Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet ötökät lattialistoissa

Vierailija
20.03.2014 |

Mitä ovat pienet ötökät lattialistoissa ja niiden lähellä? Juuri ja juuri silmällä huomaa. Ovat beigejä ja mustia. Pitäisikö huolesta ja miten ne saa pois??

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko luteista aina puremajälkiä? Niitä ei ole kellään perheessämme.

Vierailija
22/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja matkustelemme kyllä muutaman kerran vuodessa,mutta sen jälkeen pesemme kaikki tavarat.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 12:26"]

Höpö höpö ei ole mitään luteita!!

Näyttääkö tältä: http://www.galerie-insecte.org/galerie/image/dos62/big/img_9585.jpg

Sokeritoukkia todennäköisesti. Ne on ihan normaaleja esimerkiksi vähän iäkkäämmissä taloissa. Etenkin kylpyhuoneessa.

[/quote]

Sokeritoukkia on uudemmissakin taloissa, eli ei ole asunnon iästä tai siivoamisen tasosta kiinni. Ne tulevat viemäreiden ja rakenteiden kautta, mutta onneksi eivät tuhoa mitään muuta kuin tärkkelystä eli tattuvat tilaisuuteen jos ruokaa pudonnut lattialle.

Vierailija
24/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://tuholaiset.com/luteet/

Tuossahan niitä... ja info.

Vierailija
25/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritoukat lähtee kun suihkuttaa Bio-Killiä lattialistoihin ja lattiakaivoon.

Aiemmin värjäsin hiuksia usein niin huomasin että ne pysytteli kauan poissa kun saivat värikemikaaleja niskaan suihkun lattiakaivon kautta. Eivätkä pidä seetripuun tuoksusta eikä sitruunasta eli sitruunanjämien puristelu viemäreihin auttaa myös. Sitten ne hävisivät kokonaan eikä ole näkynyt neljään vuoteen.

Vierailija
26/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeritoukkien tuhoaminen on oikeastaan ajan ja rahan haaskuuta. niitä vaan tulee ja menee. ainoa joka voittaa on tuholaisfirma.

mutta jos ne on luteita niin voi hyvänen aika.

luteet jemmautuu laukkuihin jne. tavaroiden peseminen ei auta. laukut purkamatta saunaan tai pihalle pakkaseen matkan jälkeen jos ludeongelmaa matkan päässä oli. muuten on "tervetuloa lude meille, täällä on tilaa ja paljon lihaa "-kyltti pystytetty.

Vierailija
27/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 12:35"]

Sokeritoukkia on uudemmissakin taloissa, eli ei ole asunnon iästä tai siivoamisen tasosta kiinni. Ne tulevat viemäreiden ja rakenteiden kautta, mutta onneksi eivät tuhoa mitään muuta kuin tärkkelystä eli tattuvat tilaisuuteen jos ruokaa pudonnut lattialle.

[/quote]

tärkkelyksestä puheenollen, keski-euroopassahan ne tekee silleen että halkaisevat raa'an perunan ja laittavat lattian listan lähelle ja sitten kun sokeritoukkalauma on perunassa kiinni kun haistavat tärkkelyksen, niin pistävät sen perunan toukkineen pussiin ja roskiin.

Vierailija
28/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Jäytiäisiä? Uusissa taloissa voi esiintyä muutaman vuoden ajan tai sitten kosteusvaurioisissa taloissa. Aika harmittomia ötököitä.

Vierailija
29/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteet ovat _hiukan_ isompia :)

Vierailija
30/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin jäytiäisen ja näyttäisi siltä. Ehkä. Onneksi? Olen täällä kuitenkin _paniikissa_ jos eivät olekaan jäytiäisiä.

Miten ne saa pois? En kestä että kotona asustaa ylimääräisiä asukkeja.

Ap

Vierailija
31/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan.. Pitäisikö tehdä joku kosteusmittaus? Rivari rakennettu -08

Vierailija
32/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaa tuholaistorjujan käynti jos vain tarkastaa tilanteen??ap

Vierailija
33/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaisin jonkin sortin hyppyhäntäisiä. Pieniä, läheltä katsoessa vasta huomaa, jotkut lajit vaikeita saada kiinni. Ovat vaarattomia, melko yleisiä. Ilmenee monesti jos taloudessa kukkia, tai esim polttopuissa. Uusissa tai muutaman vuoden vanhoissa asunnoissa tulevat puumaterian mukana, viihtyvät ns kosteassa, kunnes uudehkot talon rakenteet "kuivuvat".

Vierailija
34/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä joku kuoriainen? Ihravyökuoriainen? Googlaappa ettei oo semmonen kaveri...

Vierailija
35/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihravyökuoriainen on iso verrattuna jäytiäisiin ja hyppyhäntäisiin. Ne erottaa paljaalla silmällä kaukaa. Mutta nämä kaksi muuta niin pieniä, että ne huomaa oikeasti vaan aivan läheltä tiiraten. Ovat jotkut vähän tummempia ja toiset ns pölynvärisiä, eli hyvin huomaamattomia.

Vierailija
36/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep,ne ovat pölynvärisiä ja huomaa vaan kun liikkuvat. Muutaman tummemman olen huomannut. Mun pitää olla aivan lähellä katsomassa että nään. Mies ei meinaa edes huomata! Mutta miten nämä saadaan pois??! Ap

Vierailija
37/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan jäytiäisiä. Meille ilmaantui niitä lattialistoihin uudessa asunnossa, koska olin epähuomiossa jättänyt ilmastoinnin sammuksiin pitkäksi aikaa. Saunoimme, kävimme suihkussa, kuivatimme pyykkiä ja alakerta oli varjon puolella kaiken päivää ja oli kostea kesä muutenkin. Kun tuo ilmastointiasia korjaantui, ei jäytiäisiä näkynyt sen koommin. Ne ovat harmittomia otuksia, mutta merkki kosteudesta.

Naurettavaa miten ihmiset huutelevat "luteita" joka tuholaisketjuun. Kun vähän edes ottaa niistä selvää, ymmärtää etteivät ne hiippaile päivänvalolla pitkin lattialistoja ja niiden olemassaolon huomaa yleensä vasta, kun alkavat pureksia asukkaita öisin.

Vierailija
38/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihrakuoriaisia löytyy sisältä, ei kannata jäädä odottamaan tuholaistorjunnan kutsumista. Viime kesänä ihrakuoriaisia oli suurin osa tuholaistorjunnan töistä. Ne sikiää nopeasti ja ovat työläs hävittää. Munivat rakoihin ja listojen taakse, madot syövät tekstiilejä. Minä olen kans vienyt ympäristötalolle pienen ötökän joita näkyi pöytätasolla, lattialistoissa, pistorasioiden päällä. Osoittautui juurikin hyppyhäntäisiksi. Jos askarruttaa. Ota kiinni ja toimita tutkittavaksi, ei maksa mitään ainakaan meidän seudulla.

Vierailija
39/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:19"]

Jep,ne ovat pölynvärisiä ja huomaa vaan kun liikkuvat. Muutaman tummemman olen huomannut. Mun pitää olla aivan lähellä katsomassa että nään. Mies ei meinaa edes huomata! Mutta miten nämä saadaan pois??! Ap

[/quote]

Asunnon kosteus syyniin. Jäytiäinen ei viihdy kuivassa.

Vierailija
40/52 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäytiäisiä ja hyppyhäntäisiä saattaa näkyä uusissa asunnoissa useana vuotena, kunnes rakenteet kuivuvat. Raid-myrkyt ja muut ei oikeen näihin tehoa. Häviävät monesti aivan itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan