Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin yliopisto ja hyväksiluku

Vierailija
22.03.2014 |

Tiedän, että riippuu tutkinnosta yms. seikoista. Mutta onko yliopistolla  merkitystä, hyväksyykö esim. Tampere tai Aalto jossain Jyväskylän Kokkolan toimipisteessä suoritetut opinnot, olettaen että ne liittyvät opiskeltavaan alaan? Niitä näyttäsi olevan paljon tarjolla. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yliopistolla voi olla merkitystä. Ei riitä, että toisen yliopiston kurssilla on sama niin, vaan kyllä korvaavuuksia haettaessa katsotaan myös, ovatko kurssien sisällöt ja vaatimustasot tarpeeksi lähellä toisiaan. (Siis sillä yliopiston nimellä ei ole niinkään merkitystä, vaan sillä, onko sen toisen yliopiston kurssi tarpeeksi hyvin oman yliopiston kurssia vastaava.)

Olen itse yliopistonlehtori, joten minulla on oikeasti kokemusta näistä.

Vierailija
2/4 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:40"]

Ei riitä, että toisen yliopiston kurssilla on sama niin,

[/quote]

Piti olla: sama nimi

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:40"]

Kyllä yliopistolla voi olla merkitystä. Ei riitä, että toisen yliopiston kurssilla on sama niin, vaan kyllä korvaavuuksia haettaessa katsotaan myös, ovatko kurssien sisällöt ja vaatimustasot tarpeeksi lähellä toisiaan. (Siis sillä yliopiston nimellä ei ole niinkään merkitystä, vaan sillä, onko sen toisen yliopiston kurssi tarpeeksi hyvin oman yliopiston kurssia vastaava.)

Olen itse yliopistonlehtori, joten minulla on oikeasti kokemusta näistä.

[/quote]

Ok kiitos. jotain tällaista ajattelinkin. Helposti tulee ajatus, että pienessä vaaditaan vähemmän varsinkin jossain verkkokurssilla kuin isossa. Ap. eli kannattaa mieluiten keskittyä etsimään kursseja niistä opistoista mihin on hakemassa. 

Vierailija
4/4 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudun yliopistoissa on tosiaan kovempi vaatimustaso kuin maakunnissa, kun samoja aineita/tiedekuntia vertailee keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän