YLE Areenan Huostassa-ohjelma - lastensuojelussa järkyttäviä epäkohtia!!!
Miksi näistä ei puhuta enemmän? Se, mitä näille nuorille tehdään on kuvottavaa ja RIKOLLISTA toimintaa! Lastensuojelun yksityistäminen tulee kalliiksi yhteiskunnalle ja murtaa nuoret!
Kiitos Ylelle epäkohtien julkisuuteen tuomisesta ja voimia erityisesti niille nuorille ja työntekijöille, jotka uhkailuista huolimatta puhuivat tässä ohjelmassa.
Kuuntele Huostassa Yle Areenassa: http://areena.yle.fi/1-50674145
Kuunnelkaa, puhukaa ja vaatikaa muutoksia! Olen itse kuunnellut ohjelmaa, en ole millään tavalla mukana lastensuojelussa eikä minulla ole lapsia, mutta olen aivan järkyttynyt mitä Suomessa tapahtuu lapsille ja nuorille.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun sossun kuuluisi pitää lastensuojelulastenlasten puolta, mutta todellisuudessa suojelevat vain lastensuojelulaitoksia.
Teinilä lastenkodissa(Siipi-osasto) nuoren käsi loukkaantui, kun nuorta jouduttiin raahaamaan pesuhuoneeseen. Lastenkoti peitteli tapahtunutta ja syytti asiasta nuoren vanhempaa!
Lassilan toimipisteen sossu asettui suojelemaan nuoren sijasta Teinilän lastenkotia.Ylläriylläri, taas Lassilan pahamaineinen toimipiste asialla.
Totta! Ja tuo paska Teinilän lastenkoti, umpikiero läävä.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsi kun eräs perhekodissa työskentelevä tuttuni puhui, kuinka ne lapset ovat tyhmiä ja muka menetettyjä tapauksia, joita on turha kuntouttaa. Sanoi myös että näille lapsille puhuttiin huutamalla ja eristykseen laitettiin helposti.
Tutun kuuloista, ystävä oli ohjaajana yksityisessä perhekodissa ja otti loparit. Juuri tuollaista huutamista, lasten aliarviointia ja simputtamista tapahtui. Lisäksi johtajat kiusasivat joitain alaisiaan lasten edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahtoranta niminen yksityinen lastensuojeluläävä pohjanmaan persiissä on pelkkä rahastusmesta.
Jonkun tahon pitäisi tehdä tarkastuskäynti sinne.On äärimmäisen tasokas paikka erittäin kipeille lapsille.
Johtajako se itse käy täällä valehtelemassa? LOL
Kuuntlein näitä tänään. Oon tosi järkyttynyt.
Suomen vankiloissakin on parempi kohtelu.
On tuossa uskomattoman tuntuisia juttuja. En tarkoita että en uskoisi, mutta uskomattomalta tuntuu välillä.
Perheväkivaltaan ei puututtu, olin likipitäen 2v lukkojen takana ja melkein kuolin sossujen "hoidossa" ollessani. Minut myös raiskattiin tämän huostaanoton aikana sekä yksi ohjaaja ahdisteli. Ovat niin kipeitä kokemuksia että haluaisin vaan unohtaa.
Pedarit saavat alkaa sijaisperheeksi Suomessa ja niille vielä maksetaan veronmaksajien rahoista. Sairas bisnes, sairas maa.
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen lastensuojelun asiakas. Osuvampi termi lienisi uhri.
Joskus olot saattavat huostassa olla sadistisemmat ja vaarallisemmat kuin kotona. Suojelkaa Suomen lapsia, pitäkää aihe esillä ja keskustelua yllä.
Neuvokaa,miten estää huostaanotto. On menossa hallinto oikeuteen. Sossut on keksineet kaikkea paskaa. En tiedä miten kestän. Onneksi tyttö pian 15 niin kolme vuotta pitäisi jaksaa. Tiedän että kai se äkkiä menee ,jos positiivisesti ajattelee,toisilla on pienempiä huostassa. Tsemppiä kaikille kamppaileville ja sossun uhreille! Eniten tässä kärsii lapset ja nuoret,😓😓😓😓
Sairasta touhua!