Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi seisahtelet joukossa niin että haittaat takanatulevien ihmisten kävelyä?

Vierailija
18.03.2014 |

Mitä maalaistolloja ovat nämä, jotka pysähtelevät mieluiten kävelyliikenteen solmukohtiin tuijottelemaan ympäriinsä tai muuten vaan seisomaan ajatuksissaan ja takaatulevat joutuvat varomaan etteivät kävele tomppelin ylitse ja muut perässä? Onko teidän tomppeleiden tosiaan liian vaikea kävellä sivuun ja miettiä siellä sitä kauppalistaa tai jäikö kahvinkeitin päälle. Tekisi mieleni tuupata tällaiset puupäät kumoon jo ihan sujuvan liikenteen nimissä. PYSYKÄÄ KOTONA RUUHKA-AIKOINA AASIT!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä on myös ne, jotka kaupassa jättää kärryt kaikkien tielle. On se vissiin niin vaikeeta laittaa ne kärryt esim. käytävän laitaan. Parempi ettei ota ollenkaan kärryjä, jos ei osaa muita ihmisiä varoa niiden kanssa.

ARGH!

Pakko muuten avautua toisesta asiasta, joka saa verenpaineen nousemaan; jonossa liian lähellä seisojat. En ymmärrä, miksi täytyy tulla niin lähelle, että aina kun kohennan asentoa, osun jokaisella liikeellä takanaolijaan. Ja kun yrittää ahdistuksissaan astua hieman kauemmaksi, niin tämä paukapää seuraa perässä.

Tässä syitä, miksi vihaan kaupassa käyntiä.

Vierailija
22/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:05"]

Minulla on tapana törmäillä ihmisiin, kun olen kiukuissani ja nälissäni työpäivän päätteeksi.

Kohteena nuoremmat naiset. Lastenvaunuilla oli hyvä jyrätä julma kylmä ilme kasvoilla. Nykyään katson silmiin vastaantulkevaa ja kävelen ihan päin tyyliin katotaan kuka väistää. Minulla on ilmeisesti paljon auktoriteettiä yhteiskunnassa nimittäin moni tajuaa väistää kuningatarta. Kutsun leikkisästi itseäni kunigattareksi, sillä oletan tämän käytöksen perusteella olevani nokkimisjärjestyksessä hieman ylempänä, kuin eräät, jotka painavat katseensa kuralätäkköön ja väistävät tiekiilaa.

Enkä ollenkaan valehtele väittäväni että kun kävelen niin ajattelen että olen valmis lyömään vastaaantulijaa, jos tarve vaatii. Otan oman palani sosiaalisesta tilasta. Sen minkä ansaitsen.

[/quote]

Eräs sukulaiseni teki juuri noin. Hän tosin kulki puukko taskussa. Nykyään avohoidossa. Oli pitkään suljetulla. Hanki apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:00"]

Helvetin ärsyttävä ilmiö, sopii kyllä hyvin nykyajan itsekkääseen menoon. Mikä ihme siinäkin on, että kaupassa pitää joko yksin tai useamman ihmisen voimin tukkia kokonaan jokin käytävä ja jäädä siihen mietistelemään/juttelemaan/ällistelemään jotain. Ääliöt.

[/quote]

Ei vaan tää on ärsyttävää ja itsekästä. Joku voi tehdä ton ihan vaan siksi et on muissa maailmoissa, vaikka lähiomainen kuollu, mutta ihmiset jotka meinaa pitkästä sellasia tai haukkuu näin aggressiivisesti on todennäköisesti jotenkin ongelmaisia ihmisiä, jos näin pienestä hermostuu noin paljon.

Vierailija
24/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jyrät on varmaan samoja kun kaupassa tunkee tuhannen vimmalla päälle. Eikö kaupassakaan saa nykyään pysähtyä ottamaan tuotteita?

Vierailija
25/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jyrät on varmaan samoja kun kaupassa tunkee tuhannen vimmalla päälle. Eikö kaupassakaan saa nykyään pysähtyä ottamaan tuotteita?

Vierailija
26/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:50"]

Hyväksyykö nämä pysähtelijät myös autojen äkkijarrutukset?

[/quote]

En nyt ihan vertaisi jalkakäytävällä tallustelua ja autolla viittäkymppiä kaasuttelua toisiinsa äkkijarrutuksen vaaroista puhuttaessa!

Vierailija
27/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:09"]

Pakko muuten avautua toisesta asiasta, joka saa verenpaineen nousemaan; jonossa liian lähellä seisojat. En ymmärrä, miksi täytyy tulla niin lähelle, että aina kun kohennan asentoa, osun jokaisella liikeellä takanaolijaan. Ja kun yrittää ahdistuksissaan astua hieman kauemmaksi, niin tämä paukapää seuraa perässä.

Tässä syitä, miksi vihaan kaupassa käyntiä.

[/quote]

Minulla on tapana huomauttaa takailijalle että menetkö vähän syrjemmäksi, kun näppäilen tunnuslukuni. Lisään pyyntöön ylimielisen hymyn. Saatan hymähtää siihen päätteeksi leikkisän ilkeästi.

Takailijat ovat niitä, jotka saivat traumoja koulun ruokajonossa ohittelijoista. Nämä takailijat ovat luontaisesti niitä, jotka saivat nakkisopasta perunat. He ovat nokkimajärjestyksen alakastia. Suosittelen huomauttamaan henkilökohtaisesta tilantarpeesta ja siitä että on kohteliasta jättää tilaa liikkua kassajonossa.

Vierailija
28/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:57"]

Ei kai ne välttämättä maalaistolloja ole, vaikka itsekin olen tuohon ilmiöön joskus törmännyt. Suurissa kaupungeissa olen nimenomaan tuon itse huomannut.

Tosin omasta mielestäni paljon pahempi ilmiö ihmisten liikennekäyttäytymisessä on se, että suurimmalla osalla ihmisistä sen kevyen liikenteen väylän sääntöjenmukaisen oikean reunan käyttäminen ja siellä pysyminen 5 sekuntia kauemmin on selvästikin mahdotonta. Tähän syyllistyvät toistuvasti niin jalankulkijat, pyöräilijät, äidit vaunuineen sekä koiranulkoiluttajat. Sen sijaan, että käveltäisiin oikealla reunalla, kuljetaan keskellä väylää. Lisäksi kuljetaan siksakkia reunalta toiselle ees ja taas, niin että takaa tuleva ei tahdo tietää, että mitä kautta olisi parempi ohittaa.

[/quote]

Tuo ärsyttää minuakin, ja käytän aina oikeaa laitaa. Olen vain kuullut, että laki valitettavasti ei enää määrää, kummalla puolella tietä on kuljettava. Voiko se olla totta? Siltä ainakin vaikuttaa.

Vierailija
29/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siellä omassa päässä vikaa jos ei osaa pitä kävellessä edes sellaista etäisyyttä edellä olevaan, että on olemassa törmäysriski. Tuo selittänee sen kun autoilla roikutaan aivan edellä olevan puskurissa kiinni, kannattasisi opetella turvaväli ensiksi kävellen ja sitten vasta harkita siirtymistä käyttämään jotain nopeampaa kulkuneuvoa.

Kaupunkilaistollot ei vaan tajua, että siellä pitä huomioida myys muut kuin itsensä, pysykää siellä kaupungissanne tönimässä toinen toisianne.

Vierailija
30/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ärsyttävintä tämä on julkisesta liikennevälineestä poistuttaessa. Esim junassa nämä mammat ryntäävät kyllä ensimmäisinä oville, mutta töksähtävät möllöttämään alimmalle portaalle. Joutuu pyytämään tilaa että pääsee edes ulos.

Vierailija
31/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta päätellen uskon, että nää pysähtelijät ovat huomattavasti miellyttävämpiä ihmisiä kuin nää valittajat täällä.

Vierailija
32/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:02"]Mitä jumalauta..? Joko kävelykin pitää tehdä jonkun sääntöjen mukaan?! Tästä päivästä alkaen teen joka päivä vähintään yhden äkkipysähdyksen, kaksi piruettia ja ruutuhyppelykuvion, ihan vaan piruuttani. On se nyt perkele kun joka asiaan puututaan.

[/quote] Joo, rupee kävelemään kuin John Cleese siinä Monty Pythonin sketsissä!Yllättäviä liikkeitä, takaisinkävelyä jne.

Vierailija
33/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne ÄLYPUHELINTEN näprääjät! Porukka, joka kulkee puhelin kädessä, ei nää yhtään mitä ympärillä tapahtuu. Pahimpia on juna- ja metroasemien ruuhkat. Se älypuhelimen näprääjä kävelee yleensä huomaamattaan hitaammin kun muu massa ja koko ajan meinaa astua sen kannoille. Tai sitten just vaan pysähtyvä kesken näpräämisen eivätkä edes huomaa olevansa muiden tiellä.

Vierailija
34/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:57"]

Ei kai ne välttämättä maalaistolloja ole, vaikka itsekin olen tuohon ilmiöön joskus törmännyt. Suurissa kaupungeissa olen nimenomaan tuon itse huomannut.

Tosin omasta mielestäni paljon pahempi ilmiö ihmisten liikennekäyttäytymisessä on se, että suurimmalla osalla ihmisistä sen kevyen liikenteen väylän sääntöjenmukaisen oikean reunan käyttäminen ja siellä pysyminen 5 sekuntia kauemmin on selvästikin mahdotonta. Tähän syyllistyvät toistuvasti niin jalankulkijat, pyöräilijät, äidit vaunuineen sekä koiranulkoiluttajat. Sen sijaan, että käveltäisiin oikealla reunalla, kuljetaan keskellä väylää. Lisäksi kuljetaan siksakkia reunalta toiselle ees ja taas, niin että takaa tuleva ei tahdo tietää, että mitä kautta olisi parempi ohittaa.

[/quote]

Tuo ärsyttää minuakin, ja käytän aina oikeaa laitaa. Olen vain kuullut, että laki valitettavasti ei enää määrää, kummalla puolella tietä on kuljettava. Voiko se olla totta? Siltä ainakin vaikuttaa.

[/quote]

On totta. Itsekin pahana päivänä karjuin jollekin vasemmalla käppäilijälle, että opettelisi liikennesäännöt. Kotona opettelin itse uudet liikennesäännöt, oops.

Vierailija
35/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori ja nätti, mutta minulla on neurologinen sairaus ja liikun siksi kankeasti ja pysähtelen vaikka keskellä Prisman käytävää huimauskohtausten takia. Minkäs sille voin? Inhoa minua, mutta muista että mitä tahansa voi käydä kenelle tahansa.

Vierailija
36/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Aika moni täällä kaipaisi jotain rento elämä-kurssia. Minua ei ole ikinä ärsyttänyt kaupassa tai kävellessä. Agressiivisuus lyhentää elämää joten sille kannattaisi tehdä jotain.

Vierailija
37/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:46"]

Olen nuori ja nätti, mutta minulla on neurologinen sairaus ja liikun siksi kankeasti ja pysähtelen vaikka keskellä Prisman käytävää huimauskohtausten takia. Minkäs sille voin? Inhoa minua, mutta muista että mitä tahansa voi käydä kenelle tahansa.

[/quote]

Tän päälle olisitte valmiit kävelemään te ihmis-saastat! Hävetkää itse! Mikä hemmetti siinä on korjata joskus niitä omia tapojaan? Mut ku ei ku koko prisman täytyy olla valmis juuri kun minä haluan ostella pysähtely-vapaasti. Mikäs se paikka on jota mainostetaan yhden pysähdyksen taktiikalla? Menkää sinne!

Vierailija
38/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:46"]

[/quote]

Tän päälle olisitte valmiit kävelemään te ihmis-saastat! Hävetkää itse! Mikä hemmetti siinä on korjata joskus niitä omia tapojaan? Mut ku ei ku koko prisman täytyy olla valmis juuri kun minä haluan ostella pysähtely-vapaasti. Mikäs se paikka on jota mainostetaan yhden pysähdyksen taktiikalla? Menkää sinne!

Vierailija
39/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahimpia on esim. ostoskeskuksissa ne, jotka pysähtyvät oviaukkoihin ja portaiden eteen. Siinä vaiheessa kun ei voi mitenkään edes väistää, vaan törmää tahtomattaankin. Pitääkö vasta siinä vaiheessa alkaa miettiä "menisinkö tästä vai enkö mene ja mihin minä olinkaan menossa, ei en ainakaan tänne"??? Mulla on yleensä keskustassa kiire ja joidenkin ostoskeskusten läpi ei vaan tunnu pääsevän näiden höntyilijöiden takia. Opetelkaa pliis kävelemään!

Vierailija
40/54 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:46"]Olen nuori ja nätti, mutta minulla on neurologinen sairaus ja liikun siksi kankeasti ja pysähtelen vaikka keskellä Prisman käytävää huimauskohtausten takia. Minkäs sille voin? Inhoa minua, mutta muista että mitä tahansa voi käydä kenelle tahansa.

[/quote]

En usko että kuulut tuohon monia ärsyttävään ryhmään. Nämä pysähtelijät ovat usein niitä, jotka harppovat ripeästi mutta sitten pysähtyvät kuin seinään. Ennalta-arvaamattomuus elekielessä on se, mikä tekee heistä hankalia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi