Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa laihdutustyyliä viimeisten kilojen karistamiseksi

Vierailija
19.11.2020 |

Olen laihduttanut 15 kg pätkäpaastolla, mutta nyt en enää laihdu. Viimeisten 6 kilon pudotuksesta ei tule kertakaikkiaan mitään eli jotain uutta ideaa kehiin?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella olisin sanonut, että kokeile pätkäpaastoa. Tosin mä en oo laihtunut sillä, mutta monet on. Oon kateellinen. Mulle ei se paasto ole enää ongelma, kun elimistö on siihen tottunut, mutta toivottua vaikutusta sillä ei ole.

Vierailija
2/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvitse poistaa.

Itselle on normaalia että on viisi kiloa ylimääräistä.

Elimistö menee sekaisin jos rasvaprosentti laskee alle 30%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen osittain hyväksynyt 5 kilon ylipainon, mutta olisi kuitenkin kiva saada ne pois. Olisin tosi tyytyväinen normaalipainon ylärajalla. Ap

Vierailija
4/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sokeri ja alkoholi pois vaikka kuukauden ajaksi.

Vierailija
5/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 30 %? No ei herranjumala kyllä mene. Lähes kaikilla urheilijoilla on tuon alle.

Vierailija
6/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa jos ruokavalio on jo sellainen mistä ei pysty karsia.

Vierailija
7/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pikkuhiljaa, hyvin pienillä, pysyvillä muutoksilla. Eli kun ei ole pakottavaa tarvetta enää laihtua, älä pidä kiirettä. Jos nyt yrität nopealla aikataululla jollain tiukalla kuurilla nuo viimeiset kilot tiristää, tulet saamaan ne korkojen kera takaisin ja pilaat tähänastisen työsi. Vähennä yksi voileipä, yksi peruna, yksi juustosiivu, yksi herkkuhetki tai muu vastaava päiväsi tai viikkosi tämänhetkisistä ruokailuista ja ota tavoitteeksi liikkua vaikka 10 minuuttia enemmän päivän aikana (ihan siis vaikka kotitöitä, kauppaan yhden mutkan kautta jne.) ja sitten jatkat tuota hamaan hautaan asti.

Vierailija
8/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pikkuhiljaa, hyvin pienillä, pysyvillä muutoksilla. Eli kun ei ole pakottavaa tarvetta enää laihtua, älä pidä kiirettä. Jos nyt yrität nopealla aikataululla jollain tiukalla kuurilla nuo viimeiset kilot tiristää, tulet saamaan ne korkojen kera takaisin ja pilaat tähänastisen työsi. Vähennä yksi voileipä, yksi peruna, yksi juustosiivu, yksi herkkuhetki tai muu vastaava päiväsi tai viikkosi tämänhetkisistä ruokailuista ja ota tavoitteeksi liikkua vaikka 10 minuuttia enemmän päivän aikana (ihan siis vaikka kotitöitä, kauppaan yhden mutkan kautta jne.) ja sitten jatkat tuota hamaan hautaan asti.

Tämä on erittäin hyvä ohje, kiitos

Olet oikeassa, kiirettä ei ole, kun pudotettavaa on niin vähän enää. Nyt voi kaikessa rauhassa opetella uudenlaista elämää.

Myönnän häpeäkseni, etten harrasta minkäänlaista liikuntaa, en mitään. Istumatyö, autolla töihin, autolla kotiin sohvaperunaksi. Eli siitä voisi aloittaa! Ap

Vierailija
9/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on voimaharjoittelu, lihaksen kasvattaminen. Suurempi lihasmassa nostaa peruskulutuksen määrää. Paino ei tosin välttämättä laske mutta läski vähenee.

Vierailija
10/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 30 %? No ei herranjumala kyllä mene. Lähes kaikilla urheilijoilla on tuon alle.

siksi sairastuvat helposti ja ura menee pilalle pienistäkin sairastumisista.

Vierailija
11/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä varsinaisesti yrittäisi tuota enää laihduttaa. Jatkaisin terveellisellä ruokailulla ja lisäisin liikuntaa, ihan kunnon lihasharjoittelua varsinkin.

Vierailija
12/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilulajit joissa on sarjat eri painoille, urheilijat kärsii jatkuvista sairasteluista ja vaivoista.

Painoa ei koskaan pitäisi pudottaa karsimalla ruokailusta jos urheilee.

Pahimmillaan sairastuminen vie kuukausia treeniaikaa ja vaatii toipumista.

Painoluokkaurheilijoilla on äärimmäisen tarkkat vaatimukset hygienialle ja nyt korona-aikana se on tappanutkin monia painonpudottajia.

Älkää missään tapauksessa urheilko ja pudottako painoa syömättömyydellä. Se pitää tehdä tarkasti aidon ammattilaisvalmentajan valvonnassa. Muuten voi olla henki vaarassa.

Infektiotaudit tarttuu erityisen herkästi jos rasvaprosentit ovat jo alle 20% tietämillä.

Ihmisellä on luontaisesti rasvaa elimistössä ja terve hormonitoimintakin vaatii sitä.

Joillain urheilijoilla on luontaisesti rasvat hyvin vähissä, mutta ei siihen kannata tähdätä. Se ei ole tervettä toimintaa. Alhainen rasvaprosentti sen lisäksi heikentää urheilusuoritusten tuloksia merkittävästi.

Vierailija
13/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tekisit vaikka 3 viikossa 45 min kävelylenkin. Jollet nyt liiku ollenkaan.

Vierailija
14/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä varsinaisesti yrittäisi tuota enää laihduttaa. Jatkaisin terveellisellä ruokailulla ja lisäisin liikuntaa, ihan kunnon lihasharjoittelua varsinkin.

Meinasin lisätä tuon, mutta sinähän sen jo sanoit.

Aika moni nainen jättää lihaskuntoilut väliin ja keskittyy juoksuun tai kävelyyn.

Pitäisi tehdä lihasvoimaa. Lihasvoimalla saadaan rasvoja alemmas terveellisesti.

Älkää syömisistä karsiko hullut!

Siis herkut voi jättää kyllä väliin ja roskan, mutta älkää karsiko syömisistä missään tapauksessa!!!!

Vierailija
15/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on erittäin hyvä ohje, kiitos <3

Olet oikeassa, kiirettä ei ole, kun pudotettavaa on niin vähän enää. Nyt voi kaikessa rauhassa opetella uudenlaista elämää.

Myönnän häpeäkseni, etten harrasta minkäänlaista liikuntaa, en mitään. Istumatyö, autolla töihin, autolla kotiin sohvaperunaksi. Eli siitä voisi aloittaa! Ap

Älä ihmeessäkään vähennä normaalin terveellisen ruuan määriä :D

Sairastut vakavasti. Ei kannata lukea amatöörien ohjeita netistä.

Lisäät voimaharjoittelua aluksi kerran viikossa kolmen kuukauden ajan. Sitten lisäät tekniikkaa ja toistoja. Kesällä voit kokeilla kolmeakin kertaa viikossa, mutta maltilla.

Niin moni amatööri sössii treeninsä ja nousujohteisen hommansa liian ahneesti.

Kuvitellaan että ollaan elokuvan Rocky Rokeja.

Vedetään viikossa kamala määrä liikuntaa ja ollaan lasaretissa loppu vuodesta.

Vierailija
16/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä, mitä päätetyötä tekevä nainen saa syödä lihomatta on oikeasti ihan naurettavan pieni. Siten siis liikuntaa lisää.

Itse kyllästyin läskeihini ja nyt mulla on 5:2 dieetti, 5päivää vkossa syön max. 500kcal ja kahtena päivänä (la ja su) syön vapaammin (n. 1800-2500kcal/pva) tätä olen noudattanut nyt kuukauden ja painoa on pudonnut n. 500g/viikko, liikuntaa en juurikaan harrasta, käyn n. 3krt/vkossa tunnin kävelyllä.

Ja tuohon kun joku sanoi, että liian vähät kalorit on vaarallisia, pöh. Paaston terveellisyys on ihan tutkittu juttu. Jatkuva syöminen sitten taas ei ole kovinkaan terveellistä. Tokihan nämä jotka tuota jankuttavat on niitä, jotka pitävät normaalipainoisia anorektikkoina ja niitä pullukoita normaalipainoisina.

Vierailija
17/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkää paastoa pidät, ap? Pidennä paastoaikaa, jos mahdollista. Ole kerran viikossa syömättä 36 tuntia.

Vierailija
18/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on voimaharjoittelu, lihaksen kasvattaminen. Suurempi lihasmassa nostaa peruskulutuksen määrää. Paino ei tosin välttämättä laske mutta läski vähenee.

Enpä tiedä oikein. Painin saman ongelman kanssa, tosin normaalipainon sisällä, ja ihan samalla tavalla tämä on haastavaa, vaikka lihaksia onkin. Aika vähän saa syödä, jos haluaa viimeiset kilot pois. Hiilareista joutuu vähitellen leikkaamaan, ei kai muu auta. Jonkin verran nälkääkin joutuu näkemään.

Vierailija
19/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilijat eivät kyllä ole mikään paras mittari millekään terveystiedolle, koska heillä on usein kaikenlaisia terveysongelmia.

Kuntoplus-lehti sanoo, että naiselle sopiva rasvaprosentti on 21-36%.

https://kuntoplus.fi/laihdutus/miten-korkea-rasvaprosenttini-saisi-enin…

Vierailija
20/36 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrä, mitä päätetyötä tekevä nainen saa syödä lihomatta on oikeasti ihan naurettavan pieni. Siten siis liikuntaa lisää.

Itse kyllästyin läskeihini ja nyt mulla on 5:2 dieetti, 5päivää vkossa syön max. 500kcal ja kahtena päivänä (la ja su) syön vapaammin (n. 1800-2500kcal/pva) tätä olen noudattanut nyt kuukauden ja painoa on pudonnut n. 500g/viikko, liikuntaa en juurikaan harrasta, käyn n. 3krt/vkossa tunnin kävelyllä.

Ja tuohon kun joku sanoi, että liian vähät kalorit on vaarallisia, pöh. Paaston terveellisyys on ihan tutkittu juttu. Jatkuva syöminen sitten taas ei ole kovinkaan terveellistä. Tokihan nämä jotka tuota jankuttavat on niitä, jotka pitävät normaalipainoisia anorektikkoina ja niitä pullukoita normaalipainoisina.

No toi sun dieettisi ei kyllä vaikuta terveelliseltä. 500 kalorilla alkaa olla jo aika mahdotonta saada kaikkia ravintoaineita vaikka miten terveellisesti söisi. Ajoittainen paasto voi olla terveellistä, mutta siltäkin menee terveyspohja, jos ei saa tarvittavia ravintoaineita.

Ja olen 168cm ja 58 kiloa, joten turha tulla mussuttamaan mulle, että olen vaan joku sokea pullukka.