Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi seisahtelet joukossa niin että haittaat takanatulevien ihmisten kävelyä?

Vierailija
18.03.2014 |

Mitä maalaistolloja ovat nämä, jotka pysähtelevät mieluiten kävelyliikenteen solmukohtiin tuijottelemaan ympäriinsä tai muuten vaan seisomaan ajatuksissaan ja takaatulevat joutuvat varomaan etteivät kävele tomppelin ylitse ja muut perässä? Onko teidän tomppeleiden tosiaan liian vaikea kävellä sivuun ja miettiä siellä sitä kauppalistaa tai jäikö kahvinkeitin päälle. Tekisi mieleni tuupata tällaiset puupäät kumoon jo ihan sujuvan liikenteen nimissä. PYSYKÄÄ KOTONA RUUHKA-AIKOINA AASIT!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pysähtelen vittuillakseni, kun jengi vaan paahtaa päälle. Rauhottukaa ja relatkaa, muistakaa turvaväli!

Viidettä polvea stadissa

Vierailija
42/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:06"]

Kaikkein pahimpia on esim. ostoskeskuksissa ne, jotka pysähtyvät oviaukkoihin ja portaiden eteen. Siinä vaiheessa kun ei voi mitenkään edes väistää, vaan törmää tahtomattaankin. Pitääkö vasta siinä vaiheessa alkaa miettiä "menisinkö tästä vai enkö mene ja mihin minä olinkaan menossa, ei en ainakaan tänne"??? Mulla on yleensä keskustassa kiire ja joidenkin ostoskeskusten läpi ei vaan tunnu pääsevän näiden höntyilijöiden takia. Opetelkaa pliis kävelemään!

[/quote]

Olen juuri inhoamasi kaltainen henkilö, koska normaali kävelyvauhtini on nopeahko. Toki kävelen aina käytävän laitaa pitkin ja seison rullaportaiden reunassa, mutta stoppi voi tulla milloin vaan. Välillä kävelen myös siksakkia, sepäs vasta ärsyttääkin : )

Tästä syystä ymmärrän erittäin hyvin, millaista on olla vanhempi ihminen, joita syytetään tientukkijoiksi.

Ihmiset, keksikää oikeita ongelmia! Menkää vaikka pelloille tai järven jäälle juoksemaan!

t. 36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:56"]Ap lienee Turusta.

Minä usein pysähdyn juuri sen takia että joku kävisi kimppuuni niin voisin käyttää kraf Magaani päällekävijää vastaan. Hidastelen myös liikennevaloissa ja hymyilen ivallisesti kiireisille autoilijoille.

[/quote]

Mitä on kraf maga? Jos harjoittaisit krav magaa, osaisit varmaankin kirjoittaa sen oikein. Olet lisäksi täysin tärähtänyt, jos tahallasi aiheutat muille kiusaa omilla toimillasi.

Isoissa kaupungeissa sanomaton sopimus nyt vaan on, ettei ihmisvirroissa yhtäkkiä pysähdytä ja tupeksita. Tämähän on kävelyliikenteen sujumisen kannalta täysin ilmiselvää.

Vierailija
44/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä takana kävelevilläkin on oma vastuunsa seurata liikennettä ja pitää tarvittavaa väliä. Ei voi kaikkea sysätä toisen kontolle.

Vierailija
45/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perään ajava maksaa. Se on sen vika joka tulee perseeseen kiin!

Vierailija
46/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisten nillittäjien ja hikihattuhiihtäjien takia en halua koskaan (enää) asua Helsingissä...

Vierailija
47/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:56"]Ap lienee Turusta.

Minä usein pysähdyn juuri sen takia että joku kävisi kimppuuni niin voisin käyttää kraf Magaani päällekävijää vastaan. Hidastelen myös liikennevaloissa ja hymyilen ivallisesti kiireisille autoilijoille.

[/quote]

Mitä on kraf maga? Jos harjoittaisit krav magaa, osaisit varmaankin kirjoittaa sen oikein. Olet lisäksi täysin tärähtänyt, jos tahallasi aiheutat muille kiusaa omilla toimillasi.

Isoissa kaupungeissa sanomaton sopimus nyt vaan on, ettei ihmisvirroissa yhtäkkiä pysähdytä ja tupeksita. Tämähän on kävelyliikenteen sujumisen kannalta täysin ilmiselvää.

[/quote]

No haista sinä huilu. Pitkä perseeseen työnnetty lantakärpäsiä pörräilevä huilu!

Vierailija
48/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, kannattaisiko muuttaa Stadista johonkin oikeasti isoon kaupunkiin, esim. Lontooseen? Ehkä oppisi vähän suhteuttamaan, eikä inisemään jostain muutamasta pysähtelijästä. Harva oikeasti kaupungissa asuva jaksaa inistä tällaisesta, isoissa kaupungeissa tapahtuu ja sattuu muutenkin niin paljon, ettei toisen ihmisen kävelytahti jaksa nillityttää ja toisaalta kehittyy niin hyvät refleksit, ettei ihmisivilinässä käveleminen ole mikään ongelma.

Taidan minäkin ruveta tästä lähin piruuttani oikein pysähtelemään, ehkä joku tämänkin ketjun vinkuiitoista oppisi vähän löysäämään pipoa. Toivottavasti ette sentään kaada kumoon jotain raihnaista mummoa minä-minä-minä-ki(i)reyksissänne.

Vierailija
49/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä mikä into joillakin ihmisillä on jäädä seisomaan/juttelemaan keskenään ovi-aukkoon. Sillä estetään tehokkaasti muiden ihmisten liikkuminen.

Vierailija
50/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani olen huomannut, että ajokortin ajettuani kävely- ja pyöräilytapani ovat muuttuneet paljon sujuvammiksi. Ennen, kun näitä asioita ei tullut niin ajateltua, tuli jolkoteltua kuin muuli laput silmillä. Nykyään on jotenkin selkärangassa, kävellessä katselee ympärilleen juuri samalla tavalla kuin autoillessa - muun muassa kääntyessä ja pysähtyessä tulee katsottua taaksensa. Myös liikeradoista on tullut johdonmukaisempia.

Vierailija
51/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten rakastan kaupoissa niitä jotka pitävät kärrystä kiinni samalla kun kurottavat toisella kädellä käytävän toiseltapuolelta jotain hyllystä! Miten kukaan voi olla niin tyhmä? Siinä tukitaan kaikkien kulku käytävällä.

Kerran aamulla odotin kaupan ovien edessä aukeamista, aika lähellä ovia. Siihen eteen kuitenkin änkesi mies ja nainen kärryjen kanssa. Mitä vi***ua ajattelin naisen niskahiukset suussani ja päätin etten peruuta. Kauheeseen ääneen akka siinä kälätti kunnes huomasi minut. Katsoi kun hullua, katsoi olalla olutta olkalaukkuaan ja taasen minua. Sitten valitti jotain miehelleen, otti laukun omallaan ja laittoi kärryynsä samalla minua mulkoillen. Mies sanoo kovalla äänellä, katso ettei varastanut mitään ja heti perään,Kaikkia sitä onkin! .. Todella, kaikkia sitä onkin, ajattelin. Minä olin siistissä työasussa, nämä toiset taas 90-luvun tyylikkäistä tuuliasuissa, ruskea nahkalaukku olalla keikkuen

Vierailija
52/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:20"]Onkohan siellä omassa päässä vikaa jos ei osaa pitä kävellessä edes sellaista etäisyyttä edellä olevaan, että on olemassa törmäysriski. Tuo selittänee sen kun autoilla roikutaan aivan edellä olevan puskurissa kiinni, kannattasisi opetella turvaväli ensiksi kävellen ja sitten vasta harkita siirtymistä käyttämään jotain nopeampaa kulkuneuvoa.

Kaupunkilaistollot ei vaan tajua, että siellä pitä huomioida myys muut kuin itsensä, pysykää siellä kaupungissanne tönimässä toinen toisianne.

[/quote]

Anteeksi vain, mutta esimerkiksi iltapäiväruuhkassa metrotunnelissa on hieman hankalaa antaa kenellekään turvaväliä. Jos siinä joku pysähtyy varoittamatta, niin törmääminen on välttämätöntä. En minä siitä törmäilystä nauti, päin vastoin, ärsyttää! Mutta eipä ole muuta vaihtoehtoa.

Pari päivää sitten lentokentällä matkatavaroiden haussa sattui inhottava välikohtaus. Siellä ihmiset vaeltelivat ympäriinsä jättimäisten kärryjen kanssa, katsomatta minnekään muualle kuin matkatavaralinjalle. Itse kävin nappaamassa rinkkani ja kun käännyin ympäri ja jatkoin matkaani, taakseni oli yhtäkkiä ilmestynyt möllöttämään keski-ikäinen mies jättikärryineen. Hän valui hitaasti eteen päin vilkaisemattakaan minuun ja yhteentörmäyshän siitä tuli kun en nanosekunnissa ehtinyt häntä väistämään. Pahoittelin tietysti ja hymyilin miehelle ärsytyksestä huolimatta, mutta mies tuijotti minua kulmat kurtussa halveksivan ja loukkaantuneen näköisenä, sanaakaan sanomatta. Ei viitsinyt edes siirtyä hieman, jotta olisin päässyt hänen ohitseen, vaan jouduin itse kiertämään hänet. Sinne hän sitten jäi tuijottamaan syyttävästi perääni. Olin juuri tullut Pariisista ja siellä yhteentörmäyksien sattuessa molemmat osapuolet pahoittelivat kilpaa ja olivat ystävällisiä toisilleen, mutta eipä näköjään Suomessa. Hohhoijjaa...

Vierailija
53/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää ihan perässä kulkijat. Haluan kävellä yksin

Vierailija
54/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävimmät kanssakulkijat:

-pyöräteillä rinnakkain 3+-henkeä rivikävelijät

-kaupoissa ihmiset, jotka eivät hallitse suhdetta käytävän leveys - (oman pyllyn leveys + korin/kärryn leveys) = hajurako

-handsfree-puhujat (epänormaalia, ihan oikeasti) ja puhelintranssiset

-juoksijat, jotka luulevat olevan etuoikeutettuja pyörätien viereiseen kinttupolkuun eli voivat ohittaa valmiiksi reunalla kävelevän ojan kautta

-liukurampissa keskellä ramppia seisovat, ettei kävelevät pääse ohittamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä