Olen komea ja älykäs 32v mies, haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 08:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 07:52"]
No mä ymmärrän ton uskovainen -sanan tarkoittavan suomessa ihmisiä joille (yleensä) kristinusko on tärkeä osa elämää, kuuluivatpa mihin kirkkokuntaan tahansa.
[/quote]
Kompaan lankesi älykäskin ja mies. Googlettamalla voi löytää kaikennäköistä mutta wikipediaan ei aina kannata luottaa. Uskovainen = lestadiolainen.
[/quote]
Miten niin uskovainen on lestadiolainen? Mä oon ev.-lut ja käyn vapaaseurakunnan tilaisuuksissa, mutta olen uskovainen.
Haluatko lapsia? Täällähän joskus väitetään, ettei kukaan mies halua.
Voisitko seurustella älykkään, mutta ruman naisen kanssa?
Oon kyllä haaveillut sellaisesta, siis lapsista ja isyydestä mutta se tosiaan vaatisi pohjalle sen aidon rakkauden ja vahvan parisuhteen ja näen asian niin että joko tulee tai on tulematta. Voisin kyllä myös olla ilman lapsia vaikka se rakkaus ja parisuhde kukoistaisikin, pyrin olemaan tyytyväinen ja kiitollinen siitä mitä on, miettimättä mitä puuttuu.
Mitä urheilua harrastat? Miten mielestäsi Suomen tulisi suhtautua Venäjään?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 07:52"]
No mä ymmärrän ton uskovainen -sanan tarkoittavan suomessa ihmisiä joille (yleensä) kristinusko on tärkeä osa elämää, kuuluivatpa mihin kirkkokuntaan tahansa.
[/quote]
Kompaan lankesi älykäskin ja mies. Googlettamalla voi löytää kaikennäköistä mutta wikipediaan ei aina kannata luottaa. Uskovainen = lestadiolainen.
Aika harva lestadiolainen on elävässä uskossa, muotojumalisuudelta enemmän vaikuttaa.
Hyi en, kyllä sen naisen pitää olla niin kaunis että kestää katsoa, olenhan itsekkin komeaksi kehuttu(perhe ym).
Mieluiten nainen voisi olla pitkä, urheilullinen, älykäs ja sivistynyt. Niin ja ei tietenkään itsekeskeinen, nainen joka on älykäs pitää myös itsestään huolta eikä anna itsensä rupsahtaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 07:02"]
Ammatiltani olen yrittäjä. Toisinsanoen, teen asioita jotka kiinnostavat ja tykkään päättää itse sen milloin työskentelen, miten työskentelen ja missä työskentelen. :)
Mistäkö päättelen että olen komea? No olen kyllä lapsesta asti nähnyt peilistä että olen mukavannäköinen ja kuullut ympäriltäni siitä kuinka hyvännäköinen olen, niin perheeltä, sukulaisilta ja kavereilta ja ulkona niin tytöiltä kuin miehiltäkin.
Mikä on av?
Älykkyyttä tietysti on kaikenlaista, kuten kaikki muutkin, niin joissain asioissa olen fiksu ja joissain vähemmän fiksu. Mutta siinä mielessä koen olevani älykäs että olen aina osannut pärjätä elämässä ja menestynyt siinä mitä teen, ja kykeneväinen oppimaan ja omaksumaan ja keskustelemaan asioista. Mutta ehkäpä oli hieman väärä sano kehua itseään älykkääksi. Sanoisin ennemminkin ajattelevainen.
[/quote]
Olet siis ihan tavallinen työtä tekevä ja yritteliäs kansalainen. Kuvittelin jo että aloituksen takana on suunnilleen jokin yliopiston professori, joka on tehnyt merkittäviä innovaatioita, mutta ei, itsestään suuria kuvitteleva perusinsinööri tai tradenomi. Näin aina.
"Ehkäpä sellainen mieleentuleva yleinen ongelma on naisten tarve kontrolloida asioita. Siis se että miehen tekemisiä ja sanoja pitää alkaa arvostelemaan, ja oikeassa olemisen tarpeeseen."
Tämä taipumus on muuten miehilläkin. Yleensä mies alkaa parisuhteessa kontrolloida kaikkea naisen omaa vapaa-aikaa ja kilpailee oikeassa olemisesta, sekä vallasta ihan luonnostaan. Mies ei yleensä huomaa asiassa mitään erikoista, koska kuvittelee parisuhteen päätäntävallan kuuluvan etupäässä hänelle.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 07:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 07:36"]
...Mutta mun kannalta seksi yliarvostettua, tykkäisin enemmän jos kaikki muu ois suhteessa kohdallaan vaikkei seksiä ois ollenkaan sitten.
[/quote]
Harvinaista että joku mies ajattelee noin, mutta siis positiivisella tavalla, yleensä miehet tuntuu ajattelevan vain seksiä.
[/quote]
tämä onkin 100%sti naisen provo.
Vähän liian diplomaattisia vastauksia, joten provoksi epäilen. Aloittaja ei vaikuta erityisen älykkäältä eikä suoraan sanoen edes miespuoliselta. Tämä aloitus on jonkun naisen fantasia kuvitteellisesta ihannemiehestä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 07:57"]
Mutta luulen että aika vähän on naisia jotka hyväksyisivät ettei seksi ole iso osa parisuhdetta. Ainakin niin olen kuullut usein niiltä joihinka olen tutustunut. Että eivät halua seurustella ennenkuin ovat "koeajaneet" miehen, "seksi on mulle tosi tärkee osa parisuhdetta" jne.
Että kyllä mä sen realiteetin tajuan että naisille se parisuhde yleisesti ottaen on enemmän sellainen fyysinen tilaisuus ja ehkäpä näin miehenä sitten enemmän haen sitä henkistä yhteenkuuluvuutta.
[/quote]
Tähän viestiin saakka kuvittelin jo että tämän takana on oikeasti fiksu mies, mutta meni näköjään naisten aliarvioimiseksi tämäkin kommentointi.
Tiedät ap varmaan sen tosiasian että yleisesti seksi merkitsee miehelle eniten parisuhteessa ja naiselle merkitsee yhteenkuuluvuus. Kärjistettynä, yleisimmin miehet hakevat parisuhteelta säännöllistä seksiä ja naiset romantiikkaa.
Sen näet jo pelkästään lukemalla aikuisten naisten treffi-ilmoituksia, naiset hakevat henkisiä ominaisuuksia ja miehet luettelevat ulkonäkötoiveita.
Kaksikymppisten kohdalla toiveet ovat nuoruuden pinnallisuuden vuoksi sekä naisilla että miehillä vielä samalla viivalla. 30+ vuotiailla naisilla henkisten arvojen etsiminen menee selkeästi miesten ohitse.
akan kirjoittamaa juttua, selvästi.
No sanotaan että jos nainen olisi mielestäni ruma, niin tuskin ihastuisin ulkonäköön. Mutta olosuhteista ei koskaan tiedä, jos ne olisivat vain otolliset niin kaiketi sitä voisi ihastua muihin seikkoihin. Mutta onhan se niin että mikä itselleni on kaunis voi jollekin toiselle olla ruma. Mutta toisaalta epämiellyttävä käytös, itsekeskeisyys ja sellainen saa kyllä kauneimmankin naisen näyttämään rumalta miehen silmissä.
Urheilu on mukavaa, tykkään lenkkeillä ja liikkua, kuntosalista, jalkapallosta.
Mielenkiintoinen kirjoitus parisuhteiden dynamiikasta. Kirjoittaja 48 kirjoitti siitä että miehet kokevat parisuhteen päätäntävallan kuuluvan etupäässä miehille. Mutta näinhän se jossain määrin onkin. Oletteko koskaan kuulleet sanontaa kahdesta kokista ja sopasta, ei se vaan hyvää tee jos kuvitellaan että kaikki ovat ns. samalla viivalla. Mielestäni molempien oikeus ja velvollisuus on kunnioittaa toisiaan ja olla kunnioitettuja, luottaa ja olla rehellisiä ja ottaa toinen huomioon. Mutta kyseessä tosiaan on miehen ja naisen välinen suhde, siihen on syynsä että miehellä ja naisella on erilaisuutensa ja yhdessä he muodostavat IHANTEELLISESTI toimiessaan lyömättömän yhdistelmän. Ja se luonnollisimmin menee niin että mies käyttää organisointikykyään ja ylintä päätäntävaltaa ja saa puolisoltaan tuen ja kunnioituksen tälle ja puolestaan osoittaa suurta rakkautta ja huolenpitoa parhaan kykynsä mukaan naiselleen. Ja nainen taas saa vapauden ja onnen luottaa toiseen täysin epäilemättä ja kokea suuren rakastetuksi ja hyväksytyksi tulemisen tunteen, vailla riitoja tai eripuraa ja puhdasta onnea. Valitettavasti, edelleen, moni on oppinut asettamaan muut asiat etusijalle elämässään vaikka se tarkoittaisi pienempää onnellisuutta niin henkilökohtaisesti, kumppanilleen ja yhteisestikin.
Miesten hymiöitten käyttö tuo mieleen sellasen limasenniljakkaan ällömiehen. Ehkä se on vaan minä? Oli ainakin par tapausta taannoin, joissa hymiöt koristi parin niljakkaan miehen sähköistäviestibtää. Kaverimiesten hymiöt ei kyllä tuo tuota vibaa..hmm. Vaikuttaa pienesti itserakkaalta kun pitää korostaa, olevansa fiksu ja kome ja oikeeen creaavansa ideoita kotonaan työkseen... Ohittaisin tosielämässä, tiedän miestyypin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 08:29"]
Hyi en, kyllä sen naisen pitää olla niin kaunis että kestää katsoa, olenhan itsekkin komeaksi kehuttu(perhe ym).
Mieluiten nainen voisi olla pitkä, urheilullinen, älykäs ja sivistynyt. Niin ja ei tietenkään itsekeskeinen, nainen joka on älykäs pitää myös itsestään huolta eikä anna itsensä rupsahtaa.
[/quote]
Miten se estetään? Ei mitenkään. Jokainen vanhenee luonnollisesti ja rupsahtaminen on väistämätöntä viimeistään yli viisikymppisenä. Rupsahtaneenakin voi olla vielä siisti ja tyylikäs, sekä hoikka ja itsestään huolta pitävä, mutta tosiasia on se että ilman massiivista kauneuskirurgiaa ei kukaan mies eikä nainen enää näytä rupsahtamattomalta 50+ vuotiaana.
Pidät itseäsi henkisenä ja ihannenaisesi on "pitkä, urheilullinen, älykäs ja sivistynyt". Nuo kaikki ovat tavalla tai toisella pinnallisia ominaisuuksia, kaksi ensimmäistä liittyy ulkonäköön ja kaksi jälkimmäistä uraan ja koulutukseen.
Mitkään noista ominaisuuksista eivät vielä kerro siitä kuinka hän kohtelee muita ihmisiä, tai millainen persoonallisuus hänellä on.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 08:37"]
Tähän viestiin saakka kuvittelin jo että tämän takana on oikeasti fiksu mies, mutta meni näköjään naisten aliarvioimiseksi tämäkin kommentointi.
Tiedät ap varmaan sen tosiasian että yleisesti seksi merkitsee miehelle eniten parisuhteessa ja naiselle merkitsee yhteenkuuluvuus. Kärjistettynä, yleisimmin miehet hakevat parisuhteelta säännöllistä seksiä ja naiset romantiikkaa.
Sen näet jo pelkästään lukemalla aikuisten naisten treffi-ilmoituksia, naiset hakevat henkisiä ominaisuuksia ja miehet luettelevat ulkonäkötoiveita.
Kaksikymppisten kohdalla toiveet ovat nuoruuden pinnallisuuden vuoksi sekä naisilla että miehillä vielä samalla viivalla. 30+ vuotiailla naisilla henkisten arvojen etsiminen menee selkeästi miesten ohitse.
[/quote]
No myönnän sen etten ole 30+ ikäsiin naisiin tutustunut siinä mielessä, että omat kokemukset pohjautuvat elämäni ajalta oikeastaan kokonaan 16-30 -vuotiaisiin naisiin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 08:41"]
No sanotaan että jos nainen olisi mielestäni ruma, niin tuskin ihastuisin ulkonäköön. Mutta olosuhteista ei koskaan tiedä, jos ne olisivat vain otolliset niin kaiketi sitä voisi ihastua muihin seikkoihin. Mutta onhan se niin että mikä itselleni on kaunis voi jollekin toiselle olla ruma. Mutta toisaalta epämiellyttävä käytös, itsekeskeisyys ja sellainen saa kyllä kauneimmankin naisen näyttämään rumalta miehen silmissä.
Urheilu on mukavaa, tykkään lenkkeillä ja liikkua, kuntosalista, jalkapallosta.
Mielenkiintoinen kirjoitus parisuhteiden dynamiikasta. Kirjoittaja 48 kirjoitti siitä että miehet kokevat parisuhteen päätäntävallan kuuluvan etupäässä miehille. Mutta näinhän se jossain määrin onkin. Oletteko koskaan kuulleet sanontaa kahdesta kokista ja sopasta, ei se vaan hyvää tee jos kuvitellaan että kaikki ovat ns. samalla viivalla. Mielestäni molempien oikeus ja velvollisuus on kunnioittaa toisiaan ja olla kunnioitettuja, luottaa ja olla rehellisiä ja ottaa toinen huomioon. Mutta kyseessä tosiaan on miehen ja naisen välinen suhde, siihen on syynsä että miehellä ja naisella on erilaisuutensa ja yhdessä he muodostavat IHANTEELLISESTI toimiessaan lyömättömän yhdistelmän. Ja se luonnollisimmin menee niin että mies käyttää organisointikykyään ja ylintä päätäntävaltaa ja saa puolisoltaan tuen ja kunnioituksen tälle ja puolestaan osoittaa suurta rakkautta ja huolenpitoa parhaan kykynsä mukaan naiselleen. Ja nainen taas saa vapauden ja onnen luottaa toiseen täysin epäilemättä ja kokea suuren rakastetuksi ja hyväksytyksi tulemisen tunteen, vailla riitoja tai eripuraa ja puhdasta onnea. Valitettavasti, edelleen, moni on oppinut asettamaan muut asiat etusijalle elämässään vaikka se tarkoittaisi pienempää onnellisuutta niin henkilökohtaisesti, kumppanilleen ja yhteisestikin.
[/quote]
Palstalassukka tämäkin. Yllätys.
"Mies käyttää ylintä päätäntävaltaa". Tervemenoa ap...
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 08:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 08:37"]
[/quote]
No myönnän sen etten ole 30+ ikäsiin naisiin tutustunut siinä mielessä, että omat kokemukset pohjautuvat elämäni ajalta oikeastaan kokonaan 16-30 -vuotiaisiin naisiin.
[/quote]
Missä ap on 16-vuotiaita NAISIA? Ne ovat teinityttöjä! Puhutko myös 16-vuotiaista miehistä?
53 kirjoitukseen kommentoin, että oletat miehen olevan parempi organisointikyvyltään. Monessa suhteessa kuitenkin nainen voi olla parempi, tai molemmat ovat samalla viivalla. Minusta on vähän ajattelematonta olettaa olevansa parempi päättämään asioista. Ei kuulosta ajattelevan miehen sanoilta.
t. vuoden nuorempi mies
onhan se myös älykkyyttä tietää ettei kaikkea voi tietää. Mitä enemmän oppii sitä paremmin tajuaa miten vähän sitä ymmärtää mistään :)