kysymys. Usein kysyn, minkä tyyppisestä ruoasta vieras pitää, ja haen sitten siitä inspiraatiota. Serkulle tein viimeksi peruna-purjokeittoa, paellaa mustekalasta ja äyriäisistä ja semifreddon. Helppoa ja herkullista.

Kattaukseen kannattaa panostaa. Tukevat aterimet, kauniit lautaset, juomalle sopivat lasit, kankaiset lautasliinat, kynttilät jne. kohottavat aterian kuin aterian.

[/quote]Siis Suomessa keskellä talvea mustekalaa ja muita äyriäisiä!!!

Vierailija
22/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:40"]Kolme ruokalajia aina, ellei nyt mistään remonttiavun ruokkimisesta ole kysymys. Usein kysyn, minkä tyyppisestä ruoasta vieras pitää, ja haen sitten siitä inspiraatiota. Serkulle tein viimeksi peruna-purjokeittoa, paellaa mustekalasta ja äyriäisistä ja semifreddon. Helppoa ja herkullista.

Kattaukseen kannattaa panostaa. Tukevat aterimet, kauniit lautaset, juomalle sopivat lasit, kankaiset lautasliinat, kynttilät jne. kohottavat aterian kuin aterian.

[/quote]Siis Suomessa keskellä talvea mustekalaa ja muita äyriäisiä!!!

[/quote]niin? Esim. Prisman pakastealtaasta saa mustekalaa ja äyriäisiä ympäri vuoden. Itse olen laittanut vieraille kirsikkatomaatti pastaa, vihersalaattia ja juustokakkua jälkkäriksi. Tai katkarapu/ broileri currya lisukkeineen. Jamie Oliver kunniaan! Pelastanut pulasta monesti kun on ruoka ollut hakusessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 15:08"]Vaikkappa intialaista kanaa, riisiä, naanleipää ja raitaa. Joku erikoinen olut siihen juomaksi. Jälkkäriksi mangolassi. Karitsaa, kermaperunoita ja rosmariinikasvikset juomana punkku. Jälkkärinä esim. joku jäädyke ja kahvi. Naudanpihvit ja vaikkapa jotku lohkoperunat tai sipulimuusi, konjakkikastike ja salaattia vaikkapa lisäksi. Punkulla alas huuhdotaan. Jälkkärinä joku hyvä juustokakku, esim. kermaliköörikakku sekä kahvi.

[/quote]Teetkö naan leivän itse ja onko helppotekoinen? Jos olisi aikaa, niin tekisin leipiä ja sämpylöitä enemmän itse. Lapsiperheen arkipäivät menevät lennossa ja viikonloput toipuessa ja kotitöissä. Tosin joskus teen makeita piirakoita ja pullaakin.viimeksi mustikkapiirakan perinteiseen pullataikinaan.

Vierailija
24/61 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
25/61 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee tosi paljon, kyse on siitäkin, tuleeko vieraat syömään-syömään, vai tarjotaanko jotain vaikka talkooporukalle. Mutta ilmeisesti tässä nyt tarkoitettiin ensimmäistä vaihtoehtoa. Me ollaan tarjottu esim. kampasimpukkasalaattia ja sushia, itse tehtyjä tapaksia, lammasta kermaperunoiden ja salaatin kera, riistapastaa lapinsalaatilla, kreikkalaisia lihapullia fetasalaatin ja lohkoperunoiden kanssa.

Vierailija
26/61 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli ylikypsää karitsalapaa, uunijuureksia (peruna, porkkana, palsternakka, lanttu, bataati, punajuuri) ja kermakastike jossa häivähdys rosmariinia. Lisäksi salaatti. Kahvin kanssa mustikkajuustokakku (paistettu versio). Ihan vaan vanhemmat syömässä ja samaa oltais syöty itse vaikka kukaan ei ois tullut syömään.

Vierailija
27/61 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti.

Vierailija
28/61 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 15:08"]Vaikkappa intialaista kanaa, riisiä, naanleipää ja raitaa. Joku erikoinen olut siihen juomaksi. Jälkkäriksi mangolassi. Karitsaa, kermaperunoita ja rosmariinikasvikset juomana punkku. Jälkkärinä esim. joku jäädyke ja kahvi. Naudanpihvit ja vaikkapa jotku lohkoperunat tai sipulimuusi, konjakkikastike ja salaattia vaikkapa lisäksi. Punkulla alas huuhdotaan. Jälkkärinä joku hyvä juustokakku, esim. kermaliköörikakku sekä kahvi.

[/quote]Teetkö naan leivän itse ja onko helppotekoinen? Jos olisi aikaa, niin tekisin leipiä ja sämpylöitä enemmän itse. Lapsiperheen arkipäivät menevät lennossa ja viikonloput toipuessa ja kotitöissä. Tosin joskus teen makeita piirakoita ja pullaakin.viimeksi mustikkapiirakan perinteiseen pullataikinaan.

[/quote]

Juu teen itse naanleivän. Maustamatonta jugurttia, jauhoja, leivinjauhetta, voita, suolaa.. nää vaan sekoitetaan kulhossa ja sitten tehdään ohuita leipiä suoraan leivinpaperille ja paistetaan. Lopuksi voidellaan voilla tai öljyllä. : )

Vierailija
29/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko ja lasagne. Pasta ja jauhelihakastike. Siinäpä meidän tarjoamiset vieraille. Jauhelihalla näköjään mennään. ;-)

Vierailija
30/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää. Onko tacot ok?

Vierailija
31/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tacot ei ole ruoka, vaan naposteltavaa. 

Vierailija
32/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joku lasagne tai muu laatikkoruoka on hyvä. Jos tuntuu liian arkiselta, niin laita joku helppo kevyt keitto, tai maukas salaatti alkuruuaksi, tai tee jälkiruuasta vastaavasti juhlavampi.

Mä olen laittanut jauhelihapihvejä ja sienisoosia tavallisilla perunoilla ja on maistunut. Samoin kalaa ihan tavismeiningillä uunissa, mutta vaikka katkarapuja ja keitettyjä munia mukaan. Joku juju on kiva, niin vieraat näkee, että on se vaivaakin nähnyt.

Vierailija
33/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen piirakka ja salaatti. Ihmiset syövät kotiruokaa jo omissa oloissaan, joten mielellään jotain erilaista.

Vierailija
34/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne on aina varma. :) Tai joku uunilohi perunoineen.

Vierailija
35/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:59"]

Suolainen piirakka ja salaatti. Ihmiset syövät kotiruokaa jo omissa oloissaan, joten mielellään jotain erilaista.

[/quote

Ai, meillä on erilainen ystäväpiiri, kun mun kaverit huokailevat, ahh, ihanaa, vihdoinkin kunnon kotiruokaa..:D Ovat kai itse näillä taco- ja pizzalinjoilla... 

Vierailija
36/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen usein uunissa. Lohi, uuniperunoita ja uunijuureksia, tulee helposti. Lisäksi kastiketta (pussista, juu) ja salaatti.

Vierailija
37/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vieraista. Kiusauksia, erilasia, kun niitä on helppo tehdä isoja satseja ja lämmittää myöhemmin jos ei menekään. Mutta jos on sovittu, että tulee nimenomaan syömään, niin vierasta riippuen kalaa tai pihvejä. Hirvikäristystä on joskus ollut, mutta sitä ei meillä kovin usein ole itselläkään saatavana. 

Vierailija
38/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pataruoatkin ovat hyviä ja helppoja tehdä esim. Burgundin pata tai mikä tahansa pitkään haudutettu liha ja kasvissörsseli.

Vierailija
39/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjosin eilen 3 naisystävälleni itse tehtyjä jauhelihapihvejä ja perunoita ruskean kastikkeen kera. Oli myös kreikkalaista salaattia,itse leivottuja sämpylöitä ja jälkkäriksi mokkapaloja. Rakastan yli kaiken ruoan laittoa,kulutan siihen paljon aikaa :)

Vierailija
40/61 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sähkösavustimessa savustettua lohta tai siikaa tarjottu usein vieraille ja se menee aina viimeistä murua myöten. Muut ruoat mietin sitten minkälaisella varoitusajalla vieraat tulevat ja mikä porukka tulee, onko kala pääruoka vai alkuruokana. Kalkkunanfilee uunissa on joka ikinen kerta hyvää ja sitä tulee aika paljon.