Kela järjestää 120 000 euron etäpikkujoulut – esiintyjänä muun muassa Paula Vesala
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a4002b55-dd10-4016-8836-cc7e69a68c46
Miten hel-vetissä Kela voi järjestää tämän hintaisia pikkujouluja mm. minun verovaroillani? Kyllä alkaa niin otsalohko taas pullistua. Ei riitä että kuulun keskiluokkaan, jota rangaistaan suhteessa korkeimmilla mahdollisilla veroilla, jotta vieras-la-ji saa nauttia ilmaisesta elämästä niin nyt kustannan myös Kelan pikkujoulut!! Voi vee että kiehuttaa!
ja miksi tämäkin aloitus poistettiin ihan pikavauhtia? Tämähän on uutinen iltalehdessä - meneekö tämäkin pun-ikkien kieltolistalle? Käsittämätöntä sensur-ointia!!!
Kommentit (104)
"Suurimmat kuluerät ovat esiintyjät (37 000 euroa), tekniikka (26 000 euroa) ja ohjelmapalvelu (25 000 euroa). Loput 32 000 euroa menevät tilajärjestelyihin, etukäteiskuvauksiin ja muihin kuluihin."
Järkyttäviä hintoja!!! Kyllä tyhmää taas rahastetaan! Jos vaikkapa toimitusjohtaja kertoilisi Teamsissa hauskoja vitsejä ja päälle laulettaisiin yhteislauluna "Hei tonttu-ukot hyppikääpi", niin kustannukset olisivat korkeintaan joissakin sadoissa eurossa jos sitäkään.
Kun juhlatoimikunnalle tms. järjestäjälle antaa budjetin, se yleensä käytetään. Otetaan sen hintaisia artisteja mihin on rahaa. Nyt on ollut etäpikkujouluihin ihan hyvin rahaa käytettävissä. Halvemmallakin varmasti olisi voinut juhlat järjestää ja hinnan laskeminen per työntekijä on etäjuhlissa vähän tyhmää, kun hinta ei juurikaan riipu etäosallistujien määrästä. Enemmän rahaa Kelalla varmasti menee normivuonna niihin perinteisiin pikkujouluihin. Vaikka itse kyllä olen ollut sellaisessakin valtion virastossa töissä, missä kaikki juhlat juhlittiin omaan piikkiin ja työnantajalta sai lämmintä kättä.
Laskekaapa huviksenne että paljonko yhteensä lähtee palkkapäivänä palkkoja maksuun Kelan 8000 työntekijälle. Eipä tunnu tuo pikkujouluihin käytetty raha enää missään. Tuskin tulisi tällaista ulinaa jos 10 hengen toimistossa käytettäisiin pikkujouluihin 15 e/henkilö. Luulen että työntekijät marmattaisi että eikö enempää viitsitty laittaa!
Vierailija kirjoitti:
Ahne Vesala voisi antaa palkkionsa esim. Hurstin ruoka-apuun tms
Kyllä siellä muitakin esiintyjiä on. Ja annapas itse palkkasi sinne ruoka-apuun senkin ahnehtija! Työtään ne artistitkin tekee, ja eipä ole varmaan Vesalallakaan kovin montaa keikkaa ollut tämän vuoden puolella. Vähän järkeä nyt. Lisäksi siitä Vesalalle itselleen jäävästä palkkiosta menee varmaan ihan kiitettävä määrä veroja joista ne vähävaraiset saa nauttia tukien muodossa.
Muistakaa sitten että vesalan ämmän keikoille ette enää mene. Itse en voi olla menemättä kun en ole koskaan käynytkään.
Voi tsiisus, mikä määrä rahankylväjiä Kelassa on - siis työssäkäyvien raatajien rahaa riittää jaettavaksi. Milloin valtion virastoissa aletaan porukkaa vähentämään? Tuskin siellä tunnetaan sanaa lomautus ja irtisanominen. Olin valtiolla, pää ei kestänyt sitä byrokratian pyörittämistä. Palveltiin järjestelmää, tilastointi, seuranta ministeriön tutkijoille vei kohtuuttomasti aikaa - oikeaa neukkulameinkiä, vaikka muuta väittävät.
Hakkeri vois iskeä pikkujouluihin, ei näkyisi kuin lumisadetta🤣
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää lähinnä että rahat haaskataan tuollaiseen turhuuteen. Jos käytettäisiin edes oikeisiin juhliin, niin ei ärsyttäisi niin paljon.
Miksi ajattelet että tuo on turhuutta, jospa kelalaisista se onkin ihan hauska piristysruiske. Ja jollet ole huomannut, niin tällä hetkellä ei voi järjestää oikeita juhlia. Siitä vasta huuto olisikin tullut kun Kela olisi järkännyt tavalliset juhlat korona-aikana...
Eihän tuo ollut /työntekijä kallista ollenkaan. Samalla me kaikki voimme tukea suomalaisia artisteja. Ei harmita.
Veronmaksajien rahoilla järjestettyjen pikkujoulujemme budjetti on ollut 100 euroa per henkilö. Tänä vuonna pikkujoulut on tietysti peruutettu, mutta jotain yllätystä on luvattu.
Täällä on ollut surkeimmat pikkujoulut -ketjut ja ne ovat kuin suoria kuvauksia aikaisemmasta työpaikasta. Budjetti oli 20 euroa / henkilö ja sillä ei ihmeitä tehty.
Tuttuni oli Kelassa töissä 2000-luvun alussa ja työntekijöillä oli ilmainen hammashuolto. En tiedä onko enää, mutta kadehdi ap sitä ennemmin.
Täytyy antaa tästä kyllä propsit Kelalle että kaiken tämän korona karanteenin keskellä näkivät vaivaa huomioidakseen henkilöstönsä aivan mahtavilla virtuaali pikkujouluilla! Kyllä on työntekijät koronan keskellä venyneet äärimmilleen ja ovat kyllä juhlansa ansainneet. Tukirahoista tämä ei ole pois. Ja tuon huikean shown kokeneena voin sanoa ettei kyllä mennyt veronmaksajien rahat hukkaan. Kiitos Kela ja kiitos Paula Vesala.
Olin hyvin skeptinen näiden pikkujoulujen suhteen, mutta hyvät oli kemut!
Oli hyvät esiintyjät (paitsi Vesala) ja kivoja juttuja oli kehitelty, esim. Piparkakkutalon rakentamiskisat, joiden voittajan valitsi kotisohvilta katsojat
Hienoa heittäytymistä talon isommilta herroilta ja rouvilta
Mitä järkeä on kattoo etänä Vesalan keikkaa? Ihan saman voi tehdä Youtubesta. Mitä lisäarvoa se tuo, että Vesala mahdollisesti lätisee jotain "ootte niin ansainnu tän" jargonia.. ei sillä, varmasti jokainen työntekijä pikkujoulunsa ansaitsee, mutta eihän ne etänä ole ollenkaan sama asia.
Pikkujoulut voi perua. Niin kulunut juttu. Sriiminä voi lähettää vaikka jonkun aiempien vuosien Ruisrock- keikkatallenteen. Niitähän on tv:ssakin esitetty! Älytöntä rahantuhlausta.
Miksi jotkut saa tollasen keikan pikkujouluvietoksi? Meidän työpaikassa revitään esitykset työntekijöiden itsetekemistä ohjelmista. Se on aika kuormittavaa pakko-osallistamista, mutta työnantaja säästää iloisesti. Ottaa päähän!!!!! Jotkut saa rennosti olla ja nauttia, mutta meillä stressataan omista esityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten että vesalan ämmän keikoille ette enää mene. Itse en voi olla menemättä kun en ole koskaan käynytkään.
On siellä muitakin esiintyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut saa tollasen keikan pikkujouluvietoksi? Meidän työpaikassa revitään esitykset työntekijöiden itsetekemistä ohjelmista. Se on aika kuormittavaa pakko-osallistamista, mutta työnantaja säästää iloisesti. Ottaa päähän!!!!! Jotkut saa rennosti olla ja nauttia, mutta meillä stressataan omista esityksistä.
Oikeestikko olet kade? Mars Kelaan töihin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Pikkujoulut voi perua. Niin kulunut juttu. Sriiminä voi lähettää vaikka jonkun aiempien vuosien Ruisrock- keikkatallenteen. Niitähän on tv:ssakin esitetty! Älytöntä rahantuhlausta.
Siis anteeks mitä?
Joku 15 euroa per henkilö rahan tuhlausta?
Meillä töissä pelkkään ruokaan menee pikkujouluissa 30-50 e per henki, päälle esiintyjät, juoma, tilavuokrat ja sun muut.
Kyllä Kela saa rankkaa duunia tekeville työntekijöilleen järkätä pikkujoulut siinä missä mikä muu tahansa työnantaja.
Tuollakin rahalla olisi voinut palkat kolme työtöntä kelaan
Ahne Vesala voisi antaa palkkionsa esim. Hurstin ruoka-apuun tms