Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olit kouluaikana ja mitä teet nykyään?

Vierailija
27.07.2006 |

Olitko peruskoululaisena A) hikari eli koulumenestys oli hyvä ja satsasit opiskeluun halusit hyviä numeroita, viihdyit koulussa

B) keskitasoa, menit muiden mukana ja teit parhaasi, yritit pärjätä, viihdyit ihan hyvin, ei kummempaa kommentoitavaa

C)hiljainen hissukka, et juuri erottunut massasta, vetäydyit taka-alalle

D) pissis, muoti ja pojat oli tärkeitä, tupakkaa ja viinaakin tuli maisteltua, koulumenestys ei ollut niin tärkeää

vastaa mihin ryhmään itsesi luet, Tiedän että jaottelut on yleistyksiä ja piirteitä voi olla useastakin ryhmästä. kerro myös mitä teet nykyään eli voimmeko ennustaa kouluajoista tulevia kohtaloita!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään akateeminen virkanainen asiantuntija-alalla. Sain esikoisen kypsällä iällä ja ainokaiseksi jää. Tähtäimessä vielä ennen eläkettä pari nousua hallinnon ja ministeriön portailla.

Vierailija
2/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olin syrjään vetäytyvä ja kiusattu oppilas.

Kaikki muu oli koulussa kivaa paitsi oman luokan oppilaat peruskoulussa.

Nyt olen yhteiskuntatieteen maisteri ja esimiestehtävissä, suuren perheen äiti ja asun maalla.

Nimimerkki: Pois tieltä risut ja männynkävyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään olen kotiäitinä, ainakin vielä!

Vierailija
4/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on nimittäin tosi monia, jotka emme erityisemmin päntänneet. Itselläni on ainakin hyvä kuulomuisti: riitti, että oli hereillä tunneilla. Yo-kirjoituksiin luin matikkaa ja hissaa, en muuta (ja 6 ällää silti sain).

Jos kuulostaa leuhkalta, niin voin paljastaa, että tuossa on kolikon kääntöpuolikin olemassa. Tuo " vihellellen opiskelu" kostautui sitten yliopistossa, jossa ei enää pärjääkään olemalla luennoilla hereillä, kun kerran iso osa opiskelusta ainakin meikäläisen opiskelualalla oli kirjatenttejä. Piti todella ottaa itseä niskasta kiinni, että oppi tunnollisemmaksi!

Vierailija
5/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta tuli opettaja :-)))

Vierailija
6/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa riittää, kun lukee tenttikirjoista sisällysluettelot, näihin kirjatentteihin ja esseevastauksiin piisaavat asiasanahakemistot.

Että se yliopistossa pänttäämisestä. Höpön löpön.

Vierailija
7/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yliopistossa riittää, kun lukee tenttikirjoista sisällysluettelot, näihin kirjatentteihin ja esseevastauksiin piisaavat asiasanahakemistot.

Että se yliopistossa pänttäämisestä. Höpön löpön.

Vierailija
8/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin olen erikoistumassa oleva lääkäri, tosin juuri nyt äitiyslomalla.

Ja nyt tämä ehkä tulee oikeaan ketjuunkin.

Vierailija
9/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintonsa saa normaaliälyinen opiskelija loppuun, kun vain istumalihakset kestää. Vasta sen jälkeen on kyse lahjoista ja neroudesta sun muusta, jota tietysti kaikki ylisopistossa olevat haluavat kuvitella itsellään olevan.

Ja mää oon itte akateeminen ja siksi asia minua välillä huvittaakin.

Vierailija
10/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olitko peruskoululaisena A) hikari eli koulumenestys oli hyvä ja satsasit opiskeluun halusit hyviä numeroita, viihdyit koulussa

B) keskitasoa, menit muiden mukana ja teit parhaasi, yritit pärjätä, viihdyit ihan hyvin, ei kummempaa kommentoitavaa

C)hiljainen hissukka, et juuri erottunut massasta, vetäydyit taka-alalle

D) pissis, muoti ja pojat oli tärkeitä, tupakkaa ja viinaakin tuli maisteltua, koulumenestys ei ollut niin tärkeää

vastaa mihin ryhmään itsesi luet, Tiedän että jaottelut on yleistyksiä ja piirteitä voi olla useastakin ryhmästä. kerro myös mitä teet nykyään eli voimmeko ennustaa kouluajoista tulevia kohtaloita!

Siis... hikari kyllä. Viimeinen todistus oli keskiarvoltaan 9,5. Mutta mun ei tarvinnut tehdä mitään koulumenestyksen eteen. Tai siis en paahtanut iltoja kirjojen parissa. Kävin paljon bileissä, diskoissa jne. Pojista olin erittäin kiinnostunut, mutta tietenkin juuri homosta eniten. :)

Erotuin joukosta ja olin vastarannan kiiski jo tuolloin. Yläaste oli ihan kivaa jo, ala-aste ei niinkään. En ollut varsinaisesti suosittu koulussa, mutta kiusaaminen onneksi loppui yläasteella. Oli minulla ystäviä onneksi ja tulin toimeen kaikkien kanssa.

Vierailija
11/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Opintonsa saa normaaliälyinen opiskelija loppuun, kun vain istumalihakset kestää. Vasta sen jälkeen on kyse lahjoista ja neroudesta sun muusta, jota tietysti kaikki ylisopistossa olevat haluavat kuvitella itsellään olevan.

Ja mää oon itte akateeminen ja siksi asia minua välillä huvittaakin.

a) kyse ei ole sinänsä suuremmasta neroudesta kuin siitä, että jossakin määrin yliopistossa pitää niitä tenttikirjoja raottaa, jos haluaa saada säällisen arvosanan tentissä. Pitkälle pääsee säveltämällä, muttei täysin. Eli puhe oli vain normaalista opiskelusta, ei erityisvaativuudesta, saati neroudesta.

b) miten ne istumalihakset liittyvät kirjatentteihin? Luennoilla ja harjoituskursseilla käymisessä ne auttavat, mutta kirjatentit ovat eri asia.

c) et voi mitenkään yleistää kaikkia oppiaineita samaan. On hirveän isoja eroja eri alojen välillä! Esim. itse sain suht helposti 3 ov parin-kolmen kirjan tentistä. Kemiaa opiskeleva ystävä sen sijaan kiroili, että koko lukuvuoden kestäneestä käytännönkurssista sai rupaiset 0,5 ov.

Jotkut aineet ovat silkkaa eksaktia nippelitietoa (esim. lääketieteellinen, oikeustieteellinen), toisissa pärjää suhteellisen hyvin säveltämällä omasta päästään.

Vierailija
12/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

E) Vihasit koulua, vaikka olitkin ihan akateemisesti hyvä. Et pitänyt muodista etkä pissiksistä ja poikien perässä juoksentelevat naurattivat. Et pitänyt hissukoista ja hiljaisista nössyköistä, jotka ärsyttivät sinua. Kuvittelit olevasi kovinkin intellektuelli ja riitelit akateemisista aiheista opettajien kanssa. Lintsasit voidaksesi istua lukemassa jossakin rähjäisessä kahvilassa. Podit teiniangstia ja maailmantuskaa.

Vierailija
13/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on ihan pakko itsensä johonkin kategoriaan pistää, niin kyllä tuo pissis kuvaa mua sitten parhaiten. Mutta olin ja olen sen verran fiksu, ettei mun tarvinnut päntätä koulussa menestyäkseni, joten se ei ollut tärkeäkään.

Nykyään opiskelen yliopistossa, mies on myös korkeasti koulutettu, lapset tehdään nuorina, yksi jo tehty, ja toinen suunnitelmissa ennen kolmeakymppiä vielä.

Vierailija
14/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tyyppejä näkee kaikkialla.

Ja mitä minuun tulee nykyään: olen akateemisesti koulutettu, mutta omaan alaani tylsistynyt wannabe-kirjailija, joka ei kuitenkaan saa juuri mitään julkaisukelpoista aikaiseksi.

Vierailija
15/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyviä numeroita ilman sen kummampaa vaivannäköä. Olin myös semmoinen " erilainen nuori" (siis todellakin erilainen, en mikään heimoerilainen) niin pukeutumiseltani kuin ajatusmaailmaltani. Oli minulla muutama kaverikin, mutta kaikki muut kiusasivat. Turhautti jo silloin ihmisten tyhmyys, en todellakaan viihtynyt koulussa, mutta tajusin kuitenkin, että on omaksi parhaakseni mennä sinne kiltisti.

Nykyään lusmuilen, lukion kävin kunnialla loppuun, mutta sen jälkeen olen jättänyt kolme koulua kesken. Pidän tässä nyt vauvanhoitovuoden ja yritän keksiä, mikä ala olisi tarpeeksi kiinnostava, että jaksaisi ihan tutkinnon repiä kasaan.

Vierailija
16/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksessani erottelua siihen, miten lukiossa vielä pärjää olemalla läsnä tunneilla (=perslihakset), mutta yliopistossa se ei käy, koska iso osa opiskelusta on kirjatenttejä. Menikö jakeluun?

Vierailija
17/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööh. En tiedä. :D Bisnesnaista minusta alkavat koulussa leipoa. ;)

Olen yh-äiti, jolla on onnekas elämä. Koulumenestys auttoi minut parhaimpaan lukioon, johon saatoin mennä ottaen huomioon, että vanhempani kielsivät minua muuttamasta kotoa pois. Ressuun halusin alunperin. Kävin naapurikaupungissa ilmaisutaitopainoitteisen lukion englanniksi.

En vieläkään tiedä miksi haluan aikuisena. :D Ja ikää on 26 vuotta. Toivottavasti tämä liiketalous sopii minulle. Jos ei, niin tuleehan aina uusi kevät.

Vierailija
18/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään osaa keskittyä lukusalissa.

Vierailija
19/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei kiinnostanut pätkääkään vaan eläimet ja niiden hoito. lintsasin paljon, joitakin kavereita oli ja ne eivät missään nimessä saaneet olla niitä jotka menivät massan mukana. Viinaa join ja tupakkaa poltin, kaupoista varastelin, Suomi rokkipoppi oli in! Mustat vaatteet piti olla ja hiukset värjättynä punaisiksi. Kaikkea piti kapinoida ja snobilikkoja uhata vetää turpaan. En tiedä olenko muuttunut sen kummemmaksi tämän 20 vuoden aikana. tyhmyyksissä tehnyt vaikka mitä, linnalta tuurilla vältytty.

Vierailija
20/24 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin punkkari, ja esillä aina. pidin jokseenkin jatkuvaa yhdennaisen showta. koulu tuli lutvittua kesitaossena, mutta eipä se olisi tuolloin edes kauhesti kiinostanut olisiko tullut pätöstorkkaa vaiko eikö.Inhosin kouluaikaan suunattomasti näitä lacoste, adidas. fila. purkkarikenkäisiä peroksidi ihmisiä eli siis niitäpissiksiä. uuh. Itseasiassa minusta snobit on edelleen ällöjä...

Viina ei maistunut silloin eikä nytkään, tupakkia poltin mutta senkinolen jo lopettanut.

Lapsiakaan ei pitänyt tehdä ainuttkaaan ja kissoja piti olla 2.

Nyt olen tavallinen ponihäntäpäinen kotiäiti kera usemmankin lapsen siis olen suurperheen äiti, Naureskelen omille teinivuosieni kuville ja meikeille hiuksetkin oli aika huiput. heh.

Edelleen olen kyllä ulospäivsuuntautuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme