trikoomekko ei ole juhlavaate
mutta äärimmäisen hankala teini haluaa sellaisen laittaa juhliin päällensä. Mietin että annanko laittaa vai kehitänkö tästä asiasta taas vuosisadan draaman ja raahaan sitä kaupasta kauppaan etsien jotain vähän juhlavampaa jonka hän myös itse hyväksyisi(jota ei mun kokemuksen perusteella ikinä löydy)
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (37)
Antaisin laittaa. Kunhan ei ole kyse virttyneestä ja haalistuneesta t-paitamekosta.
mikä juhla? kyllä nuorella voi olla trikoomekko, ei minusta nyt niin nipo tarvitse olla.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:18"]
Asusteilla, meikillä ja kampaukselle veisin huomion pois itse mekosta. Mielummin hymy nuoren kasvoilla omana itsenään, kuin väkisin väännetty ulkoasu.
[/quote]
Tyttö tuskin hymyilee kovinkaan vapautuneesti, ei tahtoisi tulla koko juhliin mutta siinä asiassa en aio antaa periksi. On kuitenkin lähisuvun häät kyseessä.
Antaisin laittaa. Minulla ei ainakaan ole ollut yksiäkään juhlia, joissa olisin sankarina tai vieraana loukkaantunut jonkun vieraan trikoomekosta.
Siis ihan oikeasti! Likaiset verkkarit tai rikkinäinen paita on toinen asia, mutta mitä pahaa on trikoomekossa? Jos on siisti, puhdas ja osaa käyttäytyä tilanteen mukaan, niin pärjää vaikka missä.
muistan jonkun juhlan missä mulla on teininä sellainen uunoturhapuro verkkopaita jonka olen värjännyt punaiseksi ja siniseksi :) hyviä kuvia niistä juhlista. Eipä tuntunut mun äitiä haittaavaan kun osasin kuitenkin käyttäytyä
Pyydä teiniä näyttämään asusteineen päivineen koko komeus. Älä takerru materiaaliin vaan katso kokonaisuutta. Teinien tyylisilmä ei ole tästä maailmasta;-) Makuasioista on paha kiistellä.
Mä en päästäisi teiniä sukulaisen häihin trikoomekossa...
Täh- mulla itselläni on melkein aina trikoomekko ja legginsit juhlissa, en muita edes käytä. Mikä ongelma tässä on?
Kasvun paikka tyttärellä, että joskus on poistuttavat sieltä omalta mukavuus alueelta ja opittava ottamaan myös muut huomioon. Peruskäytöstapoihin kuuluu, että eritilanteisiin pukeudutaa tilaisuuden mukaan ja myöskin käyttäydytään tilanteen vaativalla tavalla.
Kyseessä ei kuitenkaan ole enää mikään lapsi vaan nuori, joka on iässä joka tähtää itsenäisyyteen ja aikuisuuten. On pikkuhiljaa aika luopua tuosta lapsellisesta kiukutelusta.
Piti laittaa ihan Googleen hakusanaksi "trikoomekko".
Mikäs noissa nyt on pahaa? Näytti tosi kivoilta, mitä äkkiseltään selasin kuvahaun tuloksia.
Onhan se likka edes harkinnut mekon käyttöä eikä esim. paskaisia risoja farkkuja. Säästä ap hermojasi ja anna likan mennä niisä vetimissä kuin haluaa. Äläkä vedä hernettä nenään, vaikka jotkut vanhemmat tantar jotain mutisivatkin.
Trikoomekkohan on ihan seurapiirikelpoinen. Selailin viikko pari sitten Svensk Damtidningiä ja sen seurapiiripalstalla oli kuva parista vallasnaisesta, jo aika ikääntyneistä, matkalla lounaalle. Ja kas kummaa, toisella oli trikoomekko yllä. Ei se vielä mitään, mutta minulla on prikulleen samanlainen ja saman värinen (kirkas sini - mustansini) yöpaita! Että silleen.
Ap.. en tiedä mitä sanoa.. sinäkö päätät että trikoomekko ei ole juhlavaate? Minä sanon että trikoomekko voi olla juhlavaate. mitäs siihen sanot? :D Haha
Minä taas olen ihmetellyt monta kertaa, miksi juhlamuoti naisilla on niin epämukavaa ja hankalaa. Pitää pistää korkkarit, vaikka useimpien jalat kipeytyvät niistä ja ne ovat jalalle huonot. Pitää pistää alapää hautumaan polyesteripikkiksiin jotka litistävät vatsaa niin että varmasti ei ilma kulje suolistossa mihinkään ja on hankala olla. Pitää ensin hankkia puoliksi läpinäkyvä olkaimeton mekko ja sitten ihmetellä että miten sen läpinäkyvän mekon saa läpinäkymättömäksi ja mitä rintsikoita sitä normaali naisihminen sitten käyttää jos ei saa olkaimia olla ja ne olkaimettomat nyt aika usein näyttää melko kamalalta jos rinnat on yli A-kupin. Ja olkapäät pitää paljastaa vaikka todella monella on ihan syy siihen miksi ei halua normipäivänäkään allejaan esitellä.
Minusta trikoomekko juhlamekkona olisi mukava uusi trendi, jossa vieraat ehkä olisivat rennompia ja kaikilla kivempaa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:14"]
mutta äärimmäisen hankala teini haluaa sellaisen laittaa juhliin päällensä. Mietin että annanko laittaa vai kehitänkö tästä asiasta taas vuosisadan draaman ja raahaan sitä kaupasta kauppaan etsien jotain vähän juhlavampaa jonka hän myös itse hyväksyisi(jota ei mun kokemuksen perusteella ikinä löydy)
Mitä sinä tekisit?
[/quote]
Anna sen laittaa trikoomekko,turha tuollaisesta asiasta on tehdä mitään suurempaa numeroa.Jos siis on muuten säädyllinen asu.Ystäväni joka ei edes ole teini,yritti kerran pukeutua lyhyeen bilemekkoon sukulaisen rippijuhliin,siinä menee mielestäni raja.
Minä ostin nelikymppisenä kesäiseksi paremmaksi puvuksi(tanssit,vierailut,teatteri) tyylikkään mustavalkoisen graafisen koteloleningin.Kotona vasta tajusin,että se oli oikeasti trikooleninki.Käytin sitä monissa tilaisuuksissa ja jopa tyttäreni häissä,tosin maistraatti/kotihäät.Silloin siinä oli lisänä vaalea jakku,mutta olisi voinut olla ilmankin.Se oli silloin vaan jo aika vanha.Korkeakorkoisia kenkiä kylläkäytänparempina,en mitään superkorkeita,joilla naiset kävelevät kuin kukot.Sellaisia 6-8 cm.Litistävät alusasut luovat kyllä paremman kropan ja antavat ryhtiä.Ennen alaliivejä pidettiin aina ja ryhtikin oli parempi.En puhu menneistä vuosisadoista vaan vielä 60-luvusta.70-luku aloitti liivittömän ja muutenkin pelkistetyn muodin.Mutta siitä puvusta vielä,trikoomekko voi olla todella tyylikäs.Se riippuu kuosista ja leikkauksesta.
No voi hitsi sentään, mulla oli mummini 80-vuotispäivillä just päällä se sellainen Vilan sinivalkoraidallinen trikoomekko, sukkahousut, siistit mustat korkkarit ja helmikorut ranteissa ja korvissa. Olinko kamalan tyylitön?
...mielestäni en. Minusta teinilläkin parempi trikoomekko, kuin vaikka joku halvannäköinen ja huonosti istuva taftimekko.
Viskoositrikoohan laskeutuu todella kauniisti. Mikä tässä on ongelma? Sopivat asusteet, kevyt meikki, tukka kuntoon ja juhlimaan.
No mulla oli ylioppilasjuhlissa desigualin trikoomekko. Olin silloin raskaana. Oon kyllä käyttänyt samaa mekkoa arjessakin paljon. Ei ole kovin juhlava. Lähe teinin kans shoppaamaan ja osta sille joku mieluinen eitrikoinen juhlakolttu.
AP, trikoo on ollut ihan hyväksyttävä materiaali vierailupuvuissa 1970-luvulta, ja jopa cocktailpuvuissa 1980-luvulta lähtien. Muutos tapahtui, kun työelämässä mukana olevat "businessnaiset" eivät ehtineet käydä kotona vaihtamassa vaatteita ja pynttäytymässä ennen edustustilaisuuksia, vaan joutuivat kiitämään samoilla vaatteilla paikasta toiseen. Silloin rypistymätön, laadukas trikoo oli hyvä vaihtoehto jakkupuvulle. Ellei siis sukulaisenne häiden pukukoodi ole "juhlapuku", edellyttäen miehiltä frakkia ja teiltä pitkää iltapukua, tyttäresi valinta on luultavasti täysin ok.
Muutenkin näin itse nelikymppisenä olen sitä mieltä, että vaikka täällä dissataan "sopulibloggaajia", yleisesti nuorilla, siis noin alle 25-vuotiailla, on huomattavasti parempi silmä juhlapukeutumiselle kuin oman ikäluokkani edustajilla. Heillä kun on jo aivan pienestä pitäen ollut aivan erilaiset mahdollisuudet shoppailla muutakin kuin perusfarkkuja ja t-paitoja kuin meillä kiitos nopeasti levinneiden ketjujen.
Asusteilla, meikillä ja kampaukselle veisin huomion pois itse mekosta. Mielummin hymy nuoren kasvoilla omana itsenään, kuin väkisin väännetty ulkoasu.