Syynne vauvan/taaperon korvan rei'ittämiselle?
En keksi yhtäkään hyvää syytä, enkä usko että tekään?
Kommentit (71)
Lävistykset on inhottavia. Vauva ja korvakorut, AV:n tarkoittaman WT:n eliittiä. Tosi rumaa. Ei yhtään hyvää syytä lävistää tai silpoa ainakaan puolustuskyvyttömän vauvan mitään ruumiinosaa.
Pahoinpitelysyyte, jos alle kouluikäisellä lävistys.
Anteeksi nyt mutta en ymmärrä miksi aikuinen ihminen altistaisi puolustuskyvyttömän lapsen omille mielihaluilleen.... "no kun ne on niin nätit, kuuluu kulttuuriin,vauva tykkää yms"
Ei se vauva niitä koruja ymmärrä kysyä,ja valittetavasti ei myöskään edes ymmärrä käsitettä koru tai kaunistaminen. Ja sitten joku ääliö sanoi esimerkiksi vaatteet...hohoijaa..miksihän kukaan käyttää vaatteita? Vaatteet suojaavat meidän ihoa ja intiimejä osia. Hyvälaatuiset vaatteet kstävät kauan ja niiden käyttökerta on pitkä.
Mitäs ne korvakorut tekee? Kertovat lapsen sukupuolen....öh.. Ehkä äidit ja isukit voisivat odottaa kunnes lapsi ymmärtää mikä on korvakoru ja miksi sellaista edes tarvitsisi.
Aikuiset voivat keskittyä kaunistamaan ja reittämään omaa kehoaan. Joten jospa jättäisitte lapset vielä hetkeksi rauhaan ja antaisitte niiden olla vaan lapsia ilman turhia hörhöilyjä
Lävistyksien tekeminen ja teettäminen pikkulapselle on väkivaltaa, ja asia kuuluisi poliisin ja lastensuojelun selvitettäväksi. Suostuuko joku ammattilävistäjä oikeasti tekemään vauvoille lävistyksiä? Aivan varmasti lainvastaista!
Miks ihmeessä mun teksti piti alapeukuttaa :D en ees hyökännyt ketään vastaan :D T: 60
Paska on sellainen kulttuuri, jossa lapsia lävistetään.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 17:18"]
Kulttuuri? Perinteisiin vetoaminen on argumentointivirhe, asuit Suomessa tai et. Joissain maissa on tapana leikellä sukupuolielimiä ja naida 9-vuotiaita, onko tämä sallittua koska kyse on kulttuurista? Ai niin, mutta tietenkin, joku tässä ketjussa jo totesikin jotain omien poikiensa ympärileikkauksesta. No sitten.
Tämä "enemmän-haittaa-sitä-ja-tätä" -touhukin on naurettavaa. Toki tupakka ja väkivalta ovat harmillisia, mutta eivät kuulu tähän keskusteluun yhtään mitenkään. Onko lapsen korvien lävistys mielestäsi suvaittavaa siksi, että se on nopeampi toimitus kuin lapsen lyöminen?
Keskustelu kertoo hyvin paljon lastensa korvia rei'ittävien vanhempien älykkyydestä ja arvoista.
[/quote]
maailma ei ole noin mustavalkoinen. Naiivia verrata korvein reittämistä lapsivaimoihin.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:09"]
Minusta tyttövauvojen korvakorut kuuluvat sellaiseen machokulttuuriin, jossa tytöt leimataan jo heti vauvoina "heikomman sukupuolen" edustajiksi. Heidän tehtävänsä on olla nättiä ja kauniita ja heille laitetaan korvalävistykset ja korut jo ihan pienenä vauvana.
Meillä on 3 tyttöä eikä kellään ole lävistyksiä, ei korvissa eikä muuallakaan. Tytöt ovat 11-17 -vuotiaita. Eivät ole koskaan halunneet lävistyksiä. Itsellänikään ei ole lävistyksiä.
[/quote]
mitä pahaa on siinä, jos tyttönä/naisena haluaa olla nätti? on ihan tervettä haluta olla nätti, kysy ihan vaikka kallonkitistajilta. Ja mä en kyllä korvakoruja kutsuisi lävistykseksi.
Yksinkertainen, heikosi koulutettu suku. Julmuus puolustuskyvytöntä lasta kohtaan. Pienet ympyrät. Tupakointia, alkoholismia, lävistyksiä.
Etelä-Amerikassa, Espanjassa, Aasiassa, Intiassa ja lähi-idässä on ainakin täysin yleistä tuo, saattaa vielä olla monissa muissakin maissa mutta nuo ainakin tiedän. Myös Pohjois-Amerikassa Suomea huomattavasti yleisempää korvien rei'ittäminen. Että ei nyt taida vastata ainoastaan Afrikassa asuvat tähän ketjuun.
Silloin kun mä sain mun tytön, oikein haaveilin että pian sitä pääsee laittamaan korvareiät hänelle, vauvalle en kuitenkaan halua sellaisia. No, tässä kun tyttö on kasvanut ja olen häneltä kysynyt että jokos olis korvisten aika, hän on sanonut ettei varmaan koskaan sellaisia halua. Hän ihailee mun tatuointeja ja lävistyksiä, mutta itselleen ei halua. Myös hän ihailee mun punaisiksi värjättyjä hiuksia, mutta omia hiuksiaan hän ei halua värjätä. Hän sanoo pitävänsä itsestään juuri sellaisena ♥ Tuskin olisin hänen elämäänsä pilannut, jos olisin vauvana/taaperona hänelle korvikset laittanut, mutta nyt tajuan että oikeesti ei kaikki pidä reikiä ihossa hienona asiana.
Ja pienten lasten suloisia korviksia pääsen ostamaan kavereiden lapsille, itse kun olen ihan korufriikki :)