Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Treffeille kannattaisi aina siis mennä omassa ominaistuoksussa ilman mitään keinotekoista parfyymia tai partavettä tai dödöjä iholla niin tietää heti natsaako kemiat. Säästyy aikaa ja vaivaa.
Kyllä se monesti on se kuuluisa rakkauden kemia.Jos on jollain lailla tahattomasti sukua toiselle voi haju olla paha mikä tietysti kertoo ettei sukurutsia.
Vierailija kirjoitti:
Treffeille kannattaisi aina siis mennä omassa ominaistuoksussa ilman mitään keinotekoista parfyymia tai partavettä tai dödöjä iholla niin tietää heti natsaako kemiat. Säästyy aikaa ja vaivaa.
Juurikin näin niin kuin luonto on tarkoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kyse on siitä, että pahoinvoiva keho ei jaksa tuottaa tarvittavia entsytmejä hajumolekyylien pilkkomiseksi. Silloin ne yksilöstä riippuen erittyvät esim. ihon, keuhkojen, ruuansulatuselimustön tai sukupuolielinten kautta. Puhtaan, terveen, ja nuoren ihmisen kuuluu olla aina hajuton.
Pesemättömyydestä johtuva haiseminen kuvastaa henkisiä vaikeuksia.
Moni ei pese ulkovaatteitaan riittävän usein.
Moni suomalainen mies haisee homeelle ja virtsalle.
Jotkut vanhemmat miehet haisevat vain baskalle, koska eivät uskalla pyyhkiä kunnolla.
Ei varmasti ole suhteella tulevaisuutta, jos toinen haiskahtaa pahalta tai epämieluisalta omaan nenään.
Joillakin on ominaishaju sellainen, että se vain ei sovi omaan nenään. Jotku ovat ehkä likaisia. Jotkut asuvat ehkä maalla ja tuovat sieltä ominaistuoksuja vaatteissaan. Syitä varmasti riittää.
Jopa jonkun tieteen tutkimuksen mukaan ihminenkin valitsisi kumppaninsa hajun perusteella. Mutta erilaiset parfyymit ym. peittävät ihmisen oman tuoksun ja sen takia kuulemma tulee niin paljon vääriä valintoja. Tiedä sitten, tietääkö tiede asiasta jotain, vai onko ihan potaskaa tälläinen väite.
Minusta oli kiinnostunut maalaispitäjän mies, jossa selvästi tuoksahti navettamainen tuoksu.
Ehdoton ei. Vaikka olen itsekin alunperin maalta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pitäisikö nyt itkeä vain nauraa, mutta vastasin eilen tähän viestiin (toki hieman asian vierestä) kuinka mulla mitä ilmeisimmin on niin väärä ominaiskemia hajuineen että ihan kaikki on aina karsastaneet ja jos ovat olosuhteiden pakosta enempi joutuneet viettämään aikaa samassa tilassa/yhdessä niin sen ärsyyntymisen näkee..
Noh, näemmä tämä toimii jopa näin virtuaalisesti koska tuo viestini on poistatettu :-(
Anteeksi.
Kyllä se viesti on edellisillä sivuilla, koska juuri sen luin.
Pulkkis kirjoitti:
Johtuneeko ruokavaliosta? Olin aikoinani Tukholmassa hienossa hotellissa siivoajana ja tiesin aina oven avattuani tuulahduksesta, että asukas on musta. Kyse ei ole puhtaudesta tai sen puutteesta.
Aasialaiset taas sanovat, että valkoiset haisevat ällöttävälle.
Alkkiksen ihon läpi tulee taas sellainen imelä haju, jota ei voi olla haistamatta esim. kaupan kassajonossa.
Eli se on luonnon varoitus ettei rotuja kannata sekoittaa.
Mulla taas päinvastoin. Nykyinen mieheni "haisee" mielestäni aina täydelliseltä. Pieni hienhaju tai aamuinen henkäys ei haittaa. Tykätään molemmat nuuskutella ja pussailla toisiamme.
Eli FERONOMIT todellakin kohtaa. Kannattaa niistä googletella lisää.
Uskon että sillä on iso syy kemiaan, onko toisella oikeanlaiset feronomit. Miettikääpä esim eläimiä.
FEROMONIT*. Kiitos autocorrect.
Eksä haisi ihan hirveälle, tunkkaiselle, päänahka eltaantuneelle, vaikka kävi suihkussa päivittäin. Aamuisin ja joskus muulloinkin jos hengitti liian lähellä, oli pakko kääntyä poispäin, niin pistävän ja hyökkäävän hajuinen oli hengitys. Oli tosi tarkka myös hammashygieniastaan. Ruokavalio kunnossa, ehkä liiankin tarkkaan kyttäsi syömisiään, ei syönyt juuri mitään makeaa. Kun söi valkosipulia, haisi todella voimakkaasti. Oltiin vuosia yhdessä ilman kunnollista ehkäisyä, en raskautunut tietääkseni kertaakaan ja hyvä niin. Vaikka sain pelätä lapsettomuutta. Suhde oli pitkä, mutta junnasi paikallaan ja jokin puuttui.
Nykyinen mies ei aina "muista" käydä suihkussa tänään tai huomenna, hampaiden pesun kanssa vähän sama juttu, ruokavalio on mitä on, limpparia, karkkia ja mausteita menee, kun syö valkosipulia sitä tuskin haistaa. Eikä mies haise oikeastaan koskaan pahalle, edes hikisenä ja kun hiuksetkin pari päivää pesemättä. Kolme lasta, suhde yhtä ylä- ja alamäkeä, mutta viihdytään yhdessä ja toisen kanssa on turvallinen olla.
Uskon siis vahvasti, että väärän ja oikean tunnistaa hajusta.
Hyvät ihmiset, PESKÄÄ ULKOVAATTEENNE tarvittaessa...
(Olen julkisessa tilassa ja vieressäni on keski-ikäinen mies, joka pitää viereisessä tuolissa takkiaan ym. ja niistä lähtee todella voimakas lemu; en viitsi sanoa asiasta, koska luultavasti koko tyyppi haisee.)
Minä pesen toppavaatteeni kahden viikon välein. En päästä niitä haisemaan enkä lian näkymään. En odota sellaista, toimiakseni.
Muistakaa, että jos menette toisten kotiin juhliin kutsuttuna, vähintä mitä voitte tehdä osoittaaksenne kunnioitusta, on saapua paikalle PUHTAANA (myös hajusteilta) - niin kehonne, kuin vaatteidenne puhtautena. Se on oikeasti iso asia.
Mikäli kotinne on likainen ja vaatteita on sen vuoksi vaikea pitää hajuttomina, miettikää, voisiko siihen saada vähitellen muutosta. Tuulettakaa, peskää, hankkiutukaa eroon "kuppaisista" jutuista.
Vierailija kirjoitti:
FEROMONIT*. Kiitos autocorrect.
Mun aivoissa on autocorrect, enkä edes huomannut virhettä, ennen kuin korjasit sen.
Asuuko joku teistä lukijoista ulkomailla? Onko siellä tätä köyhien haisemista? Suomessa niin hyvä sosiaaliturvajärjestelmä, että kyseessä oltava psyykkiset syyt olla likainen... Taloudellinen turva ei siis takaa hygieniaa. Ymmärrän väsyneen likaisen duunarin, mutta suurin osa ei ole niitä, vaan velttoja homeita!
Musta tuntuu, että nämä haisevat tyypit ovat tuudittautuneet ajatukseen, että joku heistä huolehtii, vaikka olisivat kuonaisia. Muualla on Herran pelko ja yksin jäämisen pelko... Kukaan ei huolehdi sinusta tarpeen tullen, jos olet köyhä JA paskainen!
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset, PESKÄÄ ULKOVAATTEENNE tarvittaessa...
(Olen julkisessa tilassa ja vieressäni on keski-ikäinen mies, joka pitää viereisessä tuolissa takkiaan ym. ja niistä lähtee todella voimakas lemu; en viitsi sanoa asiasta, koska luultavasti koko tyyppi haisee.)
Minä pesen toppavaatteeni kahden viikon välein. En päästä niitä haisemaan enkä lian näkymään. En odota sellaista, toimiakseni.
Muistakaa, että jos menette toisten kotiin juhliin kutsuttuna, vähintä mitä voitte tehdä osoittaaksenne kunnioitusta, on saapua paikalle PUHTAANA (myös hajusteilta) - niin kehonne, kuin vaatteidenne puhtautena. Se on oikeasti iso asia.
Mikäli kotinne on likainen ja vaatteita on sen vuoksi vaikea pitää hajuttomina, miettikää, voisiko siihen saada vähitellen muutosta. Tuulettakaa, peskää, hankkiutukaa eroon "kuppaisista" jutuista.
Pyysin ystävällisesti siirtämään vaatteet - helpotti! Hänen takkinsa/piponsa/käsineensä haisi.
Who Tortures and Locks Their Kids in a Freezer? (Mitchelle Blair)
Minäkin käännän kasarit toisinpäin jouluna ja juhannuksena panokaverin kanssa, nytkin on jonku stringit menossa.
raaaakaaa ARSKA