Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka koette ruokavalionne sekä terveelliseksi että hyvän makuiseksi, mitä syötte? Mitä ostatte kaupasta?

Vierailija
18.11.2020 |

Kaipaan vinkkejä terveelliseen arkeen! Voidaan keskustella tässä ketjussa terveellisestä elämästä muutenkin :)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nauriksia kera siipien". Naurista :D

Niin? Herkullinen juures, valitettavan harvoin näkee kaupoissa.

T. Eri

Olin taivuttanut nauris-sanan väärin ja joku koki tarpeellliseksi siitä kertoa, itse en sitä ihan kaikkein oleellisimpana juttuna ruokakertomuksessani pitänyt, mutta makunsa kullakin, osaanpa ainakin tästedes sanoa nauriksien sijaan naurista ;D

Lisäksi kera tulee loppuun. Eli nauriin kera.

Vierailija
42/45 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko ruokavalioni superterveellinen mutta ei ainakaan huonoimmasta päästä. Ja hyvää ainakin on.

Aamupalani on heikkokohtani. Usein en syö ollenkaan tai sitten juon vain teetä tai teen smoothien esim punaviinimarjat, soijajugurtti, mintun lehdet, joskus hunajaa.

Lounas töissä: esim salaatti (proteiini esim halloum tai katkarapu, lehtikaali tai muu vihreä, tomaatti, kurkku, oliivi, feta, siemeniä tai pähkinöitä, oliiviöljy). Ehkä kanaa ja uunijuureksia tai vuohenjuustotomaattikeitto.

Välipalaksi töiden jälkeen: ruisleipä, oivariinija juusto. Tai tomaatti-halloum-basilika -salaatti. Smoothie.

Päivällinen on tuhdein ruoka: kanaa, riisiä ja uunivihanneksia, itsetehtyä pizzaa, wok-vihannekset ja katkarapuja. Uunilohta ja lisuke. Tai pastaa lukuisilla eri variaatioilla. Tai tuhdimpi salaatti.

Iltapalaksi juon teetä ja ehkä joku leipä juustolla jos tekee mieli.

Viikonloppuisin herkuttelen. Usein ostan keskikokoisen sipsipussin, kaksi dippiä ja pilkon vihanneksia. Tämä myös heikko kohtani.

Ruokavalioni koostuu siis pääosin kasviksista ja proteiineista, joka on kana, kala, katkaraput tai halloum. Punaista lihaa syön vain ravintoloissa tai kesällä joskus grillimakkaran muodossa. Hiilareitakin syön, mutta aamupäiväisin yritän välttää niitä. Minulla on ibs ja jostain syystä monet viljat saavat vatsani sekaisin juuri aamupäivisin.

Miksi alapeukut?

Ruisleipää ja ibs. Tarviseeko enää muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme lihaa (mieluiten vasikkaa), broileria, lohta, kasviksia, linssejä/papuja tms palkokasveja, pähkinöitä, hapankaalia, hapanmaitotuotteita, täysjyvää, oliiviöljyä ja voita. Prosessoituja ruokia äärimmäisen harvoin

Pataruuat on terveellisiä koska niissä voi liha olla vain makua antamassa, muutama sata grammaa riittää. Kasviksia ja yrttejä sekä mausteita paljon. Ei jauhosuurusta turhaan, liemi keitetään kasaan.

Kasvispatojakin voi varioida loputtomiin.

Keitot. Kasvissosekeitoissa en käytä kermaa kuin pienen tilkan joskus, yleensä en ollenkaan. Maku ja koostumus hyvät muutenkin.

Laatikkoruuat liha/kala- tai kanaliemeen, ei munamaitoon eikä kermaan.

Munakkaat on hyviä ja ruokaisia.

Rakastan maukasta ja laadukasta ruokaa. Teemme paljon intialaista, aasialaista sekä lähi-Idän ruokia

Vierailija
44/45 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nauriksia kera siipien". Naurista :D

Niin? Herkullinen juures, valitettavan harvoin näkee kaupoissa.

T. Eri

Olin taivuttanut nauris-sanan väärin ja joku koki tarpeellliseksi siitä kertoa, itse en sitä ihan kaikkein oleellisimpana juttuna ruokakertomuksessani pitänyt, mutta makunsa kullakin, osaanpa ainakin tästedes sanoa nauriksien sijaan naurista ;D

Lisäksi kera tulee loppuun. Eli nauriin kera.

Kielipoliisille ei taida olla tuttua, että kielellä voi myös leikitellä? Mun mielestä kuulosti kivammalta käyttää sanaa nauriksia ja laittaa kera keskelle lausetta, koita elää sen kanssa ;)

Vierailija
45/45 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko ruokavalioni superterveellinen mutta ei ainakaan huonoimmasta päästä. Ja hyvää ainakin on.

Aamupalani on heikkokohtani. Usein en syö ollenkaan tai sitten juon vain teetä tai teen smoothien esim punaviinimarjat, soijajugurtti, mintun lehdet, joskus hunajaa.

Lounas töissä: esim salaatti (proteiini esim halloum tai katkarapu, lehtikaali tai muu vihreä, tomaatti, kurkku, oliivi, feta, siemeniä tai pähkinöitä, oliiviöljy). Ehkä kanaa ja uunijuureksia tai vuohenjuustotomaattikeitto.

Välipalaksi töiden jälkeen: ruisleipä, oivariinija juusto. Tai tomaatti-halloum-basilika -salaatti. Smoothie.

Päivällinen on tuhdein ruoka: kanaa, riisiä ja uunivihanneksia, itsetehtyä pizzaa, wok-vihannekset ja katkarapuja. Uunilohta ja lisuke. Tai pastaa lukuisilla eri variaatioilla. Tai tuhdimpi salaatti.

Iltapalaksi juon teetä ja ehkä joku leipä juustolla jos tekee mieli.

Viikonloppuisin herkuttelen. Usein ostan keskikokoisen sipsipussin, kaksi dippiä ja pilkon vihanneksia. Tämä myös heikko kohtani.

Ruokavalioni koostuu siis pääosin kasviksista ja proteiineista, joka on kana, kala, katkaraput tai halloum. Punaista lihaa syön vain ravintoloissa tai kesällä joskus grillimakkaran muodossa. Hiilareitakin syön, mutta aamupäiväisin yritän välttää niitä. Minulla on ibs ja jostain syystä monet viljat saavat vatsani sekaisin juuri aamupäivisin.

Miksi alapeukut?

Ruisleipää ja ibs. Tarviseeko enää muuta. 

Ehkä hänelle sopii ruisleipä, vaikka onkin ibs? Jos jotain olen ruuasta oppinut, niin sen, ettei ole yhtä oikeaa ruokavaliota, joka sopisi kaikille, ja siksi jokaisen vain on hyvä testata itse, mitkä ruoka-aineet sopivat ja mitkä ei, millainen on itselle sopiva ruokarytmi-ja määrä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän