Sain työpaikan - elämänhallinta meni
Olen siis ollut 4,5 vuotta työttömänä, 1,5 vuotta tuosta vanhempainvapaalla. Pitkän työttömyyden jälkeen onnistuin saamaan työpaikan te-toimiston työhönosoituksen kautta. Olen hoitanut työni hyvin ja saanut kehuja työpanoksestani. Ongelma on kuitenkin siinä, etten jaksa tehdä yhtään mitään kotona. Koti on kuin kaatopaikka, tiskivuoria, roskavuoria, pyykkivuoria.. En jaksa edes olla lapselleni läsnä. Jaksan vain ja ainoastaan vetää täysillä tuon 8h työpäivän ja sen jälkeen olen täysin puhki. Lisäksi minulla on masennustausta ja on ollut ongelmia jaksamisessa muutenkin. En edes pidä työstä enkä voita siinä taloudellisesti yhtään mitään. Eniten harmittaa lapsen puolesta, kun olen yh ja hänen joutuu olla pitkää päivää päiväkodissa ja työpäivieni jälkeen en jaksa touhuta oikein mitään lapsen kanssa. Mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä? Olen vielä koeajalla eli voisin vain lopettaa, mutta sitten tulisi karenssi. Toisaalta, jos jatkan, niin tuntuu, että romahdan täysin. Mielipiteitä?
Niin varmaan pitäisi. Mutta jotenkin olen ajatellut että lääkärinkin pitäisi osata ottaa tuo puheeksi ja nähdä se kokonaisuus ja potilaan työ- ja toimintakyky, eikä vaan se sairas osa kehossa. Täytyy kerätä voimaa ja taas ottaa yhteyttä terveyskeskukseen.