Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karpit, Apua!

Vierailija
27.07.2006 |

Tämä karppaaminen tuntuu jotenkin minun jutultani, mutta ihan täydelliseen ehdottomuuteen hiilareiden suhteen en pysty. Meinaan, kun toissa talvena aloitin Heikkilän ohjeilla karppaamisen, niin aloin kärsiä ihan parin päivän päästä ihmeellisistä ylävatsakivuista, tosi voimakkaista vielä. Lisäksi seurasi about kolmantena päivänä ihan karsea ahdistus, siis ihan henkistä laatua. Se helpotti kun söin lautasellisen kaurapuuroa.

Kananmunia ja rasvaisia makkaroita en kertakaikkiaan saa alas aamiaiseksi ja rahkasörsselit tekee vatsan ihan tautisen kipeäksi. Mutta vähähiilarisesta ruokavaliosta tulee tosi hyvä olo ja puree hyvin runsaaseen vatsanseutuuni, mutta täysin hiilariton ruokavalio ei selvästikään sovi minulle ja kasviksia kaipaan enemmän.

Mitä siis kannattaisi syödä aamiaiseksi ja voiko vihanneksia (tarkoitan lähinnä salaattivihanneksia) syödä rajoituksetta päivän aikana? Ja jos haluan syödä jotain hiilareita aamulla, mikä olisi paras valinta?

Kiitos, jos joku jaksaa vastata!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista syödä tarpeeksi kasviksia ja juureksia.

Vierailija
2/3 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei sulle sovi, niin noudata sitten hyväkarppausta.

Toisaalta sanoisin myös, että aika helposti annoit periksi. Kyllä itsellänikin oli ketoosia odotellessa tosi tukala olo ja varmaan olis " helpottanut" vetää " vieroitusoireisiin" hiilareita, mutta kun en syönyt niin homma alkoi sujua.

Kolmisen päivää oli tosi vaikeita, eka viikko kokonaisuudessaan vaikeahko.

Mikäli noudattaa alakarppausta, ketoosivaiheessa mieliteot ja huono vointi väistyy.. olo on mahtava: energinen, ei nälän tunnetta, ei heikotusta.

Mutta sisua se vaatii jonkun aikaa, että siihen tilanteeseen pääsee ;)

Itse en kyllä ajatellutkaan, että tän pitäisi olla helppoa. Sen takia yllätyinkin, että vaikea kausi oli noinkin lyhyt. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia ja voi tosiaan sanoa, että maailman helpoin ruokavalio -ja sitä voi todella noudattaa lopun ikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin asteinen karppaus kuulostaa ja tuntuukin minulle sopivalta. Totta, ehkä annoin periksi liian helposti, mutta sillä hetkellä kun tuntui että vatsa räjähtää ja pää sekoaa, ei oikein ollut intoa jatkaakaan. Ja suoraan sanottuna en haluaisi uudelleen samoja " asiaan kuuluvia" oireita kokeakaan.

Ehkäpä tämä hyvä karppaus on sitten minun juttuni. Mistäköhän siitä saisi enemmän tietoa? Ja mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaan? Jotain Montignac' n menetelmän tapaista?

t. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi