Ei huvita nähdä kavereita
Minua ei ole hetkeen enää huvittanut nähdä kavereitani suunnilleen ollenkaan. Masennuksesta tuskin on kyse, koska innostun kuitenkin muista asioista. Jotenkin on vaikea kiinnostua ihmisten jutuista, varsinkin, kun ne monilla pyörivät tiukasti siinä oman navan ympärillä. Kuuntelen sitten melko samat jutut vähän eri mausteilla kerrasta toiseen. Monesti ihmiset eivät myöskään jaksa aidosti kiinnostua toisen kuulumisista. Ja kyllä, olen introvertti, ja siitä varmaan johtuu, että en tavallaan oikein saa muitten ihmisten seurasta mitään. Ehkä joskus, kun on joku uusi mielenkiintoinen tuttavuus tai jos ei ole nähnyt jotain kaveria hetkeen. Oikeasti haluaisin siis viettää lähes kaiken vapaa-aikani mieheni kanssa tai shoppaillessa tms, mutta olen kuitenkin yrittänyt kavereitakin nähdä. Ja se kysymys oli, että auttaako tähän mikään? Miten voisin viihtyä paremmin kavereitteni seurassa?
Kommentit (7)
Miksi pitäisi viihtyä paremmin kavereiden kanssa? Jos pärjäät ilman heitä ja he ilman sinua, niin voitte pitää yhteyttä vain harvakseltaan tai lopettaa kokonaan.
Miksi ihmeessä sinun pitäisi viihtyä paremmin kaveriesi seurassa? Miksi et voisi kuunnella omaa sisintäsi ja olla vain perheesi kesken kun kerran sitä haluat?
Itselläni ei edes ole yhtään kaveria, enkä sellaisia introverttina kaipaakaan. Minulle riittää (ja joskus tuntuu että on liikaa) jo se että on mies ja lapset ja töissäkin pitää muita ihmisiä nähdä. Ei kiitos enää ihmiskontakteja tämän lisäksi.
Älä sitten ihmettele, miksi olet yksin.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 16:22"]
Itselläni ei edes ole yhtään kaveria, enkä sellaisia introverttina kaipaakaan.
[/quote]
Kaverittomuus ei liity introversioon mitenkään. Itse olen introvertti, ja ystävät ovat minulle tärkeimpiä asioita maailmassa. Tapaan ystäviäni monta kertaa viikossa, ja vaikka tarvitsen paljon aikaa yksin, ystävien kanssa puhumisesta tulee aina hyvä olo.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 16:22"]
Itselläni ei edes ole yhtään kaveria, enkä sellaisia introverttina kaipaakaan.
[/quote]
Kaverittomuus ei liity introversioon mitenkään. Itse olen introvertti, ja ystävät ovat minulle tärkeimpiä asioita maailmassa. Tapaan ystäviäni monta kertaa viikossa, ja vaikka tarvitsen paljon aikaa yksin, ystävien kanssa puhumisesta tulee aina hyvä olo.
[/quote]
Kyllä se liittyy. On ihan tunnettua, että introvertit kaipaavat ekstrovertteja vähemmän ihmisseuraa ja että seura kuluttaa heiltä energiaa, kun taas ekstrovertit saavat energiaa sosiaalisuudesta.
Mutta introversiossakin on asteensa, jotkut on ääritapauksia ja jaksavat hyvin vähän sosiaalista kanssakäymistä, ja kaipaavat hyvin paljon yksinäisyyttä "akkujen lataamiseen", ja jotkut toiset taas kaipaavat enemmän sosiaalisuutta ja ahdistuvat liiasta yksinäisyydestä.
Joka tapauksessa, ei kannata tehdä ongelmaa tuollaisesta asiasta. Kannattaa kuunnella sisintään ja tehdä sen mukaan. Jos sisin sanoo, että siitä kavereiden kanssa olosta ei saa mitään ja se on pelkkä pakkovelvollisuus, kannattaa harventaa tapaamisia tai lopettaa kaveruus.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 16:30"]
On ihan tunnettua, että introvertit kaipaavat ekstrovertteja vähemmän ihmisseuraa ja että seura kuluttaa heiltä energiaa, kun taas ekstrovertit saavat energiaa sosiaalisuudesta.
[/quote]
Tämä on introversion määritelmä. Kyllä ystävien seura kuluttaa minunkin energiaani. Silti arvostan heidän seuraansa ja tarvitsen stä elämääni. Minulle ystävät ovat tärkeitä. Juokseminenkin kuluttaa energiaa, mutta silti se tuntuu hyvältä. -6
up