Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaivaannutko pienissä putiikeissa?

Vierailija
21.03.2014 |

Tiedätkö sellaiset pienet vaateliikkeet tai vastaavat yhden myyjän putiikit keskustassa. Tuleeko sinulle vaivaantunut olo niissä? Miten kehtaat mennä sisään ja miten asioit? Olin eilen menossa yhteen putiikkiin missä myydään käsilaukkuja ja kenkiä, mutta kun näin että myyjä on yksin siellä sisällä kävelin ohi. En kehdannut edes katsella näyteikkunasta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mun on tosi vaikea löytää vaatteita, koska olen niin kriittinen kroppaani kohtaan. Vihaan sitä, kun myyjä alkaa tuputtamaan jotain "kevään uutuuksia" tms, ja mun tarvii vaan vilkaista niitä, ja mä tiedän, ettei ne ole oikean mallisia. Koen jotenkin noloksi sanoa, että en tykkää yhtään.

Haluan rauhassa kiertää ja katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vaivaannun. Vaikka saisin katsella rauhassa tuotteita, pikkuliikkeessä myyjä on vääjäämättä liian lähellä kun kauaskaan ei pääse. Viimeksi kun olin sellaisessa liikkeessä, siellä ei ollut mitään taustamusiikkia. En yleensä edes pidä taustametelistä, mutta jotenkin tuntui että kuulin sen myyjän hengityksenkin... Mitään se ei puhunut oma-aloitteisesti. Painostava tunnelma!  Olisi ollut edes joku kevyt muzaki ihan paikallaan.

Vierailija
4/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaivaannu. Ehkä siksi, että olen itse töissä juuri tuollaisessa yhden myyjän pienessä putiikissa, tiedän että ihminen se myyjäkin on. Rohkeasti sisään vaan, saat luultavasti hyvää henkilökohtaista palvelua ja halutessasi myös katsella itsekseen ja rauhassa.

Vierailija
5/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tulee aina sellainen olo ettei kehtaa lähteä ostamatta mitään. Myös usein tapahtuu ahdistavaa tavaroiden myymistä/tyrkyttämistä, tästä syystä jätän usein menemättä ja asioin mieluummin isommissa liikkeissä joissa saa olla rauhassa.

Vierailija
6/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. En tiedä mikä siinä on mut en mielellään mene sisälle yksin. Ehkä ahdistaa se myyjän epätoivoinen yritys olla ystävällinen ja valtava toivo siitä, että ostaisin jotain ja inhottaa tuottaa pettymys sanomalla, että katselen vaan.

Vierailija
7/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En siksi käy niissä koskaan jos siellä ei samalla ole myös muita asiakkaita. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin myyjä heti kyselemässä, että voiko auttaa ja mitä etsin.

Vierailija
8/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! En koskaan mene niihin edes sisälle, vaikka näkisin jotain minua kiinnostavaa. Ahdistava tunnelma niissä kaupoissa.

Vierailija
9/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannun.

Vierailija
10/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannun. Tuollaisessa liikkeessä pitäisi aina tietää, mitä haluaa. Ei sinne oikein kehtaa mennä vain katselemaan.

Jos olisin oikeasti ostamassa vaikka sitä käsilaukkua, niin ei mitään ongelmaa.

Jos olen vain shoppailemassa ilman että on tarvetta millekään, niin hengailen mieluummin isoissa kaupoissa.

Vierailija
11/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannun, en ikinä mene niihin yksin sisään

Vierailija
12/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Joskus ahdistaa, joskus ei. Riippuu eniten omasta mielentilasta ennen liikkeeseen astumista (iloinen vs. grumpy), ei niinkään myyjästä. Tykkään kyllä asioida pienemmissäkin putiikeissa ja tykkään niiden ammattitaitoisista myyjistä. Jos haluaa katsella itse, saa katsella. Jos taas haluaa apua ja palvelua, ei pikkuputiikin voittanutta :)

Vierailija
13/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Just pohdittiin miehen kanssa kantakaupungissa kävelessä, että pikkuliikkeet on tosi symppiksen näköisiä, mutta en tiedä, haluaisiko sellaisissa asioida. Tulee sellainen olo, että on liikaa myyjän silmän alla, varsinkin jos liikkeissä ei ole muita. Ei voi vapautuneesti katsella. Lisäksi mulla on mielikuva, että pikkuputiikeissa hinnat on liian korkeat mulle, joka on tottunut Seppälä/H&M/Anttila-hintoihin.

Vierailija
14/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannun todellakin. Ahdistaa just Se että pitäisi ostaa jotain ja on jotenkin tarkkailun kohteena. Tosin mulla sama eli jos tiedän mitä haluan ja olen ostamassa sitä, niin silloin pikku kaupassa saa maailman parasta palvelua

Vierailija
15/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan. Menin Helsingin keskustan lähellä toimivaan karkkikauppaan, jota oli mainostettu jossain blogissa. Myyjä keskusteli edellisen asiakkaan kanssa niin tiiviisti, että poistuin ostamatta mitään. Helppo ja edullinen käynti. :D

Vierailija
16/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en siksi käy sellaisissa.

Vierailija
17/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannun, koska tunnen, että minun pitäisi ostamalla tukea ilmiselvästi huonosti menestyvää liikettä. Minun käy sääliksi nämä pikkuliikkeet, joissa ei kukaan ikinä käy.

Vierailija
18/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaivaannu. Kannattaa opetella pari perusfraasia.

Tullessa sisään liikkeeseen: "Hei."

Myyjän kysyessä tarvitsetko apua: "Kiitos, en etsi mitään, katselen vain."

Lähtiessä kaupasta: "Kiitos hei."

Näillä pärjää pitkälle.

Vierailija
19/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannun enkä käy sellaisissa muuta kuin ehkä jonkun kaverin kanssa.

Vierailija
20/35 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju todistaa taas suomalaisten verrattoman sisäänpäinkääntyneisyyden! :D Voi elämän kevät!