Lastenjuhlat/ sämpyläbaari/vihannekset??
Olen pitämässä syntymäpäiväjuhlat 6v. tytölleni ja mietin terveellisiä tarjottavia. Meinaan ainakin laittaa pöytään dippivihanneksia, viinirypäleitä ja jotain muita hedelmiä. Netissä selasin ideoita ja löysin tälläisen idean, sämpyläbaari!! Mitä mieltä muut on, olisko hyvä synttäritarjottava? Mietin vaan kun pitää ensin leipoa ne, että kannattaako? http://pienipunainenkeittio.blogspot.fi/2014/03/nalle-sampylat-ja-sampylabaari.html
Kommentit (127)
Meillä oli tytön juhlissa prinsessa-teema ja kaikkea vaaleanpunaista tai jotain punaiseen menevää. Viinirypäleitä, vesimeloonia, mansikkamehua, punaisia omenan viipaleita, vaaleanpunaista jäätelöä. Kaikki maistui kaikille! Ei ollut sipsejä tai popparia.
Mielestäni nui pupusämpylät on söpöjä :D Olkoonkin sämpylöitä.
Pizza ja ranskikset alkaa olla se tän päivän juttu, jotka syödään makkäreissä ym. En itse haluaisi sellaisia synttäreitä. Kotona, hyvää tarjottavaa sekä leikkejä. Lapsien mieleen taatusti.
Niin samaa mieltä. Muumionakit kans ihan huiput! Kiva kun joku jaksaa tehdä tollasii! Mä en kyllä osais.
meidän plikal oli myös 9v synttärit ja teema oli My Little Pony :-)
Hienoa että oikeasti lapset saa olla vielä lapsia :) nii kuin kuuluu!
Meillä on juhlat juhlittu ja minä tein sivuston sammakkosämpylöitä, liskohullulle pojalleni. Voin sanoa että joka poika synttäreillä söi sämpylänsä, kun sai täyttää itse. Juusto maistui eniten. Meillä oli kakku ja sipsiä lisänä.
Ihania ideoita siellä sivuilla! Mä teen kyllä näitä meidän synttäreille!!!! http://pienipunainenkeittio.blogspot.fi/2014/05/lettutottero-hurmaa.html
Vitsi ku hienoja, noi letut. Meidän ipanat tykkäis. Taidan kokeilla. ..
Sinä joka teit noita sammakkosämpylöitä, oliko vaikeaa? :) Tekis ite mieli kokeilla. Teitkö pieniä niistä. Meillä pitäs olla suht pieniä ne, muuten ei lapset kyllä jaksa.
Huono idea. Moni lapsi on vähän nirso ja voi ottaa vaikka pelkkää voita väliin. Ei kyllä ole mitään synttäriruokaa tuo.
Huono idea. Moni lapsi on vähän nirso ja voi ottaa vaikka pelkkää voita väliin. Ei kyllä ole mitään synttäriruokaa tuo.
Mun mielestä sämpylöitä voi olla muun synttäriruuan välissä ja noistahan vois tehdä hamppareita! Niin ne vois toimia, pihvi väliin. Sammakot ihkui!
Ap.
Tottakai myös se kakku kuuluu tytön synttäreille, vaikka tarjoaisin hedelmiä, vihanneksia ym. Missään kohtaan en ole puhunut ettei meillä olisi kakkua. Karkista puhuin ja päätin tehdä lihapullia ja tyttö tykkäsi nalle teemasta, joten pieniä sämpylöitä. Meidän tyttö on eskarissa, hän on vielä sen verran lapsi ja kaverit ovat tuttuja, kiusaaminen tuskin on yhden synttärin varassa!
Sämpulätaikinan voi tehdä ajoissa valmiiksi ja pyöritellä sämpylöiksi ja säilyttää ne sitten jääkaapissa nousemassa. Ja paistaa ne sitten vasta just ennen tarjoulua, että ovat ihan tuoreita.
Silloin kauan sitten kun vielä söin leipää, tein monesti illalla sämpylät jääkaappiin valmiiksi ja sitten sunnuntaiaamuna ei tarvinnut kuin nostaa ne hetkeksi lämpimään ja sitten uuniin.
Meillä oli kakkubaari vähän isommilla tytöillä. Tein pari pellillistä kakkupohjaa, joista sai ottaa piparimuoteilla paloja. Hilloa, strösseleitä, hedelmiä, jäätelöä, karkkia yms. oli kulhoissa ja kermaa pursottimessa. Kaikki sai koota ja koristella mieleisensä kakun.
70-luvulla oli riisimurokarkkeja sekä kookospalloja. Inhosin niitä ja silti synttäreillä oli kivaa ja aina löytyi jotain syötävää. Luin blogia ja tuntuu että pitäjä on lapsiperheen äiti. Kivoja ideoita oli pullollaan, kyllä jotkut jaksaa. Ei ennenvanhaan tuollaisia herkkuja ollut!