Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivostuttaa, vieras lapsi oikaisee pihan läpi

Vierailija
18.03.2014 |

Niin, kyseessä omakotitalo. En ole saanut mokomaa kakaraa vielä komennettua kun on ehtinyt livahtaa ennen kuin olen päässyt pihalle. Enkä tiedä missä asuu. Ymmärtäisi, jos tuo oikaisisi merkittävästi, mutta matka jää alle 200m.

Vaikka onkin vain lapsi niin silti vituttaa, että vieras ihminen kulkee meidän pihalla. Huomenna rakennan sellaiset esteen tuonne, että oksat pois. Jos tyttö ymmärtäisi pysyä poissa.

Meillä on lapsia pelkäävä koirakin, ja tottakai se on sitten meidän syy, jos jotain tapahtuu kun koira on ulkona ja tyttö päättää taas oikaista.

Pitipä avautua.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on pointti, mutta vaikuttaa jatkojuttujensa perusteella todella ärsyttävältä ihmiseltä! Kummallinen suuttuminen?!

Vierailija
102/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 01:05"]

Saa oikasta, mitä haittaa siitä voi olla? Nurmikko kuluu? Hahhah, ongelma on pääsi sisällä ja jotain ihan muuta kun oikaisu. 

[/quote] Kylla siihen nurmikkoon kuluu polku eika ole halpaa hommaa sita ruveta korjaamaan. Ja jos siina on polku niin mika estaa muitakin kulkijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuekin siihen polkua tulee, jos siinä on aita. Mitä sun pihan toisella puolen on, jos toisella puolen on tie? Mistä se lapsi oiksisee? 

Vierailija
104/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 05:40"]

AP:lla on pointti, mutta vaikuttaa jatkojuttujensa perusteella todella ärsyttävältä ihmiseltä! Kummallinen suuttuminen?!

[/quote]

Suuttuisin minäkin. En ymmärrä, mistä lähtien toisten pihoilla on saanut hyppiä kutsumatta.

Ap:n pitäisi nyt vain saada lapsi kiinni itse teosta ja ilmoittaa, ettei tätä ole kutsuttu heidän vieraakseen, joten tämän on kuljettava tien kautta. Tervetuloa uudelleen kun kutsutaan kylään!

Vierailija
105/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kerrostaloasujia nama joita ei yhtaan vaivaa etta tullaan pihan lapi. Kylla siita tulee sellainen olo etta on yksityisyytta loukattu. Sama kuin tulisivat portaille istuskelemaan.

Vierailija
106/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 06:14"]

Taitaa olla kerrostaloasujia nama joita ei yhtaan vaivaa etta tullaan pihan lapi. Kylla siita tulee sellainen olo etta on yksityisyytta loukattu. Sama kuin tulisivat portaille istuskelemaan.

[/quote]

Minä asun omakotitalossa, mutta maaseudulla, jossa on täysin normaalia että lapset oikaisevat pihojen kautta kouluun. Onko kenellekään tullut mieleen, että siihen voi olla jokin oikeakin syy? Esim. kiusaaminen koulumatkalla? Oma taloni on joen rannalla, missä käy paljon lapsia onkimassa, siis minun pihallani, mutta ketä se muka haittaisi? Ei se nurmikko siitä kulu, jos muutama lapsi siinä kävelee. Koettakaa ottaa rennommin ja varautukaa siihen, että joskus tulette kohtaamaan elämässänne todellisia ongelmia.

Vierailija
107/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaa huomata, että kasvattamatta jätetyt lapset, jotka eivät osaa kunnioittaa toisten omaisuutta, on kasvanut aikuiseksi.

Ap, sillä lapsella on joku syy, jos se on vain tuo yksi. Todennäköisin selitys on, että häntä kiusataan koulumatkalla ja hän on valinnut siksi sellaiset reitit, ettei kiusaajat tule perässä. Nimimerkillä itse naapurin suututtanut pellon läpi samasta syystä oikaisseena. Minä ymmärsin ettei niin saa tehdä, kun minulle sanottiin asiasta. 

Kyllä normaalisti kasvatettu normaalijärkinen ihminen tietää, että toisten pihoille ei mennä ilman asiaa. Piha on ihan yhtä yksityinen kuin talon sisäpuoli. Kyllä te jotka oiotte toisten pihojen läpi, teidän asuntonne läpi saa vastavuoroisesti tulla oikomaan, sama asia.

Vierailija
108/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset tietämättäni oikaisivat naapurin makuuhuoneen ikkunan alta. Asia ratkesi, kun isäntä kävi sanomassa minulle. Kiitin tiedosta ja sanoin, etten ollut huomannut ja olin pahoillani ja lupasin, että lapset eivät enää oikaise sieltä.

Selitin asian lapsille ja homma hoitui sillä ja tänä päivänä olemme naapurien kanssa todella hyvissä väleissä.

Vierailija
109/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:26"]

Mitä haittaa siitä on, että lapsi oikaisee sun pihan kautta? En oikein ymmärrä.. Täällä maaseudulla se on ihan yleistä. Relaa vähän!

[/quote]

Se, että sun mielestä on ok, että vieraat ihmiset oikovat sun pihan kautta, ei tarkoita sitä, että se kaikille on ok. Mä en halua yhtäkään vierasta ihmistä kuljeskelemaan meidän pihalla, en aikuista enkä lasta.

Ap

[/quote]

Ap on kyttääjä ja naapureiden kauhu. Kyttää kaikkia ja menee tolaltaan, kun joku hieman katsoo tai jalka hipaisee tonttia.

Vierailija
110/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:11"]Ei voi lapsi tietää tuollasta! sano sille äläkä marise täälä. suoraan sanottuna.

[/quote]

Totta helvetissä lapsi tietää ettei toisten pihoille mennä, jos sillä vaan on vähääkään normaaliälyiset vanhemmat, jotka edes yrittää kasvattaa lastaan!

Vierailija
111/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 06:14"]Taitaa olla kerrostaloasujia nama joita ei yhtaan vaivaa etta tullaan pihan lapi. Kylla siita tulee sellainen olo etta on yksityisyytta loukattu. Sama kuin tulisivat portaille istuskelemaan.

[/quote]

Mun mielestä ei oikaista edes kerrostalojen pihojen poikki vaan käytetään pyöräteitä.

Noh, mä olenkin lähtöjäno maalta ja siellä opetetaan onneksi vielä peruskäytöstapoja kuten toisten ihmisten omaisuuden kunnioittamista.

Vierailija
112/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä sinne kouluun.

Vierailija
113/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole Suomessa ihan normaalia, että jokamiehen oikeus ulotetaan toisen ikkunan allekin? Saahan siellä kuulemma viedä koiranpaskatkin toisen roskikseen. Täällä ei tulisi moinen kysymykseen ja ihmiset pysyvät poissa vieraiden pihoilta ilman kylttejä ja koiriakin. Ymmärrän täysin ap:n närkästyksen mutta joitakin näitä vastauksia en ollenkaan. Jos nyt kyseessä on yksi ja ainoa lapsi, kannattaisi ensin sanoa sille lapselle suoraan, että oikaisu pihan läpi on kielletty. Luulisi jo senkin tehoavan.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
114/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 23:11"]Vielä teille, jotka olette sitä mieltä, että ei se niin vakavaa ole, jos joku tulee pihalle. Ajatteletteko samoin, jos vieras ihminen seisoisikin eteisessä?

Mulle koti ja piha on _mun_ alueita, joissa on mun omaisuutta, kumpaankaan ei tulla luvatta.

Ap

[/quote]kyllä meillä välillä vieraita tuleekin pihalle, entä sitten?

Vierailija
115/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 08:10"]Ole yhteydessä sinne kouluun.

[/quote]

Voi helvetti teitä uusavuttomia ! Eiköhän se riitä, että nätisti sanoo tälle lapselle

Vierailija
116/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuta aita jo ihan koirasi takia,jotta voi olla pihalla itsekseen.Tai pidä remmissä pihalla,happea saadakseen.Eihän se sinun tai koirasi vika ole,jos hypähtää kiinni omalla pihalla remmissä ollessa.

Vierailija
117/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 05:40"]

[/quote]

Lähinnä mä tässä olen ärsyyntynyt teihin aikuisiin ihmisiin, jotka ette osaa asettua toisen asemaan, ja lässytätte vain, että lapsi se on tuitui. Ja sitten kun perustelen miksi en tahdo vieraita pihalleni, käytätte kaikki hienot argumenttinne sanomalla mua ämmäksi, kahjoksi ja ärsyttäväksi.

Voi luoja oikeesti mitä porukkaa tää maa päällään kantaa :D

Ap

Vierailija
118/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän pihan läpi kulkee mummo. Ollaan sanottu sille monta kertaa ettei meidän pihan läpi saa kulkea, mutta aina se vaan kulkee siitä. 

Pihalla on jäätä ja mummo on huonoliikkuinen, voi kaatua. Meillä on iso koira joka voi oikeastikin säikäyttää mummon ja sitten se kaatuu ja loukkaa lonkkansa.Koira voi myös hyppiä. Kenen syy jos mummo särkee lonkkansa meidän pihalla joka on yksyityisaluetta? Ja koira saa olla kytkemättä omalla tontilla....

Vierailija
119/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon lukutaidottomia tässä ketjussa... Ap on sanonut mm.

1. Olisi sanonut lapselle asiasta, jos olisi ehtinyt.

2. Pihassa on aita, jonka yli lapsi kiipeää päästäkseen oikaisemaan.

Joo tiedän ärsytyksen. Meillä naapurin lapset hyppii pensasaidan läpi (sen verran tiheä, ettei siinä ole mitään rakoja). Olen maininnut asiasta, jos olen sattunut ehtimään, mutta aina ei ehdi. Ja nämä pensasaidan läpi hyppimiset on joko pihapeleissä pallon perään menemistä ja pelin jatkamista meidän pihalla (mihin on unohtunut "peli seis kun pallo menee toisten pihalle ja yksi hakee pallon nätisti"-käytäntö) tai sitten ihan huvin vuoksi hyppmistä tai omalle pihalle oikaisemista (ei samat lapset kuin pihapeleissä). Tuo oikaisu lyhentää koulumatkaa n. metrin.

Vierailija
120/121 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 09:04"]

No, meidän pihan läpi kulkee mummo. Ollaan sanottu sille monta kertaa ettei meidän pihan läpi saa kulkea, mutta aina se vaan kulkee siitä. 

Pihalla on jäätä ja mummo on huonoliikkuinen, voi kaatua. Meillä on iso koira joka voi oikeastikin säikäyttää mummon ja sitten se kaatuu ja loukkaa lonkkansa.Koira voi myös hyppiä. Kenen syy jos mummo särkee lonkkansa meidän pihalla joka on yksyityisaluetta? Ja koira saa olla kytkemättä omalla tontilla....

[/quote]

Tämä sen mun suurin huolenaiheeni tässä tilanteessa on. Meidän koira tuskin puree (tuskin siksi, koska oli koira kuinka koulutettu tahansa, ikinä se ei ole 100% luotettava), mutta lapsen äkkiä juoksessa, voi lähteä perään ja haukkua sekä hyppiä vasten. Mitä jos lapsi sitten kaatuu ja satuttaa itsensä? Tietenkin kukkahattutätien mielestä syy on mun, vaikka lapsi on luvatta yksityisalueella.

Ja sen voin sanoa, että siinä vaiheessa olen koirani puolella. Se on kiltisti omalla pihalla, jossa saakin olla. Lapsi on väärässä paikassa.

Ap