Lapseni itki, koska hänen huostaanotetut kaverinsa
saavat sosiaalitoimelta 2000 euroa täysi-ikäiseksi tultuaan ja kun mulla ei ole hälle antaa paljoa rahaa, niin kysyin, että olisiko ollut sitten parempi, jos hänet olisi huostaanotettu. Oli hiljaa.
Kommentit (32)
Se raha on pientä siihen, suoraansanottuna, helvettiin verrattuna. Olen itse parhaillani huostaanotettuna (laittomasti vielä?), eikä se tieto rahasta paljoa ilahduta, kun joka ikinen päivä on yhtä taistelua kaiken suhteen. Antaisin mitä vain, jos vain pääsisin takaisin kotiin. Mitä vain.
Älkää peljätkö, Suomi, tuo huostaanottojen luvattu maa, ottaa koko maailman huostaansa ja sitten on kaikilla kaikki hyvin
Vittu näitä vkl Porvoolaisia. Ai 18v itkee äidille kun kaverit saa vähän rahaa. Mitä muka tekee 2000 eurolla muuta kuin bilettää hetken.
Näin sitten tämän päivän, että joku on kateellinen huostaan otetuille lapsille.
No onpas kyllä lapsellinen 18-vuotias! Ei tulisi minulla mieleenkään alkaa tuollaisesta kiukutella, tai ylipäätään kiukutella mistään. Vihaan ikätovereitani, olen siis itsekin 18. Tuntuu että kaikilla mielessä vain viina, vaatteet ja yleinen lusmuilu. Taitavat olla vain tyhmiä, onneksi itse en ole. Tuloksena tosin täydellinen yksinäisyys ja vauvasivulla hengailu lauantaisin.
Ompa ihmiset kateellisia! Hyi että.
Faktaa: huostaanotettu lapsi, joka sijoitetaan, saa 18v täytettyään summan x rahaa, joka on säästetty sosiaaliviraston toimesta jokaiselle lapselle kuuluvasta LAPSILISÄSTÄ.
Jokaisella lapsella on siis mahdollisuus saada 2000e tai vaikka enemmänkin täytettyään 18v, jos vanhemmat on tajunneet säästää ne rahat.
Huostaanoton syitä voi olla monia, vanhemman väkivaltaisuus, huumeiden käyttö, lapsen eri tasoiset ongelmat. Ja sitä tuskin pyyhitään maton alle 2000 eurolla sitten isompana.
Onneksi osa huostaanotetuista, sijoitetuista lapsista saa arvoisensa elämän perheessä joka välittää. Harmillisisti myös niitä mätämunia mahtuu tähänkin joukkoon.
Kuka tahansa voi käydä koulutuksen ja alkaa sijaisvanhemmaksi jos siitä niin pirusti saa rahaa. Onhan sitten valmis kasvatamaan sen lapsenkin?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:00"]
saavat sosiaalitoimelta 2000 euroa täysi-ikäiseksi tultuaan ja kun mulla ei ole hälle antaa paljoa rahaa, niin kysyin, että olisiko ollut sitten parempi, jos hänet olisi huostaanotettu. Oli hiljaa.
[/quote]
Kuinka vanha lapsesi on? Kuulostaa alakoukulaiselta.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:13"]
Nin, olen kyllä miettinyt välillä pitäiskö hommata lapset huostaan. Ihan sen takia kun mulla ei ole varaa viedä lapsia ulkomaille, kylpylään, kallisiin harrastuksiin ja kaiken maailman rientoihin. Eikä ostaa merkivaatteita, mopokorttia, mopoautoa, kurssia sinne tai tänne. Lapsieni huostakaverit kulkee ipadit kädessä merkkivaatteissa ja matkustavat lomalle jatkuvasti koti ja ulkomaan kohteisiin.
Yritä tässä nyt sitten perustella lapsille että saavat sentään pysyvän kodin ja rakkautta. Mutta minkäs teen jos rahaa ei ole.
Nykylapset tuntuu arvostan nykyään vaan rahaa ja materiaalia. Miksi köyhän perheen lapset ei saa mitään kunnon tukea vaikka perheen lomamatkaan viroon? Tai tukea ajokorttiin ja vaatteisiin? Pitääkö lapset antaa huostaan jotta pääsevät lomalle. Ei se rakkaus ja pysyvä koti ole tarpeeksi ole näköjään . Maailma on niin materialisoitunut.
Tottakai lapset haluaa olla kotona mutta eivät käsitä miksi huostakaveri Jonne saa kaiken minkä haluaa ja ilmaiseksi. Miksi siis sijoitusperheet saavat helvetillisen summan rahaa kuussa ja ydinperheet saa kituttaa miten vaan?
[/quote] Tama tuli kylla yllatyksena. Sijoitusperheet ovat niin varakkaita etta sijoituslapset matkustelevat ulkomailla, ajavat ajokortin ja pukeutuvat merkkivaatteisiin?
Olin siina luulossa etta heidat sijoitetaan johonkin lastenkotiin tai vastaavaan laitokseen.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:13"]
Nin, olen kyllä miettinyt välillä pitäiskö hommata lapset huostaan. Ihan sen takia kun mulla ei ole varaa viedä lapsia ulkomaille, kylpylään, kallisiin harrastuksiin ja kaiken maailman rientoihin. Eikä ostaa merkivaatteita, mopokorttia, mopoautoa, kurssia sinne tai tänne. Lapsieni huostakaverit kulkee ipadit kädessä merkkivaatteissa ja matkustavat lomalle jatkuvasti koti ja ulkomaan kohteisiin.
Yritä tässä nyt sitten perustella lapsille että saavat sentään pysyvän kodin ja rakkautta. Mutta minkäs teen jos rahaa ei ole.
Nykylapset tuntuu arvostan nykyään vaan rahaa ja materiaalia. Miksi köyhän perheen lapset ei saa mitään kunnon tukea vaikka perheen lomamatkaan viroon? Tai tukea ajokorttiin ja vaatteisiin? Pitääkö lapset antaa huostaan jotta pääsevät lomalle. Ei se rakkaus ja pysyvä koti ole tarpeeksi ole näköjään . Maailma on niin materialisoitunut.
Tottakai lapset haluaa olla kotona mutta eivät käsitä miksi huostakaveri Jonne saa kaiken minkä haluaa ja ilmaiseksi. Miksi siis sijoitusperheet saavat helvetillisen summan rahaa kuussa ja ydinperheet saa kituttaa miten vaan?
[/quote] Tama tuli kylla yllatyksena. Sijoitusperheet ovat niin varakkaita etta sijoituslapset matkustelevat ulkomailla, ajavat ajokortin ja pukeutuvat merkkivaatteisiin?
Olin siina luulossa etta heidat sijoitetaan johonkin lastenkotiin tai vastaavaan laitokseen.
[/quote]
mikä on sinusta helvetillinen summa rahaa? Perheeseen sijoitetulla lapsella on mahdollisuus ulkomaanlomiin, jos sijoitusperhe on lähdössä. Sijoitusperhe maksaa itse perheensä matkan.(niinkuin kaikki normaalit ihmiset) ja sijoitetulle lapselle sosiaalivirasto kustantaa matkan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:13"]
[/quote]
mikä on sinusta helvetillinen summa rahaa? Perheeseen sijoitetulla lapsella on mahdollisuus ulkomaanlomiin, jos sijoitusperhe on lähdössä. Sijoitusperhe maksaa itse perheensä matkan.(niinkuin kaikki normaalit ihmiset) ja sijoitetulle lapselle sosiaalivirasto kustantaa matkan.
Ootko ap ihan oikeesti tosissasi sun kirjoituksen kanssa? Oletko sinä kateellinen? Siis Huh huh!!
Näillä lapsilla on ollut syy miksi joutuneet asumaan laitoksessa, jotkut omien rekojensa takia ja joillain ei vain ole ollut valinnan varaa.
Voin ihan oikeesti huonosti kirjoituksesi takia - kuinka TYHMÄ ihminen voi olla, että on kateellinen laitoksessa olevan ihmisen rahoista. Voi luoja!
Toisilla on rakastava ja huolehtiva perhe ja toisilla ei. Ei se mee niin että ne on saanu huolenpitoa ja rakkautta (ellei oma käytös ole ollut syynä huostaanottoon) ja nyt vaan saa itsenäistymisvarat ja koulukirjat. Moeti mikä on tärkeää ja mikä tässä elämäsaä kantaa.