Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua vaaditaan jatkuvasti hoitamaan toisten lapsia!

Vierailija
18.03.2014 |

Onko tämä muille äideille tuttu tilanne?

Olen kahden lapsen äiti. Lapseni ovat mielestäni ihan tavallisia lapsia, mutta ihmiset tekevät päätelmiä, että he ovat jotenkin superhelppoja, kun en koko ajan huokaile miten raskasta on ja pui lasteni negatiivisia ominaisuuksia (toisin kuin suurin osa tuttavapiirini äideistä).

Tästä johtuen ihan sukulaistenkin taholta on alettu vaatia minua ottamaan päivähoitoon(!) niiden äitien lapsia, joille omien lasten hoito on rankkaa (hoitavat lapsia kotona, kuten minäkin).

Minua tämä ahdistaa, koska uskon, että lapsen haastavuus riippuu myös siitä, miten lasta kohtelee ja miten tämän näkee.

Olen kieltäytynyt hymyillen vaatimuksista alkaa hoitaa näitä "vaikeita" lapsia, mutta enää en meinaa jaksaa varsinkaan sukulaisten taholta tätä vanhemmuuteni mitätöimistä. Yleisin perustelu nimittäin on, että "opit sinäkin, mitä lastenhoito on". Miksei se vain saisi olla mukavaa yhdessäoloa? Onko aina pakko valittaa kovaan ääneen elämästään, jotta voisi saada vanhempana arvostusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta, mutta voi jeesus missä urpojengissä hengailet.

Vierailija
2/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en viitsisi edes keskustella tuommoisten inttäjien kanssa. Vastaus toisten lasten hoitoon olisi suora EI, ja jos alkaa joku vanhemmuuteni mitätöimis-käninä, jättäisin akat känisemään ihan keskenään, poistuisin paikalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tollanen kiiltokuvaäiti oikein.

Vierailija
4/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan vain pyydetään?

Vierailija
5/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 23:20"]

Ei mulla muuta, mutta voi jeesus missä urpojengissä hengailet.

[/quote]

Valitettavasti tämä urpojengi on osittain myös sukua. Näitä on valitettavasti aika usein kuunneltava.

Edelleen kyllä mysteeri on se, mitä nämä äidit alkaisivat itse tekemään, jos ottaisinkin heidän lapsensa hoitoon, koska töihinmenosta en ole kuullut kenenkään heistä puhuvan :-)

Vierailija
6/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 23:22"]

Vaaditaan vain pyydetään?

[/quote]

Itse koen asian vaatimuksena tyyliin "Sun pitäisi kyllä ottaa ****** ja **** hoitoon, niin opit mitä lastenhoito on". Tuntuu, että minua haluttaisiin rankaista siitä, että nautin arjestani enkä takerru ongelmiin :(

Lastehoitoapua annan kyllä ystävilleni pyydäettäessä ja saan sitä pyydettäessä itsekin. Silloin motiivina vain on saada jokin asia hoidettua, eikä kuormittaa toista ja osoittaa hänelle, että hän pääsee jollain tavalla epäreilusti helpommalla.

Ilmeisesti olen asian kanssa yksin?

ap

Vierailija
7/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin olen kyllä kuullut ulkopuolisen suusta, että helppohan mun on leipoo ja tehdä vaikka mitä lasten (3kpl) kanssa (oikeesti en ees nyt kovin kummoisesti tee, kun olen patalaiska), kun ne on niin helppoja. Hänen yksi lapsensa sen sijaan on niin ehtiväinen, ettei sen kanssa voi mitään tehdä...  Ko. henkilö ei nyt sit vissiin  tiennyt mm. sitä, että yksi lapsistamme on lievästi autistinen... 

Vaikka onhan se tietty kiva, jos ulospäin näyttää hyvinkasvatetuilta ipanoilta toi hunnilauma... :D

Vierailija
8/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Noin suoraa osoittelua ei mun tuttavapiirissä ole, mutta kyllä jatkuvasti yritetään pistää sitä marttyyriäidin viittaa munkin harteille. Jotenkin on päätetty mun puolesta että perhe-elämä on rankkaa ja vaikeaa, vaikka tällä hetkellä se ei sitä todellakaan ole. En todellakaan ole mikään superäiti. Kaukana siitä! Mutta suurimman osan ajasta nautin aidosti perheestäni.

Vierailija
9/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mitätöimistä tulee niiltä äideiltä, joilla on useampi lapsi. Meillä on yksi lapsi ja elämä on ihanaa. Lapsi saa tarpeeksi huomiota ja hyvää hoitoa ja on onnellinen ja seesteinen, reipas ja iloinen.

Sitten nämä, joilla useampi lapsi, huokailevat keskenään, että ..anna mä autan sun nikopetterille lapaset, minä tiedän, miten rankkaa se on useamman lapsen kanssa...bala bala.

Itsehän ovat valinneet elämäntapansa ja sen etteivät riitä joka paikkaan yhtä aikaa.

Minä nautin elämästäni ja äitiydestäni. Nauti sinäkin ja hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
10/12 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä suurieleisesti siitä, että he arvostavat tapaasi hoitaa lapsia, sano että olet miettynyt ja koitat siihen panostaakin, niin kiva saada kiitosta ulkopuolisilta. Ala kyselemään järjestelyistä, missä kuussa olisi tarkoitus aloittaa, monelta tuovat aamulla, monelta hakevat iltapäivällä ja miten sun palkka (älä liian halvalla myy hyvää hoitoasi), pitää kattaa asunnon kuluminen, ruoat ym myös. Et saa ottaa hoitoon kuin tietyn määrän lapsia, heidän pitää ottaa tämäkin huomioon, eli kaikkien huonosti hoitavien tuttujesi kaikkia lapsia et valitettavasti pysty auttamaan =/

Vierailija
11/12 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outoa käytöstä lähipiirissäsi. Toki lasten temperamenteissa ja ns. haastavuudessa on eroja, mutta kyllä silti jokaisella on omat haasteensa. Lapsellista tuollainen "kenellä on rankinta" -ajattelu ja sinun äitiytesi arviointi. Meillä on kolme lasta, joista yksi kehitysvammainen, ja välillä minäkin saan kuulla, että meidän lapset on niin helppoja. Ihan kuin ne vaan olisivat sitä. Ihan kuin johdonmukaisella ja määrätietoisella kasvatuksella ei olisi mitään osaa eikä arpaa, vaan meidän vammainenkin lapsi "sattuu" olemaan niin ihana ja helppo... Onneksi kukaan ei ole tyrkyttämässä lapsiaan mulle hoitoon. Ystävien lapsia hoidan sovitusti ka mielelläni silloin tällöin. Tsemppiä ap ja pysy tiukkana!

Vierailija
12/12 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille typerille äideille, jotka sanovat että oppisit tietämään mitä lastenhoito on, että et halua riistää sitä iloa niiltä muilta äideiltä. Kun eivät raukat näytä tietävän miten se homma hoidetaan kun pitää kitistä miten rankkaa on. Kuulostaa siltä, että sinä todellakin tiedät how it's done mutta ne typerät eukot on ihan kujalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän