Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asia joka tuskin ärsyttää muita kun minua; muka-askartelijat!!

Vierailija
19.11.2020 |

Mitä hitsin askartelua se semmoinen on, että VALMIILLE kaupasta ostetulle korttipohjalle liimataan VALMIITA kaupasta ostettuja koristekuvia, ja koko komeus kruunataan VALMIILLA tarratekstillä.

Siis en edes tiedä miksi, mutta tämä tällainen ärsyttää ihan suunnattomasti.

Korttipohjat valmiina nyt vielä menee, mutta ne koristeet ja kuvat niihin pitäis vähintään itse leikata, piirtää, virkata, hyödyntää kenties erilaisia materiaaleja uusiksi jne.

Ja se toivotuskin olisi suotavaa ihan itse harjoitella tekstaamaan kauniisti.

Onko pelkkä valmiiden kaupasta ostettujen materiaalien, tarrojen ja koristeiden liimaaminen toisiinsa askartelua? EI OLE, TIETÄKÄÄ SE!!

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D 

Vierailija
2/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi syltti! Minä pidän tuota askarteluna. Ilmoita ihmeessä sille ihmiselle, joka muistaa sinua noin pöyristyttävällä tavalla, ettei enää lähettele ja turhaan näe vaivaa sinun takiasi. Et ole vaivan arvoinen. Hyi hitto, millainen ylimielisyys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D 

Ei ole mikään naurun asia tämä.

Ap

Vierailija
4/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä sama on joskus tullut mieleen.

Vierailija
5/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kevyt-askartelua. Leikataan ja liimataan. Sitä samaa mitä päiväkodissa pikkuiset tekevät. 

Vierailija
6/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh eihän sitä tartte pelkästään niitä valmiita juttuja käyttää, ne voi vaan kruunata sen jutun ja tehdä siitä kortista astetta hienomman! Onhan niitä rei'ittimiäkin!

Mitä taidekilpailua se korttien askartelu muka on? :D Ehkä jos taiteellinen haluaa olla, voi sen suunnata vaikka johonkin muuhun?

Jokainen joka haluaa olla oikein taiteellinen kortin askartelussa, olkoot. Joka ei halua olla taiteellinen, niin ei tarvii olla. Eihän jokainen, joka kortin tahtoo antaa, halua edes olla taiteellinen!

Eihän ne ostetut valmiitkaan kortit oo oikeasti kortin/lahjan antajan vaivaa nähneet sen kummemmin.

Valmispaketeilla saa sentään tuunattua just sellasen kortin minkä haluaa antaa? Ei tartte tyytyä kaupan valmismalliin eikä käyttää aikaa jos on kiire saada kortti kasaan.

Sitäpaitsi jos oikein tarkasti ajatellaan, niin ei se lehdistä kuvien leikkaaminen eroa kaupasta ostetusta kuvasta tai lehdestä leikatusta, kun et ottanut/piirtänyt sitä itse. :D Etkä lankaakaan punonut itse. Tai sitä helmeä itse lakannut, pumpulia huovuttanut. Jne. Lista on loputon.

Itseä ainakin kyllästyttää olla jatkuvasti piirtämässä kortteja.. että ihan sama. :D

T. Joku joka sekä piirtää kortteja kokonaan itse, joskus koristelee valmisjutuilla osittain, joskus koristelee valmisjutuilla.

Vierailija
7/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä vuonna neuloin 60 minisukkaa, joihin tein ripustuslenkin. Niistä suurimman osan ompelin muutamalla pistolla kiinni korttipohjiin. Kortin saaja sai irrottaa sen sitten vaikka joulukuusen koristeeksi.

Niitä sanoisin jo itse tehdyiksi joulukorteiksi.

Vierailija
8/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei oo aikaa harjoitella 100 joulukortin edestä "Hyvää joulua".

Veikkaan että asia ärsyttää sinua, koska luulet että joku uskoo käyttäneen korttisi askarteluun yhtä paljon aikaa kuin se joka on liimannut tarroja ja täten vie sinun kunnian?

Voin vakuuttaa, ettei ole sinulta pois jos joku toinen säästää aikaa liimaamalla tarroja. Ihmiset hädintuskin katsovat niitä kortteja 5 sekuntia pidempään.

Vierailija
9/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsen aloituksesta sen, että ap on harmissaan, kun muiden kortit yms on hienompia kuin omansa vaikka he näkevät vähemmän vaivaa niiden eteen, eli kateellinen. Work smarter, not harder.

Vierailija
10/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi olisi hienompaa tai luovempaa leikata lehdestä tai piirtää mallista kuva kuin käyttää jotain kuvaa tai tarraa Prisman valmiista askartelupaketista.

Vierailija
11/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kevyt-askartelua. Leikataan ja liimataan. Sitä samaa mitä päiväkodissa pikkuiset tekevät. 

No eihän noissa edes leikata mitään, kaikki kuvat ja koristeet valmiiksi muodossaan! Ainoastaan liimataan siihen korttipohjaan.

Ai niin, osassa liima valmiiksi taustalla, ei tarvi sitäkään tehdä. Poista vaan suojapaperi ja länttää korttipohjaan. Ai juku kuinka askartelin ITE.

Ap

Vierailija
12/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten myös niin, että ihmiset, jotka neulovat jonkun valmisohjeen mukaan eivät oikeasti tee käsitöitä? Hehän vain kopioivat jonkun toisen kehittelemään mallia.

Vierailija
13/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta samoista valmisaineista tulee eri ihmisten käsissä hyvin erilaisia lopputuloksia. Ainakin jos käytettäviä valmiselementtejä on monenlaisia. Siinä mielessä jokainen kuitenkin toteuttaa itseään.

Ilmeisesti arvostat itsetehtyjä kortteja paljon.

Vierailija
14/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 päivän paras mielensäpahoittaja!

Vierailija
15/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän noissa edes leikata mitään, kaikki kuvat ja koristeet valmiiksi muodossaan! Ainoastaan liimataan siihen korttipohjaan.

Ai niin, osassa liima valmiiksi taustalla, ei tarvi sitäkään tehdä. Poista vaan suojapaperi ja länttää korttipohjaan. Ai juku kuinka askartelin ITE.

Ap

Sinä sitten valmistat paperit ja liimat yms itse? Ärsyttää ”käsityöläiset” jotka piirtävät kaupasta ostetulla hiilellä kaupasta ostettuun paperiin ja sanovat muka tehneensä teoksen itse...

Vierailija
16/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mielikuvitukseton ja tumpelo, en osaa tehdä noita muuten. Pitäisikö lopettaa sekin, ettei vaan ärsytä taitavampia?

Vierailija
17/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten myös niin, että ihmiset, jotka neulovat jonkun valmisohjeen mukaan eivät oikeasti tee käsitöitä? Hehän vain kopioivat jonkun toisen kehittelemään mallia.

Lähinnä samaa olisi jos ostaa kaupasta valmiin pipon tai paidan ja sitten liimaa siihen koristuksia, jotka myös on ostanut valmiina.

Vierailija
18/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niin kuin hakisin pitseriasta pitsan, ripottelen siihen oreganoa päälle ja oon että #itsetehty #meilläleivotaan

Vierailija
19/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mielikuvitukseton ja tumpelo, en osaa tehdä noita muuten. Pitäisikö lopettaa sekin, ettei vaan ärsytä taitavampia?

Ap ei ole taitavampi vaan tumpelo jota harmittaa, kun ei itse kehtaa käyttää valmiselementtejä. Jos ap olisi taitava, häntä ei haittaisi muiden askartelut pätkän vertaa vaan tekisi omaa juttuaan tyytyväisenä.

Vierailija
20/88 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsetkaan osaa, eikä niitä haittaa. Harjotus tekee mestarin.