Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au-pairit Lontoossa Mira - koko ajan valittaa kaikesta!

Vierailija
18.03.2014 |

Voi hyvänen aika tuota Au-pairit Lontoossa sarjan Miraa. Koko ajan valittaa ja marmattaa jostakin, mikään ei ole koskaan hyvää tai kunnossa. :/

Edellisessä perheessä oli väärä uskonto ja väärät tavat ja lapset liikaa keskipisteessä ja huone keskeneräinen jne. Uudessa perheessä huone on taas Miran mielestä keskeneräinen, joutui ihan liian nopeasti olemaan lasten kanssa ominpäin ja blaablaablaa.

Mitä ihmettä tuo keskenkasvuinen tyttö edes tekee tuolla?! Eikö se ole ymmärtänyt, että au-pairin elämä nyt vaan sattuu olemaan pääasiassa tuollaista lasten- ja kodinhoitoa. Ihan kuin se haluaisi vain bilettää ja asua täyshoidossa tekemättä itse mitään. Ja mainostaa vielä olevansa kokki ammatiltaan? Huhhuh. Huonoa mainosta suomalaisuudelle. Mahtaa tätä uutta perhettä sylettää sen edellisen aktiivisen au-parin jälkeen joutua tyytymään mirankaltaiseen aloitekyvyttömään ilmestykseen.

Ugh. Olen puhunut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa... Olen itsekin ollut au pairina ja ihan paskaahan se työ on, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Oli veemäistä olla lasten varaäitinä ja viettää enemmän aikaa lasten kanssa kuin vanhemmat itse. Asuin ja söin kuitenkin ilmaiseksi muiden nurkissa, joten olin kiitollinen isäntäperheelle kokemuksesta. Monet suomalaiset au pairit valittivat jatkuvasti kotihommista ja lastenhoidosta, mutta sen takiahan sinne au pairiksi lähdettiin! Monet tytöt silloisessa kaveriporukassani lähtivät aupaireiksi enimmikseen bilettämään ja etsimään miehiä. Monilta puuttuu realistiset odotukset.

Vierailija
2/8 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Mira se voimakasta Tampesterin murretta solkkaava pyöreäkasvoinen tyttö? Siis se, joka asui hostellissa koska ei löytänyt uutta perhettä?

Jos, niin tosi ärsyttävän oloinen tyyppi. Biletys kiinnostaa, kutta samalla on unohtanut oman tehtävänsä kokonaan. En ainakaan itse katselisi kovin kauaa tuollaista velttoilua. Ei mikään ihme että sukset meni aiemman perheen kanssa ristiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska nyky päivän nuoret naiset ovat jo sen verran fiksuja, etteivät enää suostu vain nöyränä piikomaan ja nielemään kaiken mahdollisen ilman vastalauseita. Minusta ainoastaan positiivinen muutos.

Vierailija
4/8 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut kaikki jaksot Areenasta, eli jos et halua spoilaantua, älä lue eteenpäin:

Ensimmäisen perheen kohdalla valittaminen työn määrästä oli ihan oikeasti oikeutettua. Au pairin tehtäviin ei kuulu lasten hoitaminen ja kodin siivoaminen 12 tuntia päivässä. Jos tällaista palvelua haluaa, silloin pitää palkata erikseen siivooja ja lastenhoitaja. Au pairin palkka on huomattavasti pienempi, ja työmäärän pitää olla sen mukaista, vaikka kuinka otettaisiin huomioon se, että au pair asuu perheen kodissa ja syö heidän ruokiaan.

Uskonnosta valittaminen taas oli aika typerää. Toki, jos Suomessa on tottunut siihen, että kaikki ovat kerran vuodessa kirkossa käyviä tapaluterilaisia, niin kabbalah voi tuntua vähän erikoiselta. Silti ei koskaan pidä mennä sanomaan kellekään - varsinkaan omalle esimiehelle! - että tämän uskonto on outoa tai ei tunnu oikealta. Olihan tuossa varmasti kielimuurikin, mutta silti tuo oli tökeröä käytöstä.

Tokassa perheessä huomasi, että meni jo paljon paremmin. Vähän kyllä ihmettelin, että kunnon lastenhoidon sijaan Mira halusi enemmänkin vain hengailla vähän vanhempien lasten kanssa, mutta onhan tuollaisillekin au paireille kysyntää. Ja ennen kaikkea kyllä huomasi, että Mira kasvoi tuon kokemuksen myötä, mikä kuitenkin loppupeleissä taitaa olla tärkeintä.

Vierailija
5/8 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 15:35"]

Siksi koska nyky päivän nuoret naiset ovat jo sen verran fiksuja, etteivät enää suostu vain nöyränä piikomaan ja nielemään kaiken mahdollisen ilman vastalauseita. Minusta ainoastaan positiivinen muutos.

[/quote]

Jos asenne on tuo, niin miksi hakeutuu au pairiksi? Meillä on ollut 3 au pairia. 2 oikealla asenteella varustettua ja 1, joka lähetettiin maitojunalla keskenkaiken kotiin.

Vierailija
6/8 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korviin otti tosi voimakkaasti, miten juntisti Mira lausui kabbalah-sanan. "Kabhala", koko ajan väärin. Se h-kirjainhan on sanan lopussa, ei keskellä.

Noloa ja huipputökeröä mennä työnantajalleen valittamaan, että näiden uskonto on väärä ja outo. Voi luoja mikä idiootti! 

Ohjelmassa Mira vaikuttaa tosi laiskalta ja huonokäytöksiseltä, aloitekyvyttömältä teiniltä. Ei mitään parasta seuraa kasvaville ja kehittyville lapsille. Toivottavasti perheellä on ollut nanny-cam, mielenkiintoista varmasti seurata kuinka monta tupakka- ja puhelutaukoa tyttö päivän aikana on pitänyt.

Vierailija
7/8 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira ei ole minunkaan suosikkini, mutta jotenkin kuitenkin ymmärrän häntä. Tyttö on tosi nuori ja ikävä kyllä vastuullisuutta ja kunnianhimoa ei näytä hirveesti olevan. On itse asiassa tosi surullista, jos nykypäivän nuoret naiset osaavat pitää hauskaa vaan alkoholin kanssa. Ei ihme, jos lapsenhoito tuntuu rankalta biletyksen jälkeen. Lisäksi naama turpoaa ja arvostelukyky menee.

Miran kannattaisi todella aikuistua ja ottaa vastuuta omista epäonnistumisistaan, mut kyllä se siitä, kun ikää tulee. Tyhmyyttäkin voisi vähän hillitä; sanoiko hän oikeasti, että haluaisi vain löytää brittimiehen...! Itsekunnioitus???

Vierailija
8/8 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 15:35"]

[/quote]

No hohhoi. Sama juttu kuin tyyppi hakisi kauppaan töihin ja työn saatuaan alkaisi luettelemaan ettei halua olla kassalla, ei tekemisissä asiakkaiden kanssa, ei käsitellä rahaa, ei olla tekemisissä eri uskontoihin kuuluvien kanssa jnejne.

Au pair työhän nimenomaan on lastenhoitamista ja kodista huolehtimista, sehän se työnkuva on.

Mira taitaa olla tyypillinen nykyteini, jonka ei ole tarvinnut ikinä tehdä yhtään mitään tai ottaa vastuuta elämästään. Sanoiko tämä olevansa kokki ammatiltaan? Vielä ei ole näkynyt käytännössä. Mira taitaa kuulostaa hyvältä paperilta, mutta käytännössä ei vastaakaan kuvausta ja perheet joutuvat joka kerta pettymään. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän