Kirjoitin kirjeen mieheni isälle
Eli kirjoitin kirjeen salaa mieheni ainoalle elossa olevalle perheen jäsenelle, että hänestä on tullut puoli vuotta sitten isoisä. Mieheni katkaisi välit perheensä kanssa koska oli tuolloin huumeriippuvainen ja nyt kun kaikki on hyvin, ei ylpeys anna periksi ottaa itse yhteyttä. Jätin osoitteeni että saa ottaa yhteyttä jos tahtoo, mielestäni hänellä on oikeus kuulla lapsenlapsestaan. Ainoasta sellaisesta. Ja tietää että oma poika voi hyvin. Olenko kamala kun puutun mieheni asioihin tällätavalla (salassa)
Kommentit (11)
Ihan ymmärrettävää ja hyvä teko, mutta luultavasti mies saa tietää tästä ennemmin tai myöhemmin ja tuskin tykkää, voi kokea käytöksesi hyvin loukkaavana.
Juu ei miehesi tykkää kun saa tietää. Taisit itse haluta saada lapselle toisen isoisän?
Teit kyllä aivan oikein ja hienosti. Isoisällä ja lapsenlapsella tosiaankin on oikeus tietää toisistaan, eikä siihen minkään entisten ylpeyksiä tarvitse - tai sanotaanko ei saakaan - kysellä.
Pysyköön se entinen siellä omassa ylhäisessä yksinäisyydessään vaan yhtä ylpeänä ja korskeana kuin tähänkin asti. Hänhän on nimenomaan entinen ja se jo määritelmällisestikin tarkoittaa, ettei Sinun tarvitse eikä pidä kysellä häneltä enää mitään missään asioissa. Maailma ei pyöri yksin hänen ympärillään, ja tässä suuressa asiassa on muitakin asianosaisia kuin hän.
Jos entisen miehesi kanssa joskus jossain tulet puheisiin, voit sensijaan toivottaa hänelle voimia aineista erossa pysymiseksi, sekä parempaa elämää jatkossa kuin hänellä oli ennen kuiville pääsemistään. Sekä tietenkin, jos hän itse oma-aloitteisesti osoittaa joitain kolkuttavan omantunnon merkkejä jostain menneisyydessä tapahtuneesta, tai yleensä siitä, ettei Sinulla ehkä ole ollut aina kovin helppoa hänen kanssaan, voit tietenkin sanoa hänelle, että no problem, kaikki on anteeksi annettu. Vaikutat sellaiseslta ihmiseltä, että pystyt niin sanomaan.
Mutta oikein teit, ja hatunnosto Sinulle siitä.
Nyt sohasit sellaiseen muurahaispesään ettet arvsskaan...
Fiksimpi teko olidi ollut saada miehes ymmärtmään asia ja ottamaan itse yhteyttä. Vaikkakin siihen olisi mennyt vuosi tai kymmenen.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 03:22"]Teit kyllä aivan oikein ja hienosti. Isoisällä ja lapsenlapsella tosiaankin on oikeus tietää toisistaan, eikä siihen minkään entisten ylpeyksiä tarvitse - tai sanotaanko ei saakaan - kysellä.
Pysyköön se entinen siellä omassa ylhäisessä yksinäisyydessään vaan yhtä ylpeänä ja korskeana kuin tähänkin asti. Hänhän on nimenomaan entinen ja se jo määritelmällisestikin tarkoittaa, ettei Sinun tarvitse eikä pidä kysellä häneltä enää mitään missään asioissa. Maailma ei pyöri yksin hänen ympärillään, ja tässä suuressa asiassa on muitakin asianosaisia kuin hän.
Jos entisen miehesi kanssa joskus jossain tulet puheisiin, voit sensijaan toivottaa hänelle voimia aineista erossa pysymiseksi, sekä parempaa elämää jatkossa kuin hänellä oli ennen kuiville pääsemistään. Sekä tietenkin, jos hän itse oma-aloitteisesti osoittaa joitain kolkuttavan omantunnon merkkejä jostain menneisyydessä tapahtuneesta, tai yleensä siitä, ettei Sinulla ehkä ole ollut aina kovin helppoa hänen kanssaan, voit tietenkin sanoa hänelle, että no problem, kaikki on anteeksi annettu. Vaikutat sellaiseslta ihmiseltä, että pystyt niin sanomaan.
Mutta oikein teit, ja hatunnosto Sinulle siitä.
[/quote]
Siis mikä entinen? :D
Todennäköisesti miehesi loukkaantuu sinulle ja ymmärtää, että et ole luottamuksen arvoinen. Valitettavasti luottamus on huumeriippuvaiselle (tai siitä ns. parantuneelle) ääreettömän tärkeä asia, joten voi olla, että menetät nyt miehen huumeille. Ne ovat tuttu ja turvallinen maailma, jossa ei tarvitse pelätä, että läheinen puukottaa selkään. Siellä tietää, että niin käy. Miehesi uskoi, että olet erilainen mutta näköjään olet vielä pahempi.
Oletko aivan varma, ettei miehesi huumeidenkäytön syynä ollut juurikin samaisen isän käytös häntä kohtaan lapsena?
Harvoin kenestäkään tulee narkkaria kuin itsestään, ilman että kotioloilla on vaikutusta.
Ei ehkä olis kannattanut. Itse ainakin loukkaantuisin aika pahasti tuollaisesta. Kaikkiin asioihin ei pitäis nokkaansa työntää. Itsekästä käytöstä.
Tarkoitit varmasti hyvää. Toivottavasti seuraa vain hyvää. Tunnusta miehellesi.
Oletko puhunut miehelle siitä, että hän itse ottaisi yhteytää isäänsä? Miten on suhtautunut?
Oliko nimenomaan niin, että miehesi katkaisi välit siänsä kanssa eikä niin, että isä olisi katkaissut välit poikaansa? Tiedätkö varmasti kaiken, mitä välien poikki pistämisen taustalla oli?
Sinänsä en osaa sanoa, mikä tuollaisessa tilanteessa on oikein tai väärin. Olet oikeassa siinä, että isoisällä on oikeus tietää lapsesta ja olisi hienoa sekä lapselle että vaarille, jos voisivat tutustua toisiinsa ja olla tekemisissä.
Olit.