Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin koira haukkuu - joku vatipää alkoi häiriköimään meitä lapuilla

Vierailija
21.03.2014 |

Naapurin koira siis haukkunut nyt useita tunteja putkeen yksin asunnossa. Viime viikolla alkoi tipahtelemaan lappuja meidän postiluukusta.

Kaikki laput ovat tyyliin:

" Koiranne haukkuu jatkuvasti. Tehkää asialle jotain.

T. Naapurit"

" Koiranne haukkui taas klo 8:30 -16:00 välisen ajan. Isännöitsijälle tehty ilmoitus."

" Hiljentäkää koiranne, tai joku muu tekee sen." (kyllä, ihan oikea uhkaus)

"Koiranne räksyttää aamusta iltaan enkä voi nukkua. Tehkää asialle jotain."

Meillä siis on koira, ollut tässä monta vuotta eikä ole kertaakaan häirinnyt naapureita. Haukkuja on siis yläkerrassa asuva koira, joka on yleensä yksin tuolta aamu kahdeksasta neljään, haukkuu ja ulvoo koko ajan.

Minua koiran haukkuminen ei sinäänsä haittaa, mutta ottaa aivoon noi lappujen lähettelijä/lähettelijät. Laittaisivat edes nimillään noita, niin voisin oikaista, ettei suinkaan tule meidän asunnosta.

Isännöitsijä otti jo yhteyttä, hänelle selitin tilanteen mutta lappuja tulee edelleen ja niitä laitetaan myös ilmoitustaululle.

PRKL!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko tehdä asialle jotain?

Vierailija
2/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai ymmärrät että toi on ihan pirun rasittavaa? EI heitä kiinnosta jos koirallasi on eroahdistus, mikäli eivät oikeasti voi nukkua räkytyksen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne laput naapurin postiluukkuun. :)

Vierailija
4/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne ilmotustaululle (heippa)lappu, että kyseessä ei ole teidän koira. "Ja se lappujen lähettely saa loppua, tai se lopetetaan puolestanne!" :D

Vierailija
5/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä ilmoitustaululle?

Vierailija
6/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne ilmoitustaululle lappu

"Lakatkaa pommittamasta meitä koiranhaukkumisviesteillä, ei ole meidän koira, joka pitää ääntä. T: x -huoneiston asukkaat"

Henkilökohtaisesti mä en kuitenkaan ilmoittaisi, mistä asunnosta ääni mun mielestä tulee vaan antaisin lapunpommittelijoiden itse selvittää sen. Mitäs ei itse kehtaa tulla kasvokkain juttelemaan vaan uhkailee pelkurimaisesti anonyymeillä lippulapuilla.

Vierailija
7/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin vihaan näitä ihmisiä jotka yrittävät ratkoa ongelmia lähettelemällä jotain pirhanan anonyymeja lappuja. :D

Voin niin sielunisilmin nähdä, kuinka joku av-mamma hiipii ninjamaisin liikkein naapurin luukulle ja sujauttaa varovaisesti lapun, sitten hän juoksee karkuun niin lujaa kuin pääsee. Tai sitten vaihtoehtoisesti tämä mamma laittaa pienen Mico-Maria-Paskaperseen asialle, ettei naapuri kehtaa sanoa mitään kun Mico-Maria-Paskaperse on niin viattoman näköinen jos jää kiinni.

Vierailija
8/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se varmasti ole teidän koira, eli oletko päivät kotona? Jos ei teidän koira, niin laita ne laput ilmoitustaululle tai sinne haukkuvan koiran postiluukkuun.

Vierailija
9/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme meininkiä, ettei voida asioista suoraan puhua. Tuntuu ihan hullunkuriselta tuollaiset laput naapureiden kesken.

Vierailija
10/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 19:38"]

Ihme meininkiä, ettei voida asioista suoraan puhua. Tuntuu ihan hullunkuriselta tuollaiset laput naapureiden kesken.

[/quote]

Et ilmeisesti ole koskaan päätynyt kiusanteon kohteeksi otettuasi jonkun asian esille naapurin kanssa? Minä olen. Nykyään en esimerkiksi enää rimputa ovikelloa jos joku ääliö möykkää hiljaisuuden aikaan vaan kutsun suoraan poliisin paikalle.

Jos aloittaja ei itse ole ollut kotona niin kannattaa tarkistaa se oman koiran käyttäytyminen poissaolon aikaan ettei tule yllätyksiä. Laittaa vaikkapa tietokoneeseen mikrofonin kiinni ja ohjelman nauhoittamaan asunnon ääniä poissaollessasi. Nauhoituksesta kuulee, lähteekö oma koira mukaan naapurin koiran räkytyskuoroon.

Jos on tarvis totuttaa omaa koiraa naapurin haukuntaan niin tässäpä olisi yksi keino eli 12 h pituinen youtube - nauhoite koirien haukuntaa. Sitä kun soittaa hyvin hiljaisella niin oma koira tottuu haukahteluun eikä lähde yhtä helposti mukaan kuorolauluun.

Vierailija
11/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen tekee näitä provoja  joissa on itse viaton ja joku aina turhaan syyllistää?

Vierailija
12/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 19:38"]

[/quote]Asun isossa kerrostalossa, enkä tiedä kuka/millaista porukkaa missäkin asunnossa asuu. (Enkä esimerkiks yöllä halua yöpaidassa heilua porraskäytävässä.)

Vierailija
13/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on sun koira joka räksyttää ihan yhtä lujaa siellä kun olette poissa kotoa! Mutta ei meidän muffe! Ei, se on niin söpö ja ihana, eihän se mitään pahaa tee.

Vierailija
14/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten hauku meidän koira kun olemme töissä. Kokeilin tuon haukkumisen alkuvaiheessa, juuri että lähteekö meidän koira mukaan siihen.

Laitoin äänityksen päälle kun lähdin töihin, ei inahdustakaan koko päivänä.

ap

Vierailija
15/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:14"]

Ei muuten hauku meidän koira kun olemme töissä. Kokeilin tuon haukkumisen alkuvaiheessa, juuri että lähteekö meidän koira mukaan siihen.

Laitoin äänityksen päälle kun lähdin töihin, ei inahdustakaan koko päivänä.

ap

[/quote]Olen ollut samassa tilanteessa. Kaksi kerrosta alempana kaksi saman perheen koiraa haukkuivat ja miedän 'piski' sai syyt niskoillensa. Oli aikamoinen homma saada ne naapurit kuuntelemaan, mistä se haukku tulee... Kun oli jo kerran 'päätetty', että mistä se muka tulee.

Vierailija
16/18 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin ilmoitustaululle ne kaikki laput, jotka olisi postiluukustamme tullut ja kirjoittaisin samaan yhteyteen oman viestini tyyliin "Koiramme ei hauku päivisin. Ole ystävällinen ja selvitä äänenlähde tarkemmin, ennen kuin syytät muita".

Ilmoittaisin myös itse sille yläkerran naapurille välittömästi että heidän koiransa pitää sitä meteliä, koska naapuri ei luultavasti siitä tiedä yhtään mitään. 

Vierailija
17/18 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää pitää jotain kapisia hurttia kerrostalossa

Vierailija
18/18 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 12:24"]Miksi pitää pitää jotain kapisia hurttia kerrostalossa

[/quote]

Samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi