Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivostuttaa, vieras lapsi oikaisee pihan läpi

Vierailija
18.03.2014 |

Niin, kyseessä omakotitalo. En ole saanut mokomaa kakaraa vielä komennettua kun on ehtinyt livahtaa ennen kuin olen päässyt pihalle. Enkä tiedä missä asuu. Ymmärtäisi, jos tuo oikaisisi merkittävästi, mutta matka jää alle 200m.

Vaikka onkin vain lapsi niin silti vituttaa, että vieras ihminen kulkee meidän pihalla. Huomenna rakennan sellaiset esteen tuonne, että oksat pois. Jos tyttö ymmärtäisi pysyä poissa.

Meillä on lapsia pelkäävä koirakin, ja tottakai se on sitten meidän syy, jos jotain tapahtuu kun koira on ulkona ja tyttö päättää taas oikaista.

Pitipä avautua.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:29"]

Minkälainen se aita on?

[/quote]

Aita on normaali puuaita, ei voi olla huomaamatta mistä alkaa yksityinen alue.

Ap

Vierailija
42/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihmisillä isot murheet. Menis ap kin töihin, että saisi muutakin ajateltavaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lapselleni sanonut, että toisten pihojen poikki ei oikaista. Tämä asia tuli esiin, kun lapsen kaveri oikaisi meille naapurimme pihan läpi. Tiet Ym on kulkemista varten.

Vierailija
44/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te alapeukuttajat varmasti ottaisitte kädet ojossa armeijallisen ihmisiä oikaisemaan pihojenne kautta. Mun puolesta voitte tehdä vaikka kyltit, josta käy ilmi yleinen oikoreitti, mutta mun ei tarvitse sietää kutsumattomia vieraita omalla alueellani. Mäkään en mene kenenkään pihalle ilman lupaa koska mulle lapsena opetettiin, että niin ei tehdä.

Ap

Vierailija
45/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä yksinkertainen mutta ap:n viestit huolellisesti lukeneena en kyllä ymmärrä, että miten aita mahdollistaa koiran pysymisen pihassa mutta ei estä lasta pääsemästä samaan pihaan ( kun kerran pääsee kulkemaan sen läpi). Eli onko aidassa portteja jotka tuo tyttö avaa ja ja kulkee portista toiselle, vai kiipeääkö hän aidan yli kulkeakseen pihan läpi? Jos koko pihan ympäri kulkee aita josta koira ei pääse vapaaksi niin ei kai se tyttökään sen aidan ohitse pihaan pääse?

Vierailija
46/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:43"]Te alapeukuttajat varmasti ottaisitte kädet ojossa armeijallisen ihmisiä oikaisemaan pihojenne kautta. Mun puolesta voitte tehdä vaikka kyltit, josta käy ilmi yleinen oikoreitti, mutta mun ei tarvitse sietää kutsumattomia vieraita omalla alueellani. Mäkään en mene kenenkään pihalle ilman lupaa koska mulle lapsena opetettiin, että niin ei tehdä.

Ap

[/quote]

En vaan edelleenkään ymmärrä, mitä haittaa siitä voi olla, jos joku yksittäinen LAPSI oikaisee jonkun pihan kautta. En kerta kaikkiaan käsitä. Vaikka onhan sulla tietenkin kaikki oikeus se kieltää, mutta...

Vierailija
47/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sano sille lapselle, vaikkapa ihan ystävällisesti asiasta ennenkuin rakennat barrikadeja.

Vierailija
48/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:45"]

Olen ehkä yksinkertainen mutta ap:n viestit huolellisesti lukeneena en kyllä ymmärrä, että miten aita mahdollistaa koiran pysymisen pihassa mutta ei estä lasta pääsemästä samaan pihaan ( kun kerran pääsee kulkemaan sen läpi). Eli onko aidassa portteja jotka tuo tyttö avaa ja ja kulkee portista toiselle, vai kiipeääkö hän aidan yli kulkeakseen pihan läpi? Jos koko pihan ympäri kulkee aita josta koira ei pääse vapaaksi niin ei kai se tyttökään sen aidan ohitse pihaan pääse?

[/quote]

Ensinnäkin, koira tietää tontin rajat, eikä sen tarvitse päästä aidasta yli. Ja toiseksi, Oletteko koskaan kuulleet kiipeilevästä lapsesta?

Miten musta tuntuu, että jos olisin jättänyt koiran mainitsematta, kaikki olisivat sitä mieltä, että on väärin oikaista yksityispihan läpi.

Ap

Vierailija
49/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n aidassa ei todnäk. ole portteja vaan aukot aidassa etu- ja takapihalla.

Vierailija
50/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma ollut meilläkin muutamien ihmisten kanssa. Asutaan maalla/haja-asutusalueella, jossa tontit ovat aika isoja, mutta kaikki kyllä ihan varmasti tietävät omiensa rajat. 

Kaikkein ärsyttävin oli naapurin ukko, joka yritti alkutalvesta ottaa tavakseen kulkea metsälle tai sieltä pois aina meidän pihan läpi, keittiön ikkunan ja piha-aitan välistä. Hänellä kun ei edes ollut mitään järkevää syytä kulkea juuri siitä, kun polkuja ja teitä on käytettävissä ihan joka suunnalla, eikä meilläkään ole ollut koskaan tapana käyttää toisten pihoja läpikulkureitteinä. Ja tämä kuljeskeli vielä siis ladatun pyssynsä kanssa meidän pihassa. Oli ilmeisesti ilmeisesti pakottava tarve käydä pällistelemässä meidän tiluksia, kun muutenkin ollaan hyvin vähän missään tekemisissä. Ehkä kerran pari vuodessa jutellaan, vaikkakin ihan asiallisissa väleissä muuten ollaan. Ongelma saatiin ratkaistua siten, että pantiin sitten sellainen kymmenmetrinen lipputangoksi kaadettu kuusenrunko poikittain metrin korkeudelle "kuivumaan" siihen äijän käyttämälle reitille. Ileisesti ymmärsi hienovaraisen vihjeen, kun ei tuota ole enää sen jälkeen näkynyt meidän pihassa metsästelemässä.

Toinen riesan aiheuttaja on eräs vanhempi sukulaispariskunta, joiden kanssa olemme olleet vähän väliä huonoissa väleissä, mutta joilla tuntuu silti olevan pakottava tarve koukata aina kun mahdollista meidän pihan kautta. Eivät tule koskaan edes sisälle tervehtimään, mutta haluavat kyllä käydä meidän pihassa pällistelemässä siellä olevia tavaroita. Muutaman kerran olen yllättänyt heidät kesken kaiken penkomassa tavaroitamme.

Vierailija
51/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos teitä mammoja helpottaa, niin en ajatellut naama punaisena karjua lapselle jos ja kun saan kiinni itse teossa. Luotan siihen, että asiallinen kielto puree paremmin. Ja jos lapsella on yhtään älliä päässä, lopettaa oikomisen kun näkee laput aidassa.

Ap

Vierailija
52/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:45"]

[/quote]

Ensinnäkin, koira tietää tontin rajat, eikä sen tarvitse päästä aidasta yli. Ja toiseksi, Oletteko koskaan kuulleet kiipeilevästä lapsesta?

Miten musta tuntuu, että jos olisin jättänyt koiran mainitsematta, kaikki olisivat sitä mieltä, että on väärin oikaista yksityispihan läpi.

Ap

[/quote]

Eli kyseessä lapsi joka kiipeää suht matalan aidan yli ja niin pieni koira ettei pysty hyppäämään saman aidan yli, noniin. Kysyin ihan asiallisesti selventääkseni, että onko mahdollista tytön olla tietämättään yksityisellä pihalla. Viestistäsi päätellen näin asia ei siis voi olla.

Seuraavaksi ihmettenkin,  miksi näin pieni asia saa sinut raivostumaan, sillä tuohan on äärettömän helppo hoitaa. Jos et ehdi pihalle lapsen perään, huuda ikkunasta ettei hän saa tulla pihallenne tai oikaista sen poikki.En minäkään hyväksyisi vastaavaa pihallani mutta en kuitenkaan tekisi mitättömästä ongelmasta aiheettoman suurta syyttä suotta.

Vierailija
53/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä epäilen, että aitaa on vain vähän, ei oikeastaan koko pihan ympäri... En uskoettä kukaan lapsi kiipeää korkean lauta- aidan yli , talvella... Raskas reppu selässä...

Vierailija
54/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:43"]Te alapeukuttajat varmasti ottaisitte kädet ojossa armeijallisen ihmisiä oikaisemaan pihojenne kautta. Mun puolesta voitte tehdä vaikka kyltit, josta käy ilmi yleinen oikoreitti, mutta mun ei tarvitse sietää kutsumattomia vieraita omalla alueellani. Mäkään en mene kenenkään pihalle ilman lupaa koska mulle lapsena opetettiin, että niin ei tehdä.

Ap

[/quote]

En vaan edelleenkään ymmärrä, mitä haittaa siitä voi olla, jos joku yksittäinen LAPSI oikaisee jonkun pihan kautta. En kerta kaikkiaan käsitä. Vaikka onhan sulla tietenkin kaikki oikeus se kieltää, mutta...

[/quote]

Sitten kun se yksittäinen lapsi keksii kertoa muillekin, että tuosta on hyvä oikaista, niin kohta on kaikki tienoon lapset meidän pihalla. Ja koska nykypäivänä on niin loistavasti kasvatettuja lapsia, en ihmettelisi vaikka pihalta sattuisi häviämäänkin jotain.

Että siinä sulle käsittämistä.

Ap

Vierailija
55/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:43"]

Te alapeukuttajat varmasti ottaisitte kädet ojossa armeijallisen ihmisiä oikaisemaan pihojenne kautta. Mun puolesta voitte tehdä vaikka kyltit, josta käy ilmi yleinen oikoreitti, mutta mun ei tarvitse sietää kutsumattomia vieraita omalla alueellani. Mäkään en mene kenenkään pihalle ilman lupaa koska mulle lapsena opetettiin, että niin ei tehdä.

Ap

[/quote]Minä ymmärrän, ettet halua teidän pihaanne vieraita ihmisiä. Tuo raivon määrä vain kummastuttaa suhteessa tapahtuneeseen haittaan.

Vierailija
56/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 43 kanssa

Vierailija
57/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:53"]

Ja mä epäilen, että aitaa on vain vähän, ei oikeastaan koko pihan ympäri... En uskoettä kukaan lapsi kiipeää korkean lauta- aidan yli , talvella... Raskas reppu selässä...

[/quote]

Usko pois, kyllä ne kiipeää :D
Kyllä itsekin kavereiden kanssa aikoinaan kiipeilin ties mistä painava reppu selässä :)

Minun mielestäni ap ei raivoa mitenkään ihmeellisen paljon. Normaalia potutusta siitä että omaa pihaa pidetään kulkureittinä vaikka se ei sitä ole.

Vierailija
58/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi kauan teidän pihalla ole, jos et kerkeä sanoa asiasta. Ja lapsi siis oikaisee kouluun? Tuskin sunpiha on kaikkien muidenkin kulkureitillä niinsopivasti, että sun tarvitsee pelätä jatkuvaa trafiikkia teidän pihalla. Enkä usko, että ne alueen kaikki lapset leiriytyy pihalleni. Mitä jos vain sanoisit asiasta?

Vierailija
59/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa tunkeutujan saa ampua.

Vierailija
60/121 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyltti VAROKAA VIHAISTA KOIRAA.