Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja miehen lapset..

Vierailija
20.03.2014 |

Mun miehellä on 2 lasta, olemme olleet yhdessä 4 vuotta.. Nuorempi lapsista 7 ja vanhempi 9. Olen alusta asti hoitanut lapset kuin omianikin hoitaisin vaikkei minulla ole edes lapsia. Nyt on alkanut ärsyttää suunnattomasti se että minä haen lapset meille, vien heidät kouluun, käyn kaupassa teen ruuat pesen pyykit, komennan ohjaan kiellän, mies ei puutu ei tartu mihinkään millään tavalla, niinkuin häntä ei kiinnostaisi omat lapsensa lainkaan. Viettää viikonloput lähinnä sohvalla tv:tä katsoen eikä osallistu lasten tekemisiin millään tavalla. Kerran aihetta hieman sivusin sain vastaukseksi lähinnä että "sinähän tiesit että minulla on lapsia" joo tiesin kyllä mutta tilanne on nyt menny siihen että minulla on vastuullani jokatoinen viikko lapset joita en ole koskaan halunnut, mieheni on lasten äidin kanssa ne halunnut ja tehnyt. Kuinka aiheesta voi puhua miehelle? Annanko tulla kaiken kerralla vai?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Etkö tosiaan ole neljässä vuodessa kiintynyt lapsiin? Heidän etunsa olisi siinä tapauksessa olla vähemmän tekemisissä kanssasi. Puhu ihan suoraan lasten isälle ja äidille. 

Vierailija
2/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuulostaa muuten siltä, ettet myöskään rakasta miestäsi. Miksi olette yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä vinkki: älä hanki ns. omia lapsia. Jos et pidä muidenkaan lapsista, älä hanki omia.

Vierailija
4/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö..vähän outoja vastauksia edelliseltä. Kyllä uusperheessä lasten biologisen vanhemman tulisi olla päävastuussa lapsistaan. En käsitä, että olet katsellut tuota noin kauan - itse en hyväksyisi tuollaista omienikaan lasteni isältä. Juuri tuolla laillahan äitipuoli uupuu lapsipuoliin. On oikein, että äiti/isäpuoli auttaa hauissa ym. mutta vanhemman pitäisi hoitaa omat lapsensa pääosin.

Vierailija
5/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja. Miesten kanssa pitää muistaa yksi sääntö, mitään asiaa ei pidä tehdä kolmea kertaa peräkkäin...mies tulkitsee tämän niin, että haluat omia kyseisen asian itsellesi.

Totta...haluamalla miehen, jolla on lapsia olet halunnut myös ne lapset. Sinä olet aikuinen ja sinulla on vanhemman velvollisuudet.

Vierailija
6/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiallinen puhe ei tehoa, järjestä itsellesi niiksi viikonlopuiksi omaa ohjelmaa, kun lapset ovat teillä. Eihän sinun ole mikään pakko olla koko ajan kotona ja käytettävissä. Lähde seuraavana isäviikonloppuna vaikka kaukana asuvalle kaverillsesi kylään, ystävän kanssa kylpylään, Tallinnaan, Tukholmaan....Ta mene vanhemmillesi pesemään äidillesi ikkunoita - muka.

Vierailija
7/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme paskamyrsky, jos äitipuoli joka kertoo olevansa väsynyt siihen että joutuu holhoamaan miehensä lapsia miehen nauttiessa täysihoidosta tekemättä mitään. O.o 

Mä kyllä rakastan mieheni lapsia ehdoitta ja haluan heille kaikkea hyvää, mutta kun meillä alkoi mennä tuohon tilanteeseen asiat, avasin suuni ja sanoin että ei oo mun lapset, totta kai hoidan ja rakastan kuin omia mutta suurin vastuu on lasten isällä, hän se lapset on maailmaan saattanut. Asiat paranivat siitä hetkestä huomattavasti. 

Joskus vaan pitää sanoa suoraan ja kaunistelematta :)

Vierailija
8/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 15:38"]Jos asiallinen puhe ei tehoa, järjestä itsellesi niiksi viikonlopuiksi omaa ohjelmaa, kun lapset ovat teillä. Eihän sinun ole mikään pakko olla koko ajan kotona ja käytettävissä. Lähde seuraavana isäviikonloppuna vaikka kaukana asuvalle kaverillsesi kylään, ystävän kanssa kylpylään, Tallinnaan, Tukholmaan....Ta mene vanhemmillesi pesemään äidillesi ikkunoita - muka.

[/quote]

En ole ap, mutta ap:n kirjoitus voisi olla kuin mun entisestä elämästä.

Mä sitten hommasin muutaman kerran omia menoja. Mies oli sitten niinä kertoina sotkenut koko talon, siis oikeasti koko talon, lasten kanssa. Pelkkää noutoruokaa ja kaikki purkit ympäriinsä, vaatteet ympäriinsä, leffat lattialla poissa koteloista... Karkkipapereita löytyi jopa kuivausrummusta. Ja tähän päälle kiukuttelua, koska mä olin itsekeskeisesti jättänyt hänet yksin lasten kanssa vaikka tiedän, että se on hänelle raskasta :-o

Oli toisena iltana myös sammunut tietokoneen ääreen ja lapset katsoneet televisiota keskenään vielä puoliltaöin.

Onneksi on ex ja toivottavasti Ap:n mies ei ole samanlainen.

Vierailija
9/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 15:27"]

Ja vielä vinkki: älä hanki ns. omia lapsia. Jos et pidä muidenkaan lapsista, älä hanki omia.

[/quote]

:D :D :D No just.. kyllähän se niin vaan on että omat on omia.. Itsekkään en tykkää kaikkien muiden lapsista. Tosin usein vika on vanhemmissa, jotka ei oo osannu kasvattaa lapsiaan.

Vierailija
10/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies hoiti lapset ja kodin ennen kuin tulit kuvioihin? Tuskin nyt ihan ensitreffeillä otit miehen tehtävät hoitaaksesi? Taas kerran uusperhe, joka on mitä ilmeisimmin perustettu liian nopeasti ja keskustelematta asioista. Näitä on ihan liikaa. 

Jos ei tuollaisista asioista voi puhua miehen kanssa, niin vaikea uskoa että homma tulee toimimaan. Mutta aina kannattaa yrittää. Yritä keskustella asiallisesti, ei riitelemällä, syyttämällä tai nalkuttamalla. Kerro mitä itse toivot, että miten hommat jaatte ja pyydä että mies kertoo mitä mieltä itse on. Mutta kerro, että näin et aio enää jatkaa.

Vierailija
11/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä jos vaikka lopettaisit miehen lasten hoitamisen? Heillä on jo äiti ja isä.

Vierailija
12/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko hoitaa jonkun toisen lapsia niin se vaan on.

Vierailija
13/22 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä ex - puolisoon ja kerro millainen isä lapsille on. Eipähän enää tule teille lapsia :-)

Vierailija
14/22 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä ettenkö välittäisi miehen lapsista mutta alkaa rassata se että mies suuttuu esimerkiksi siitä jos minä en voi lähteä töistä aikaisemmin hakemaan lapsia koulusta, hän työnsä puolesta voi hakea lapset milloin hyväänsä jos vain viitsisi mutta kun ei viitsi. Myöskin jos lapset sattuu olemaan kipeänä meidän viikon aikana minun pitäisi jäädä heitä hoitamaan vaikka en edes pysty olemaan lapsisairaspäivällä koska minulla ei ole lapsia. Minusta kun lapsilla on jo isä ja äiti jotka ne lapset on tehnyt ja heidän tulisi ottaa pääasiassa vastuu heidän hoidosta mutta nyt alkaa näyttää sille että lapsilla on vain kaksi äitiä!!

Vierailija
15/22 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:09"]

Minusta kun lapsilla on jo isä ja äiti jotka ne lapset on tehnyt ja heidän tulisi ottaa pääasiassa vastuu heidän hoidosta

[/quote]

Oletko muka oikeasti tätä mieltä? Miten se näkyy käyttäytymisessäsi?

Vierailija
16/22 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 15:20"]

Voi hyvänen aika. Etkö tosiaan ole neljässä vuodessa kiintynyt lapsiin? Heidän etunsa olisi siinä tapauksessa olla vähemmän tekemisissä kanssasi. Puhu ihan suoraan lasten isälle ja äidille. 

[/quote]

Minusta kuulostaa siltä, että AP on lapsiin enemmän kiintynyt kuin lasten isä.

Vierailija
17/22 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko nyt ihan yllärinä että mies on keskenkasvuinen ja vastuuton?

Ja annas kun arvaan, todennäköisesti samoista syistä kaatuntut liitto lasten äidin kanssa, mutta on sulle silmät sinisenä selitellyt jotain kamalasta ilkeästä ex-akasta ja kuinka mies oli rakastava isä joka pyöritti perhettä yksin...

Vierailija
18/22 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies erosi exästä ihan siksi että ex oli pettänyt häntä. Minä tulin kuvaan heidän eronsa jälkeen. Mies on ihana ja hellä ja tekee kyllä asioita lasten kanssa mutta kaikki komentaminen tai vastuun ottaminen on miehelle todella hankalaa!!

Vierailija
19/22 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa veikkaan kuin numero 18, mutta ap ei nyt vielä vain jostain syystä osaa laskea kaikkia asioita yhteen hyvin ja nähdä koko kuvaa kirkkaasti :)

Missä välissä se mies on koskaan ollut kunnollinen vastuullinen isä jos ei vieläkään sitä hallitse?

Ja veikkaan myös että todennäköisesti kohdellut lasten äitiäkin vähintään yhtä huonosti kuin ap:tä, jos nyt jo pitää ap:ta myös ihan itsestäänselvyytenä, kodinhoitajana ja lastenhoitajana, ei tuo mitään kunnioittavaa kohtelua ole.

Itsekkään oloinen mies.

Vierailija
20/22 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ap sinun elämääsi. siis nuo lasten hakemiset ja sairatelut eivät todellakaan kuuluisi olla sinun vastuullasi. et jaksa tuota tahtia seuraavaa 10 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme