Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenjuhlat/ sämpyläbaari/vihannekset??

Vierailija
19.03.2014 |

Olen pitämässä syntymäpäiväjuhlat 6v. tytölleni ja mietin terveellisiä tarjottavia. Meinaan ainakin laittaa pöytään dippivihanneksia, viinirypäleitä ja jotain muita hedelmiä. Netissä selasin ideoita ja löysin tälläisen idean, sämpyläbaari!! Mitä mieltä muut on, olisko hyvä synttäritarjottava? Mietin vaan kun pitää ensin leipoa ne, että kannattaako? http://pienipunainenkeittio.blogspot.fi/2014/03/nalle-sampylat-ja-sampylabaari.html

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei. Ihan turha nipottaa siitä terveellisyydestä noita kahta tuntia. Karkkia, keksiä, jätskiä ja sipsiä. Ne menee.

Vierailija
102/127 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat ja mehu on muuten hampaille paljon pahempia herkkuja kuin karkit. Syövyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ap:lle

Oliko teillä kuinka monta lasta juhlissa? 

Vierailija
104/127 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 6 vierasta, oman tytön lisäksi. Kerroin kutsussa sämpylän leivonnasta ja välipaloista. Juhlista ei ole tullut kuin positiivista palautetta ja kaikilla tuntui olevan hauskaa. Nalleja sämpylöistä ei tullut, mutta hauskan näköisiä kuitenkin.

Vierailija
105/127 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea, kokeiluun!!!

Vierailija
106/127 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kyllä ihmeissäni, jos lapseni laitettaisiin leipomaan synttäreillä tarjottavia. Outoa.

Vierailija
107/127 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:40"]Minä olisin kyllä ihmeissäni, jos lapseni laitettaisiin leipomaan synttäreillä tarjottavia. Outoa.

[/quote]

Voi luoja mikä tylsimys olet. Huh. Toivottavasti en tunne sinua.

Vierailija
108/127 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teistä kukaan leivo omien lasten kanssa? Minä leivon ja se on lapsille aina yhtä hauska kokemus, kun saa tehdä pullasta ukkeleita!! Kyllähän lapset tykkää muovailla vahaa, piirtää ym. Lapsella pitää olla arkisia elämyksiä!

Vierailija
109/127 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut synttäriellä yleensä pieniä voikkareita (voileipiä erilaisia päällysteillä) ja aina ovat tehneet hyvin kauppansa lapsille. Näiden lisäksi sitten ollut dippivihanneksia, poppareita, sipsejä, kakkua ja karkkia. Laitan ensin suolaiset esille. Sitten on ohjelmaa ja jossain vaiheessa myös makeampaa. 

Yksi isompi lapsistani on kaverin synttäreillä saanut itse tehdä pitsaa valmiin pohjan päälle (jokaiselle ollut pieni valmistaikina) ja oli kuulemma ollut superhauskaa. Lapset oli jaettu 3 eri ryhmään (4-5 lasta kussakin), joista yksille tehtiin kynsienlakkaus, yhdet teki pitsaa ja yhdet tanssi tanssipeliä. Sitten vaihtoivat niin että kaikki kiersivät pisteeltä toiselle. Lopuksi söivät pitsat ja avasivat lahjat ja söivät kakkua. Kivaa oli ollut, mutta kahdessa pisteessä oli oltava aikuinen (pitsa ja kynnet). Isoveli oli auttanut tanssipelissä näitä ekaluokkalaisia.

Voi se ruuan tekeminenkin olla osa ohjelmaa...

Vierailija
110/127 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanajan kunnon synttärit kunniaan! Värikkäitä keksejä, kookospalloja, murokarkkeja, suolakaloja, jaffaa..... kunnon synttärit!

Vierailija
111/127 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole ollut pizza-synttäreitä?

Vierailija
112/127 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vanha topiikki! Kommentoin silti!!! Mielestäni nui sämpylät oli varsin söpöjä, varsinkin ne sammakkosämpylät. Tekisin!

Vierailija
113/127 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea en jaksanut lukea, mutta paljon melua tyhjästä. Kesällä itse tarjoan jäätelökakkua, vesimelonia, mansikoita, kolmioleipiä ja poppareita. Hyvin on toiminut. Pizzat ja sämpylät varmasti samoilla linjoilla uppoais.

Vierailija
114/127 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan terveellistä syötävää ja sitten meinataan tarjota sämpylöitä?? Mitä terveellistä niissä on? Mieluummin sitä täytekakkua.

Vierailija
115/127 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pizza-syndet ja kaikki tykkäs. Ilmoitin kutsussakin jo mitä on luvassa ja kaikille passas! :) Ihanan epäterveellistä ;)

Vierailija
116/127 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri toista topiikkia, jossa lasta ei kutsuta kenenkään synttäreille! Muistakaa ettei niillä tarjottavilla ole niin väliä vaan yhdessäololla. Vanhemmat ja vanhempien asenne vaikuttaa kuulkaan yllättävän palkon asioihin. Kyllä lapset syö, ainakin jotain mitä tarjotaan.

Vierailija
117/127 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt lapsillani synttäreitä hetkeen, kun aina on niin hankalaa. Yksi ei syö sitä ja toinen tota. Eikä kyse ole allergioista vaan tykkäämisestä tai kotona ei vaan olla totuttu syömään. Turhaa energiaa edellisen viestissä kuulostaa myös nykytyttöjen ongelmalta. Mitään ei syödä lihoamisen pelossa.

Vierailija
118/127 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olette nyt hieman liian ankaria? :) 

Minusta sämpylät kuulostavat ihan hauskalta tarjottavalta, varsinkin nalle - tai nuo yllä linkatut pupusämpylät. Ja jos tosiaan tekee niistä vähän pienempiä, lapsen suuhun sopivia. Onko tarvetta olla "baarikaan"? Sekin voisi olla paikallaan, että täytät ne itse jo etukäteen. 

Toki makeakin vaihtoehto voisi kuulua teemaan, eihän sen välttämättä tarvitse olla mikään megasuperhypersuklaakakku? Esim. lettuja, pannaria, itse synttärikakku...? 

Hauskoja juhlia! :)

Vierailija
119/127 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset tulisi arki-iltana klo 17:30 synttäreille suoraan ruokapöydästä, ellei kutsussa tosiaan mainittaisi sämpylöbaarista mitään. (Ja voi olla että tulisivat siltikin ruokapöydän kautta, ovat meinaan välillä ihan nälkäraivareissa päiväkodista tullessaan noin klo 16 aikoihin.)

Nälkäiselle lapsilaumalle nuo sämpylät on toki kiva tarjottava. (jos jotain makeaa herkkuakin on tarjolla)

Vierailija
120/127 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli 8v. synttäreillä kinkku/ananas pizzaa ja hyvim meni sekä jäätelöbaari! Kaikki sai itse tehdä oman annoksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi