Pinkkiä ja vaaleanpunaista tytölle
Miksi tyttövauvojen ja pienten tyttöjen pitää pukeutua pinkkiin ja vaaleanpunaiseen?
Kommentit (10)
Vauvojen ja pienten lasten pitää yleensä pukeutua niin kuten heidän vanhempansa valitsevat ja katsovat parhaaksi. Jos vanhemmat pitävät pinkistä, niin varmasti on kaapissa paljon pinkkejä potkuhousuja... Jossain ikävaiheessa kun oma tahto alkaa kehittyä, lapsi voi itse haluta pukeutua johonkin tiettyyn väriin, kuten pinkkiin. Tyttövauvoille ja pikkutytöille on kyllä tarjolla paljon muitakin värejä vaateosastolla.
Miksi pienet pojat eivät saisi pukeutua vaaleanpunaiseen? Pojille olen nähnyt ainakin vaaleanpunaisia pikeepaitoja, kauluspaitoja ja neuleissa vaaleanpunaista raitaa muiden värien kanssa. Kuka sanelee säännöt, etteikö jotain väriä saisi käyttää?
Miksi pojat ei saa käyttää röyhelön, rypytysen tapaisia muotoiltuja vaatteita joissa on yksityiskohtia kankaassa muutakin kuin printtikuva? Miksi poikien vaatteet on yksinkertaisia muodoltaan ja leikkauksiltaan ? Ja miksi sellaiset herättää pojilla pahennusta? Tyttöjen päällä tuntuu kaikki kelpaavan....
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:52"]
Vauvojen ja pienten lasten pitää yleensä pukeutua niin kuten heidän vanhempansa valitsevat ja katsovat parhaaksi. Jos vanhemmat pitävät pinkistä, niin varmasti on kaapissa paljon pinkkejä potkuhousuja... Jossain ikävaiheessa kun oma tahto alkaa kehittyä, lapsi voi itse haluta pukeutua johonkin tiettyyn väriin, kuten pinkkiin. Tyttövauvoille ja pikkutytöille on kyllä tarjolla paljon muitakin värejä vaateosastolla.
[/quote]
Ei nimenomaan ole tarjolla oikein muuta kuin vaaleanpunaista. Kiertelen aika paljon lastenvaateliikkeitä ja selailen nettikauppoja ja siellä on enimmäkseen tarjolla vaaleanpunaista. Onko sitten kiva, että kaikki tyttölapset näyttävät possuilta, kun ei ole muuta tarjolla?
Ap
Meillä siksi, koska pinkkiä ja vaaleanpunaista on jokapaikassa helposti tarjolla, enkä jaksa kauheasti hymistellä ja panostaa eri kuosi- ja väriyhdistelmiin. Ja kas, käteväähän on, kun ostaa kaiken pinkin/v.pun sävyissä, on ihan sama mitä valitsee päällensä, kun kaikki on ns. sävy sävyyn! Helppoa ja vaivatonta
No ei kai niitä silti ole pakko ostaa vaikka olisikin tytöille tarkoitettu vaate jos ei pinkkiä tahdo. Mä oon ainaki ostanu mun tytölle poikien vaatteita jos oon pitäny väristä enemmän, mutta kyllä tyttöjenkin vaatteissa on löytyny hyvin kaikkia värejä.
Mä kysyisin että miksi pojille ei suunnitella vaatteita erilaisilla muotoiluilla ja malleilla? Pitäähän toki saa mutta miksi niitä ei suunnitella pojille vaanvaatteet on esim t paidat kaikki samanmallisia...
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 12:21"]
Mä kysyisin että miksi pojille ei suunnitella vaatteita erilaisilla muotoiluilla ja malleilla? Pitäähän toki saa mutta miksi niitä ei suunnitella pojille vaanvaatteet on esim t paidat kaikki samanmallisia...
[/quote]
Mitä siinä t-paidassa voisi olla erilaista, jos ne tyttömäiset rypytykset, hörhelökaulukset ja puhvihihat jää pois laskuista?
Joku tasku... no niitä aina joskus näkeekin. Tuplahihat... nähty. Joku sekrtori eri kankaasta...nähty.
Miksi rypyt vaatteissa on tyttömäistä? Ja miten maailmassa ei oikeasti ole luovuutta poikien muotoilulle. Miksi tytöt voi käyttää kaikkea ilman kummastelua ja pojat ei ?
Miksi pienet pojat eivät saa pukeutua vaaleanpunaiseen ja tytöt voivat huoletta ja llman sen kummempaa oudoksuntaa pukeutua sekä siniseen että vaaleanpunaiseen ??