Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita

Vierailija
18.11.2020 |

Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.

Kommentit (1734)

Vierailija
821/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus ja kohtuus kirjoitti:

Ottaa kyllä päähän, että joku saa noin paljon rahaa tekemättä yhtään mitään. Ja sitten vielä kehtaa pyytää muita ihmisiä ostamaan hänen lapsille lahjoja :( Missä on ihmisten oma vastuu omasta tilanteesta ja oikeanlainen asenne?

Itselleni jää suurin piirtein tuon verran rahaa. Työni on aika hetkistä, viikonloppunakin joudun välillä tekemään töitä ilman erillistä korvausta, ihan sen takia, että saan pidetty kiinni omasta työpaikastani. Yksi lapsi on, enempää ei ole tullut hankittu myös rahallisista syistä. Välillä itken työpäivän päätteeksi kun olen työstäni niin uupunut. Mitään apua en saa mistään, en edes lastenhoitoapua. Ja minunko pitää olla vielä rahallisesti tukemassa ihmistä, joka saa olla päivät kotona lepäämässä ja nauttimassa elämästä?

Tämäpä juuri. Ei meistä purnaajista suurin osa ole mitään sydämettömiä moukkia. Vaan pienituloisia työtä tekeviä ihmisiä, jotka kokevat epäreiluna sen, että toiset saavat eväänsä heilauttamatta saman ja silti se ei riitä.

Olin just tulossa kirjoittamaan lähes samaa,, Suomessa mahdollistetaan se et työttömät, mielenterveys, alkoholistit yms saa paljon rahaa ja vielä lisää, vaikka ei olisi elämänhallinta kunnossa, me pienituloiset, köyhät, joilta otetaan palkasta verot, päivärahamaksut yms olemme kärsijöinä, meille ei jää todellakaan mihinkään ylimääräiseen, esim jos multa nyt hajoais kännykkä en pystyis noin vaan ostamaan uutta

Kuten logged in Patrick nauroi et rahat riittää ns ylimääräiseen paskaan, menee sitten vasta töihin kun alkaa laihtumaan

Kun me pienituloiset joudutaan katsomaan joka centti tarkkaan, - 30% tuotteita

Suomessa ei ole mahdollista sellainen, että työssäkäyvä saa vähemmän rahaa kuin työtön. Jos luulet, että näin on tai näin on, siihen on kaksi mahdollista syytä: et ole ymmärtänyt hakea yhteiskunnan tukia palkan lisäksi tai kuvittelet, että työtön saa enemmän rahaa kuin saakaan. Ei minullakaan minimieläkeläisenä ole varaa ostaa kertamaksuna montaakaan asiaa, jos hajoavat. Kännykkä oli pakko ottaa osamaksulla, kun ilman sitä ei voi olla ja onneksi korottomalla osamaksulla sai.

Unohdit yrittäjät. Tekevät pitkää päivää ja silti työttömät saa enemmän.

Lopeta tuo provoaminen tai jos olet tosissasi, hae Kelasta toimeentulotukea. Kela.fi on osoite sitä varten, jos niin köyhä yrittäjä olet.

No meillä minä olen se työtön ja saan päivärahaa enemmän kun yrittäjä mies.

Yrittäjyys onkin eri asia. Yrittäjähän usein ei tarkoituksella maksa itselleen "palkkaa", eli näennäisesti "tuloja ei ole" kun ne tulot ja varallisuus käytetään sen yrityksen pyörittämiseen, jotta tulevaisuudessa tuloja ja varallisuutta tulisi olemaan enemmän. Näissä keskusteluissa pitää jättää yrittäjät kokonaan pois laskuista, koska he voivat jopa kannattavan yrityksen kohdalla kikkailla tulotasollaan.

Vierailija
822/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain rajaa kerjäämiselläkin. Mieheni ja minä asumme kahdestaan, lainoja ei enää ole ja eläkkeet tulevat säännöllisesti, noin 40 vuotta työelämässä samoin mieheni.Joulu tulee niistä samoista koristeista, uusia ei osteta. Eikä anneta senttiäkään noille kerjääjille. Hakekaa sieltä sossusta. Miksette mene hankkimaan parempaa elintasoa. Iloitsen, etten anna senttiäkään elämäntapaintiaaneille lue työn vieroksujille.

Työ on parasta sosiaaliturvaa, Petteri Orpon sanoin.

Taitaa Orpanan oma äitee sillä huudella.Samat arvot on kuin muillakin kokoomuksen ym.porvareiden edustajilla.Ei mirtään sairaille,köyhille eikä vanhuksille,lapsista nyt puhumattakaan.Omaan taskuun vaan köyhien rahat.Kun me ei nyt millään tulla toimeen sillä 8000-........ /kk.

"Porvari" täällä. Just tein lahjoituksen Pelastakaa lapset ry:lle. Joka joulu annan rahaa Pelastusarmeijalle. Olen tukenut Lääkärit ilman rajoja -järjestöä. Antanut vuosien varrella tuhansia euroja eläkkeellä olevalle äidilleni. Älä huutele asioista, joista et ilmeisestikään tiedä yhtään mitään.

Höö. Oman muorin avustus ei ole hyväntekeväisyyttä vaan ihmisoikeus. Mieti tätä syvällistä viisautta hetki.

Pyri samaan , jos kykenet.Mutta älä kerjää , äläkä muilta vaadi almuja, tukien lisäksi.

Viimeinen ei ole sama kirjoittaja,kuin sulle alunperin vastannut,mutta kiitos siitä kirjoittaneelle.Mistä sä luulet mun almuja keränneen?? En ole sanonut kerjänneeni mistään mitään almuja.En saa asumistukea,en tt-tukea,lasteni lahjat ostan itse,samoin ruoat.Saan työmarkkinatuen ja lapsilisän kahdesta lapsesta.Lapsia mulla on kolme.Äitiäni autoin silloin itsekin,kun kävin töissä,ja annoin keräyksiin kuten joulupata ja siihen siihen joka lähettää paketteja Moldovaan ja Romaniaan.Mutta pysy sinä vaan harhakuvitelmissasi porvari,että me kaikki me köyhät ollaan tuilla lorvijoita,saastaa suorastaan.....Ettehän te muunlaiseen ajatteluun pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka kehotatte köyhiä sijoittamaan. Ei ole mahdollista, jos saa toimeentulotukea. Sijoitukset lasketaan tuloksi laskelmassa, joten niissä kiinni oleva raha on käytettävä, ennen kun voi saada toimeentulotukea.

Mun kaveri kyllä sijoitti rahastoon kun oli toimeentulotuella, ei saanut mitenkään tuhlattua kaikkea sitä rahaa. "Lupa" tähän tuli sossusta. En tiedä onko nykyään mahdollista. Itse en uskaltaisi jos olisin tuilla kun pelkäisin että yhtäkkiä mieli muuttuisikin ja sitten joutuisi ne realisoimaan. Ja hyöty valuisi täysin hukkaan.

Ei ole mahdollista. Sijoitukset lasketaan tuloksi. Sitä en tiedä, kuinka asia joskus ennen on ollut. Nykyään ainakin niin, että kaikki raha, mitä missään on, lasketaan tuloksi. Ihmettelen, jos ennen on saanut sijoittaa, sillä oma kokemus on, että vanhemmat joutuivat sossun kanssa vääntämään autosta, kun isä aloitteli lattianpäällystysuraansa. Sitä kun ei luonnollisestikaan olisi ollut mahdollista tehdä ilman auria, jossa työkoneet voi kuljettaa.

Niin siis se rahastoon sijoittaminen oli tt-tuesta. Kaverini siis pystyi osoittamaan että nimenomaan siitä oli rahastoon säästänyt. Sossu oli sanonut että tt-tuesta saa säästää vaikka maailmanympärysmatkan jos haluaa. Tämä oli joskus 2000-luvun alussa. En tiedä saako nykyisin tt-tuki asiakas säästää siitä tuesta vai pitääkö käyttää kaikki jottei seuraavana kuuna sitä säästynyttä vähennettäisi. Itse olin yhden kesän tt-tuella opintojen välissä ja en mitenkään pystynyt tuhlaamaan sitä kaikkea rahaa mutta en nostanut sitä tililtä eikä mitään kuitenkaan vähennetty. Jäi syksyksi rahaa kun kituutin taas opintotuella ja siivosin iltaisin.

Itse olen ymmärtänyt niin, että jos saa toimeentulotukea joka kuukausi, siitä saa säästää. Kuitenkin kun itse olen saanut sitä aina silloin tällöin, toimeentulotukikuukausina edellisen kuun ylijäämä on laskettu tuloksi eli säästäminen on hankalaa. En tiedä, pitääkö paikkaansa, mutta olen kuullut, että kun ihmisillä on alkanut suurempia summia olla säästössä, on tarvinnut toimittaa Kelaan selvitys, jos sitä säästää kodidkoneeseen tms.

Tavallisella käyttötilillä rahan korko on käytännössä täysin olematon, joten ei ole mitään järkeä säästellä ylijäämiä tilillä juuri tuon riskin vuoksi. Jos säästää vaikka kesälomamatkaan, jouluun, tietokoneeseen tms, ovat summat sen verran pieniä ja tulisivat käytettyä kohtalaisen ajan kuluessa, joten on ihan sama säästää ne pöytälaatikossa. 

Vierailija
824/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla ei saa sanoa m-kirjaimella alkavaa ryhmää ääneen.

Mutta on "köyhien" perheiden lapsia, joilla on koulussa aina ne merkkivaatteet, iphonet ja ipadit. 

Suurperheiden lapsilla on jostain syystä myös näitä keskimääräistä enemmän.

Me muut kuljetaan ihan tavallisissa markettikamoissa ja pelataan äidin vanhalla luurilla jne. 

Kirppareita suositaan ihan egologisistakin syistä suomalaisissa ja tavallisissa keskituloisissa perheissä.

Suurperheen äidin on ihan pakko tähän kommentoida.

Senhän pitäisi olla täysin yhdentekevää sinulle mihin me rahaa käytämme, mitä merkkiä lastemme vaatteet ovat ja onko heillä millainen luuri?

Ymmärrätkö yhtään sitä asiaa että suurperheellä joilla monta suuta ruokittavana on talous todella paljon tiukemmalla. Kulut kasvavat mutta pakka/ tulot eivät. Ei se lapsilisä kata murto-osaakaan sen lapsen kuluista. Sillä ei saa edes kuukausittaisia ruokailuja mitä lapset syövät.

Työttömyyskorvaukseen tulee lapsikorotus portaittain kolmeen lapseen saakka, ei suurperheille tule yhtään enempää kuin muillekaan lapsiperheille.

Ehkä suurperheessä ollaan rahankäytön kanssa fiksumpia koska on ihan pakko laskea mihin tahansa käyttää.

Vierailija
825/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vähävaraisten lahjatoiveista ja idiootit jauhaa asunnoista ja osingoista!?!

Vierailija
826/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi fiksu valinta sukat tai hanskat, jotka tulee käyttöön kuin jokin turha krääsä t1i hemmetin kallis puhelin joka vois vi tut taa aika kauankin jos heti seuraavana viikkona näyttö ois jo aivan pas ka na.

Vierailija
827/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on vähävaraisten lahjatoiveista ja idiootit jauhaa asunnoista ja osingoista!?!

Se johtuu siitä, että joku tiesi kertoa, että köyhyys johtuu siitä kun asutaan Westendissä ja omistetaan hevosia ja kasapäin rotukoiria, ja joku toinen taas antoi ymmärtää, että köyhyys johtuu vain huonosta taloudenhallinnasta eli siitä, että rahoja ei ole laitettu osakkeisiin. Että sitten näiden takia ei ole rahaa joululahjoihin.

Vierailija
828/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön suurperheellinen saa hitokseen enemmän rahaa per pää kuin minä työssäkäyvä joka maksaa työmatkat ja päivähoidot ja työvaatteet jne...

Lisäksi lapsilisät vaan kasvaa ja kasvaa ja kyllä niillä lapsen ruokkii

Vierailija
829/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä lapsesta lapsilisää maksetaan 94,88 €, toisesta lapsesta 104,84 € ja kolmannesta 133,79 €. Neljännestä lapsesta maksettava lapsilisä on 163,24 € ja viidennestä sekä jokaisesta seuraavasta lapsesta 182,69 € kuukaudessa.

Vierailija
830/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No parempia nuo on kuin uusin iPhone jne.

Mutta sekin, jos tuntuu että kerran elämässä on mahdollisuus saada jotain mitä ei ehkä sillä koulun cooleimmallakaan tyypillä vielä ole... Onhan se päihdyttävä ajatus jonka ymmärrän ihan täysin. Köyhässä perheessä itsekin kasvoin.

Mä ostin mun 7-luokkalaiselle pojalle iPhone SE 2020:n. Poika siis halusi ihan vain minkä puhelimen tahansa. Ostin iPhonen, koska itsellänikin on. Mutta en tiedä onko tuo kenenkään mielestä makea malli, kun se on se halvin.

Meillä on lapsilla iPhone 11, ja iWatchit, koska itsellänikin on. En näe mitään syytä pitää lapsia huonommilla “eväillä” kuin perheen aikuisilla on, jos kerran talous sallii.

Muista tuo sitten, kun lapset alkavat kinuta omaa auto, taloa ja mökkiä.

Vierailija
831/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisestä lapsesta lapsilisää maksetaan 94,88 €, toisesta lapsesta 104,84 € ja kolmannesta 133,79 €. Neljännestä lapsesta maksettava lapsilisä on 163,24 € ja viidennestä sekä jokaisesta seuraavasta lapsesta 182,69 € kuukaudessa.

Tuntuu hiukan takaperoiselta, koska ensimmäisestä lapsesta ne kulut on isoimmat, kun joutuu hankkimaan paljon juttuja ensimmäistä kertaa.

Vierailija
832/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön suurperheellinen saa hitokseen enemmän rahaa per pää kuin minä työssäkäyvä joka maksaa työmatkat ja päivähoidot ja työvaatteet jne...

Hitokseen enemmän?

Ymmärrätkö suhteuttaa kuluja? Nehän täytyy suhteuttaa sen mukaan kuinka monta henkilöä taloudessa asuu. Meillä maksetaan myös lapsille ne liittymät/ koulukamat/ harrastustamineet ym. Heidän harrastus/ elämisestä maksamme myös polttoainekuluja.

Niillä ei ole penniäkään tuloja, vain lapsilisät.

Tuon lisäksi on myös ne omat työmatkakulut ja työvaatteet.

Vierailija
833/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätköhän kaikki tunnetummat joulunajan keräykset ole erittäin luotettavia, eivät muuten voisi toimia vuodesta toiseen. Eli esimerkiksi Hyvä joulumieli -keräys, Joulupata, Hopen joulukeräys, ... Vain muutamia mainitakseni. Kyllä jokaiselle halukkaalle löytyy itselle sopiva väylä auttaa.

Vierailija
834/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on "köyhien" perheiden lapsia, joilla on koulussa aina ne merkkivaatteet, iphonet ja ipadit. 

Me muut kuljetaan ihan tavallisissa markettikamoissa ja pelataan äidin vanhalla luurilla jne. 

Kirppareita suositaan ihan egologisistakin syistä suomalaisissa ja tavallisissa keskituloisissa perheissä.

Senhän pitäisi olla täysin yhdentekevää sinulle mihin me rahaa käytämme, mitä merkkiä lastemme vaatteet ovat ja onko heillä millainen luuri?

Ymmärrätkö yhtään sitä asiaa että suurperheellä joilla monta suuta ruokittavana on talous todella paljon tiukemmalla. Kulut kasvavat mutta pakka/ tulot eivät. Ei se lapsilisä kata murto-osaakaan sen lapsen kuluista. Sillä ei saa edes kuukausittaisia ruokailuja mitä lapset syövät.

Työttömyyskorvaukseen tulee lapsikorotus portaittain kolmeen lapseen saakka, ei suurperheille tule yhtään enempää kuin muillekaan lapsiperheille.

Ehkä suurperheessä ollaan rahankäytön kanssa fiksumpia koska on ihan pakko laskea mihin tahansa käyttää.

Mä en ymmärrä miksi pitää tehdä niin paljon lapsia, ettei niitä ole varaa elättää ja kasvattaa ilman jatkuvaa kituutusta tai vierailta ihmisiltä kerjäämistä. Pakostakin tulee fiilis, että asioita ajatellaan tunteella (lapsista on iloa ja ne on ihania) eikä järjellä(niille lapsille pitäisi pystyä tarjoamaan hyvä elämä).

T. Taloudellisista syistä yksilapsinen

Vierailija
835/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sekin, jos tuntuu että kerran elämässä on mahdollisuus saada jotain mitä ei ehkä sillä koulun cooleimmallakaan tyypillä vielä ole... Onhan se päihdyttävä ajatus jonka ymmärrän ihan täysin. Köyhässä perheessä itsekin kasvoin.

Mä ostin mun 7-luokkalaiselle pojalle iPhone SE 2020:n. Poika siis halusi ihan vain minkä puhelimen tahansa. Ostin iPhonen, koska itsellänikin on. Mutta en tiedä onko tuo kenenkään mielestä makea malli, kun se on se halvin.

Meillä on lapsilla iPhone 11, ja iWatchit, koska itsellänikin on. En näe mitään syytä pitää lapsia huonommilla “eväillä” kuin perheen aikuisilla on, jos kerran talous sallii.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta kyllä minä ihan mielelläni ostaisin lapsille autot, jos vain rahaa olisi. Ja mitä mökkiin ja taloon tulee, niin kyllähän moni auttaa lasta esim. takaamalla asuntolainan tai antamalla alkupääoman, tai sitten luopuu omasta perinnöstään lastensa hyväksi, mikä voi auttaa heitä saamaan talon tai mökin. Ja niin itsekin olen ajatellut tehdä.

Vierailija
836/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle vastasit, mutta kyllä minä ihan mielelläni ostaisin lapsille autot, jos vain rahaa olisi. Ja mitä mökkiin ja taloon tulee, niin kyllähän moni auttaa lasta esim. takaamalla asuntolainan tai antamalla alkupääoman, tai sitten luopuu omasta perinnöstään lastensa hyväksi, mikä voi auttaa heitä saamaan talon tai mökin. Ja niin itsekin olen ajatellut tehdä.

Kyse ei ollut mielellään ostamisesta, vaan siitä, että lapsille pitää kirjoittajan mukaan kustantaa sama elintaso kuin itselläkin on.

Vierailija
837/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut mielellään ostamisesta, vaan siitä, että lapsille pitää kirjoittajan mukaan kustantaa sama elintaso kuin itselläkin on.

Tarkoitti kotona asuvia lapsia. Yleensä perheenjäsenillä on sama elintaso. Se ei tietysti tarkoita sitä, että joka ikisen asian on pitänyt maksaa täsmälleen yhtä paljon. Mutta hänhän alunperin puhui vaan puhelimista ja mainitsi ostaneensa lapselle tämän toivoman puhelimen, koska ei nähnyt mitään syytä olla ostamatta sitä, ja kun itselleäänkin oli samanlainen. Useinhan ihmiset tekevät niin, että ostavat lapsilleen suunnilleen samanlaisen laitteen jota itsekin käyttävät. Ja jos kerran rahasta ei ole kiinni, ja tuo oli lapsen toive, niin minusta on ihan asiallinen perustelu se, että no mikä ettei, jos kerran haluaa ja muillakin perheenjäsenillä on.

Vierailija
838/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miksi et irtisanoudu työstäsi ja tee lisää lapsia, niin johan sinullekin sitä rahaa alkaa sitten tulemaan enemmän.

Vierailija
839/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kuntoutustuessa (mulla reilu 1000€) on aivan mahtava lapsikorotus, n. 22€/lapsi ja loppuu kun lapsi on kalleimmillaan eli kun täyttää 16v. Kyllähän nyt tuolla ja lapsilisillä pari lasta ruokkii ja vaatettaa, ostaa lukiokirjat sun muut 😂. Onneksi on mies joka tienaa vajaa pari tonnia niin pärjäillään!

Vierailija
840/1734 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallistunut joka vuosi Joulupuu-keräykseen ja osallistun tänäkin vuonna. Ei ole merkitystä, mitä toivomuksena on. Merkitystä on sillä, mikä on perheen tilanne. Jos on pitkäaikaistyöttömyyttä ja esim 5 pientä lasta, kyse on elämänhallinnan puutteesta. Jos työttömyys on pitkittynyt, miksi lisääntyä liukuhihnalla. Olemme hyvätuloinen perhe ja itse jouduin pohtimaan kolmen lapsen jälkeen, onko meillä rahaa neljänteen. Koska tämä tarkoittaa lisääntyneitä menoja päiväkotimaksujen ja myöhemmin harrastusmaksujen muodossa, uutta autoa, uusia asumisjärjestelyjä, kalliimpaa matkustamista jne. Pidimme lapsiluvun kolmessa.

Valitsen avun saajaksi esimerkiksi yhden lapsen yh:n, joka opiskelee. Tähän tilanteeseen voi johtaa moni asia, mutta opiskelu on minulle signaali yrittämisestä.

Elämäntapaloisille en anna euroakaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän