trikoomekko ei ole juhlavaate
mutta äärimmäisen hankala teini haluaa sellaisen laittaa juhliin päällensä. Mietin että annanko laittaa vai kehitänkö tästä asiasta taas vuosisadan draaman ja raahaan sitä kaupasta kauppaan etsien jotain vähän juhlavampaa jonka hän myös itse hyväksyisi(jota ei mun kokemuksen perusteella ikinä löydy)
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (37)
Ohi aiheen, mutta en koskaan ole ymmärtänyt tuota että moni pitää juhlavaatteita epämukavina.
Tottakai ne voivat sellaisia olla, jos on esim. kinnaava polyesteri mekko, kokoa liian pienet sukkahousut ja hiertävät korkokengät.
Mutta ihan samaan tapaan kuin muissakin vaatteissa (esim. farkut joista jokainen löytää itselleen sopivat, mutta kaikki eivät käy kaikille) on olemassa myös mukavia juhlavaatteita. Ei tarvitse asettaa tyylikyyttä ja mukavuutta vastakkain, voi saada ne molemmat.
Korkokenkiäkin on olemassa sellaisia joissa ns. jalka lepää, eli ovat jalassa todella mukavat ja jaksaa seistä vaikka koko päivän.
Riippuu varmasti ihan siitä mekosta itsestään! Jos kyseessä on joku H&M:n kympin rutku, niin ehdoton ei, mutta jos vähän laadukkaampi, siistimpi ja ryhdikkäämpi, niin miksä siinä, kun asustaa oikein :)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:26"]
Ap.. en tiedä mitä sanoa.. sinäkö päätät että trikoomekko ei ole juhlavaate? Minä sanon että trikoomekko voi olla juhlavaate. mitäs siihen sanot? :D Haha
[/quote]
Sähän voit mennä juhliin vaikka reistaskuhousuissa mun puolestani. En minä päätä että trikoomekko ei ole juhlavaate mutta mulla on ehkä parempi käsitys juhlapukeutumisesta ja etiketistä kuin sinulla, vastauksesi tyylistäkin päätellen
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:33"]
Linkissä montakin trikoomekkoa jotka käy hyvinkin juhlamekoiksi. Myös kyllä sellaisia jotka ei.
[/quote]
Linkissä oli suurin osa sellaisia joita en todellakaan miellä juhlamekoiksi, en vaikka niitä asustaisi kuinka
Ostin Espritin paksua trikoota olevan mekon ja kyllä mä vaan ajattelin sen kanssa juhliin mennä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:18"]
Asusteilla, meikillä ja kampaukselle veisin huomion pois itse mekosta. Mielummin hymy nuoren kasvoilla omana itsenään, kuin väkisin väännetty ulkoasu.
[/quote]
Juuri näin. Muistan vieläkin, kun äitini pakotti minut laittamaan juhliin suorat teryleenihousut ja valkoisen paitapuseron. Tapahtui siis 70-luvulla. Muistan sen murrosikäisen tytön kamalan olon, kun tuntin oloni kömpelöksi ja pahaksi. Tuntui, ettei kädet löytäneet paikkaa ja olo oli epämukava ja ihan paha olokin, kun vihasin niitä siistejä teryleenihousuja niin paljon.
Minulla olisi ollut ihan siisti mekko niihin juhliin, joka oli nuorekas. Mutta äiti vanhankansan ihmisenä pakotti laittamaan muut vaatteet päälle.
Hassua, kuinka tulikaan tästä ketjusta mieleen :)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:12"]
Linkissä montakin trikoomekkoa jotka käy hyvinkin juhlamekoiksi. Myös kyllä sellaisia jotka ei.
[/quote]
Linkissä oli suurin osa sellaisia joita en todellakaan miellä juhlamekoiksi, en vaikka niitä asustaisi kuinka
[/quote]
Millainen sitten on sopiva juhlamekko? En miellä jotain polyesteria sen juhlavammaksi materiaaliksi kuin trikoota.
Ap linjoilla
Kiitos vastauksista, menköön trikoomekko mutta mä lähden mukaan sitä ostamaan ja pidätän itselläni veto-oikeuden=)
Tytär nimittäin näytti HM:n sivuilta juuri sellaista kympin puuvillatrikoista rantamekkoa joka päällä hän ei takuulla lähde. Mutta eiköhän me jonkinlaiseen kompromissiin päästä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:12"]
[/quote]
[/quote]
Millainen sitten on sopiva juhlamekko? En miellä jotain polyesteria sen juhlavammaksi materiaaliksi kuin trikoota.
[/quote]
Puhut kahdesta eri asiasta, polyester on materiaali, trikoo on kankaan rakenne. Eli voi olla polyestertrikoota, viskoositrikoota jne.
Trikoo on kangaslaatu. Se voidaan tehdä vaikka silkistä. Silkkitrikoo on kyllä lallis materiaali. Joustava(trikoo)mekko sopii hyvin nuorille ja hoikille. Myös juhlaan. Mielestäni mennään aivan metsään, jos aletaan arvostelemaan kangastyypin mukaan. Mielummin sen materiaalin. Tyylitaju pitää olla jotain muuta kuin lista NOUNOU asioista.
Linkatkaa nyt joku niitä "oikeita" juhlamekkoja.
Jos ei ole iltapukujuhla, niin antaisin laittaa haluamansa mekon. Hyvä, että suostuu laittamaan mekon, kaikki tytöt eivät suostu pukeutumaan mekkoon edes juhlia varten. Häissä sinun tyttösi ei ole kuitenkaan pääosassa, ei hänen vaatteisiinsa siellä kiinnitetä suurta huomiota, jos on vähänkään hillitymmän värinen mekko päällä.
Luulen, että ihmiset puhuvat täällä eri asioista, kun puhuvat trikoosta. Kiitos sinulle, joka avasit trikoo-käsitettä vähän enemmän. Itse olen mieltänyt trikooksi pelkästään sellaisen perus "t-paitatrikoon", joka ei tosiaankaan ole mielestäni juhlamekolle sopiva materiaali. Luulen, että aika moni on kuvitellut asian samalla tavalla. Tällöin on helppo ihmetellä, miksi jonkun olisi pakko saada sellaista arkista t-paitatrikoota oleva mekko juhliin, kun kerran henkkamaukoista ja ginatricoista saa parilla kympillä sileäpintaisempia viskoosi/polyesteri/elastaanirytkyjäkin, jotka näyttävät paljon juhlavammilta, vaikka eivät niin laadukkaita olisikaan.
Ei naisen tarvitse käyttää mekkoa, jos ei halua.
Riippuu trikoomekosta. Ei se materiaali, vaan se juhlavuus. Nämä esimerkiksi ovat juhlamekkoja ja trikoota:
Coctailmekkoja:
http://www.zalando.fi/anna-field-trikoomekko-musta-an621c0bi-q00.html
http://www.zalando.fi/anna-field-juhlamekko-punainen-an621c09y-g00.html
Pitkä iltapuku:
Näin niinkuin esimerkkinä.
Tämä taas on arkinen trikoomekko (raitakuvionti ja arkinen leikkaus)
Näytä netistä kuvia ja selitä ero tytöllesi?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 15:05"]
Linkatkaa nyt joku niitä "oikeita" juhlamekkoja.
[/quote]
Mun mielestä vaikka raakasilkkinen kotelomekko on oikea juhlamekko kaikessa yksinkertaisuudessaan. Trikoomekko on helposti tosi nuhjusen näköinen. Juhlia on moneen lähtöön, että kyllä trikoomekkokin passaa johonkin juhliin.
https://www.google.fi/search?q=trikoomekko&hl=en-GB&qscrl=1&rlz=1T4FUJE_en-GBFI336FI336&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=InEpU7WFHseg4gTy4IGQAg&ved=0CEIQsAQ&biw=1072&bih=563