Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Oon raskaana!

Vierailija
19.11.2020 |

Kortsu on varmaan puhjennut tai ollut viallinen. Mies ei halua lasta vielä muutamaan vuoteen ja itelläkin on opinnot ihan kesken. Toisaalta mulla on ollu vauvakuume ja oon siitä miehellekin kertonu. Viimeks kun menkat oli myöhässä heitin läpällä et jos oon raskaana ni mies suuttu ja lähti ovet paukkuen lenkille. Sen jälkeen ei siihen aiheeseen palattu.

Ja nyt oon oikeasti raskaana. Voi hemmetti. Miten kerron miehelle?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sun miehes mun pojalta. Ikäkin täsmää. Toivottavasti ei oo mun pojasta puhe, ei siitä oo isäksi..

Miks oot kasvattanu noin holtittoman jälkeläisen? Jos se osaa panna ni sen pitää osata kantaa myös vastuu. Hope so sun poikas on käyttäny kumia!

Äitinä toivon että olet hoitanut ehkäisykeskustelun kuntoon myös poikasi kanssa. Meillä asiasta on puhuneet molemmat vanhemmat: "sukelluspukua" eli kondomia oikein käyttämällä välttyy taudeilta ja isä-titteliltä. Kondomi on sun ainoa mahdollisuus vaikuttaa näihin asioihin, ei tyttöön voi siinä luottaa, se voi olla vaikka unohtanut sen pillerin. Sen jälkeen kun pulla on uunissa tai HIV tai klamydia sisuksissa, on turha parkua. Varjele itseäsi.

Korvat on pojalla punottaneet mutta ei voi väittää, että asiasta ei ole puhuttu.

Ap:lle. Jos haluat pitää lapsen, se on oma päätöksesi. Mies kuulostaa tosi epäkypsältä. Äitinä sanoisin, että et ole maailman ainoa yh. Se on sinun elämäsi. Jos haluat lapsen ja selviydyt äitiyden vastuista opiskeluiden ohessa, pidä lapsi. Ei se maailma lapsiin kaadu.

Vierailija
102/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä jyrkkiä mielipiteitä. Tietenkin 25-vuotias on vielä keskenkasvuinen, ja harvoin sen ikäiset vielä haluavat lapsia. Lisäksi mies selvästi jo tietää, ettei pysty hillitsemään itseään, ja pysyy siksi poissa sulattelemassa. Hyvähän se on, vaikka ei täydellistä. Jos on sen sorttinen, voi kestää vielä monta päivää, ennen kuin pysty asiaa ajattelemaan järkevästi, mutta ei se vielä tarkoita, että hänestä tulisi huono isä tai aviomies.

Jaksamista ap, pysy rauhallisena, luota mieheesi, jos teillä kerran on ollut hyvä suhde tähän asti. Muista, ettei ole sinun vikasi, että ehkäisy petti. Seksi on biologisesti lastentekoa varten, eipä ihme, jos välillä ihmisen kommervenkit epäonnistuvat. Anna asioille aikaa, ehdit kyllä vielä erota ja mitä kaikkea, jos tilanne alkaa siltä näyttää. Mieti lasta, haluatko SINÄ pitää sen.

Ihan hyvin kaikki todennäköisesti menee, ei ole ainoa mies maailmassa, jolle vauva on ensiksi kauhea järkytys, yllätys ja onnettomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tullut yöksi kotiin. Haki aamulla kännykän kotoa ja lähti töihin. Ei sanonut mitään. Luuletteko että mies vois vielä leppyä? Muuten meillä on ennen tätä tosi ihanaa ollu yhdessä..

Ap

Miksi puhut kuin sinä tässä olisit jotain pahaa tehnyt?

Yhdessä te olette saaneet raskauden alkuun. Itse sinun sijassasi miettisin, haluanko enää olla yhdessä noin käyttäytyvän miehen kanssa.

Jos ap on rikkonut kumin ja toivonut vahinkoa? Nyt sitten tullut katumapäälle kun mies todella näyttää siltä ettei sulata asiaa vaan haluaa ennemmin jatkaa yksin

Kuule usko tai älä, täysin oikeinkäytetyn ehkäisyn läpi voi tulla raskaaksi.

Itse olen yksi näistä. Kondomiehkäisy, ja raskaustesti antoi vahvan positiivisen.

Mies käyttäytyi tylysti, joskaan ei niin pahasti kuin ap:n mies. Myöhemmin pyydellyt anteeksi, mutta pakko sanoa, etten todnäk tule siitä kohtelusta pääsemään yli.

Ero käy monesti mielessä.

Kyllähän se ihmisestä kertoo, miten kohtelee toista yllättävässä kriisitilanteessa. Mies jäi kerran täysin yllättäen työttömäksi. Oli asiasta aivan rikki kun kotimatkalla soitti ja kertoi. Lohdutin jo puhelimessa ja kotona ensitöikseni halasin ja sanoin, että se on vain työpaikka, tästä selvitään kyllä.

Ja itse sain vahinkoraskaudesta kylmää ja tylyä käytöstä, vaikka itse olin ihan järkyttynyt.

Hitto, entistä enemmän nyt mietin, että onko tässä liitossa mitään järkeä.

Vierailija
104/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mies haukkui sinua idiootiksi, vaikka ihan yhtälailla hän itse on se idiootti, rikkonut kumin tai jotain. Asiahan on nyt niin, että TE odotatte lasta. Et ainoastaan SINÄ. Sinulla ei ole mitään anteeksipyydeltävää ja miehen "leppymisen" toivomista, sinä et ole millään tavalla syyllinen jos miehen siemen on päässyt hedelmöittämiseen asti. 

Mies ei ole isä- tai aviomiesmatskua.

Vierailija
105/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen rauhoittua hetki. Samoin myös itsesi. Jos sun oma vointi sallii käy vaikka pidemmällä kävelyllä, kuuntele musiikkia tai leivo jotakin. Tee ihan mitä vaan mikä saa SUN olon paremmaksi ja rauhallisemmaksi.

Kun oot rauhoittunut, voit miettiä, että mitä SINÄ haluat. Kuuntele vaan omaa sydäntäs, älä mieti mitä muut toivois sun tekevän tai keksi tekosyitä. Sitten kun oot selvittäny omat ajatukset ja mies on rauhoittunut istutte yhdessä alas ja puhutte. Mietitte mitä TE haluatte.

Ja pois kaikki nuo puppupuheet että mies on jo pettämässä tai mies haluaa eron. Te ette sitä asiaa voi tietää. Tuo uutinen on molemmille ollu iso ja yllättävä ja vaatii monesti vanhemmiltakin ihmisiltä sulattelua (ehkä jopa silloin kun lapsia on jo ennestään tai vaikka lapsi olisi toivottukin). On hyvä jos mies tiedostaa että on äkkipikainen ja siksi mennyt muualle rauhoittumaan. Haukkuminen ei toki ole oikein ja siitä voit miehen vaatia pyytämään anteeksi.

Ei olisi ensimmäinen mies joka hetken sulattelun jälkeen olisi jopa innoissaan tulevasta lapsesta. Kaikkea hyvää teille.

106/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti ja näytä että kunnioitat itseäsi. Miksi edistäisit tuollaisen mulkun geenejä jos vanhempana ja rikkaampana saisit rikkaamman miehen. Usein naiset näyttääkin paremmilta 25+ ikäisenä.

Vierailija
107/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on sun miehes moka!!!! Sehän niitä kumeja käyttäääää. Idioottimaista käytöstä mieheltäsi.

Vierailija
108/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko asia selvinnyt ap?

Vierailija
109/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli kotiin eikä puhuttu mitään. Istui heti koneelle ja lämmitti ruokaa. Menin sen viereen istumaan ja istuttiin edelleen hiljaa, mutta laittoi yhtäkkiä käden mun käden päälle ja katto silmiin. 

Sitten se sano, että tarvii vielä aikaa, eikä halua puhua vielä koko jutusta, mutta ei oo suuttunu mulle. Pyysi anteeksi, että haukkui. Annoin anteeksi ja halattiin. Se jatkoi koneella istuskelua ja mä tulin omalle. 

Saatiin siis sovittua, mutta ei tilanne oo vielä selvinny. Eli en edelleenkään tiiä, että mitä mies oikeasti ajattelee. Ei oo vielä valmis ke, enkä nyt halua painostaa, kun saatiin sovittua.

ap

Vierailija
110/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli kotiin eikä puhuttu mitään. Istui heti koneelle ja lämmitti ruokaa. Menin sen viereen istumaan ja istuttiin edelleen hiljaa, mutta laittoi yhtäkkiä käden mun käden päälle ja katto silmiin. 

Sitten se sano, että tarvii vielä aikaa, eikä halua puhua vielä koko jutusta, mutta ei oo suuttunu mulle. Pyysi anteeksi, että haukkui. Annoin anteeksi ja halattiin. Se jatkoi koneella istuskelua ja mä tulin omalle. 

Saatiin siis sovittua, mutta ei tilanne oo vielä selvinny. Eli en edelleenkään tiiä, että mitä mies oikeasti ajattelee. Ei oo vielä valmis ke, enkä nyt halua painostaa, kun saatiin sovittua.

ap

Kyllä se mies siitä leppyy :) Tsemppiä, mitä ikinä päätättekään!

Vierailija
111/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies minkä ikänen? Kuulostaa täysin kelvottomalta isäksi

Vierailija
112/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti.

Vierailija
113/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olet tahallasi , raskaaksi itsesi saattanut.Kaikki edelliset juttusi ja puheesi todistavat tahallisuuden.Nyt haet vaan toisten hyväksyntää ja hyssyttelyä.Itseppähän seuraukset ja vastuun kannat.En onnittele !

Vierailija
114/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan olet tahallasi , raskaaksi itsesi saattanut.Kaikki edelliset juttusi ja puheesi todistavat tahallisuuden.Nyt haet vaan toisten hyväksyntää ja hyssyttelyä.Itseppähän seuraukset ja vastuun kannat.En onnittele !

Mitä sinä saat muiden haukkumisesta? Ap:lla on ollut vaikea tilanne ja hän tuli täältä hakemaan tukea. Vaikka olisikin tahallinen raskaus (mitä en usko) ei se oikeuta ketään häntä haukkumaan.

Vierailija
115/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule usko tai älä, täysin oikeinkäytetyn ehkäisyn läpi voi tulla raskaaksi.

Itse olen yksi näistä. Kondomiehkäisy, ja raskaustesti antoi vahvan positiivisen

.

Höpöhöpö...

Eiköhän tuossa sinunkin tapauksessakin ole käynyt se klassinen moka, eli oman miehesi kanssa käytätte kyllä kondomia, mutta tyttöjen iltojen jatkoilla se tapaa välillä unohtua, kun kiima on kova, eikä baarista pokatulla random-miekkosella satu olemaan kumia matkassa...

—> Annat vedellä paljaalla, tuudittautuen siihen uskoon että ei nyt voi yhdestä kerrasta niin huono tuuri käydä

Vierailija
116/117 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä tulin raskaaksi tuossa iässä 4 kk seurustelun jälkeen. Nyt olen 42-vuotias, kohta 17-vuotiaan huippupojan äiti. Lapsensaannin jälkeen opiskelin amk-tutkinnon, ostin asunnon ja ihan mukavaa elämää me eletään vaikka asiat tehtiin "väärässä" järjestyksessä. Erosin kyllä lapsen isästä, mutta asiat ihan hyvin. Nyt nautin taas omasta ajasta ja elämästä kun poika on pitkälle jo itsenäinen. Kateeksi ei käy kavereita, joilla tässä iässä on vielä pikkulapsi aihe menossa. Anna palaa vain,jos haluat.

Vierailija
117/117 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi