Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun talossanne oli siis kihomatoja, miten

Vierailija
18.03.2014 |

perusteellisen siivouksen teit ja miten pitkään ns.tehosiivosit huusholliasi?

Viime viikolla "vihulaisia" löytyi meiltä.  Siitä asti olen pessyt päivittäin tietyn perussiivouksen, vaihtanut petivaatteet, saunottanut lasten leluja + vienyt jemikseen joksikin aikaa jne jne...

Edelleen silti on tunne, että olenko tehnyt tarpeeksi.  Vaikka sitten mietin, että eipä nuo "vihulaiset" ole kenellekään vaaraksi, vaikka ällöttäviä otuksia ovatkin.  Kuitenkin on olotila itsellä nyt sellainen, etten enää kovin isoja siivousurakoita jaksaisi alkaa tekemään.

Koska en ole lapsella edes matosia nähnytkään ja itse huomasin viime viikolla vain 3 matosta itseltäni.  Joten ei kai tämä vitsaus sentään kovin pahaksi edes ehtinyt tullakaan + lääkkeet heti otimme.  Ensi viikolla seuraava satsi ja mahd. siitä vielä 2 viikon päästä, niin ei kai nämä "vihulaiset" voi enää takaisin palata.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vihulainen :-) kyllä ne voi palata takaisin hyvinkin pian, jos ei muista hyvää käsihygieniaa. Eli kynnet lyhyiksi ja joka välissä kunnon käsien pesu. Kynsien alle jos niitä munia saat, niin voit olla varma että ne tulee takaisin. Munathan säilyy tartuntakykyisinä kodin pinnoilla kuukausia. Jos jostakin huonosti puhdistetusta lelusta saat munan kätöseen ja sitten syöt vaikka porkkanan ilman että olet pessyt käsiä sitä ennen...niin tadaa...

Vierailija
2/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt riittää se tehosiivous. Käsihygienia on tärkeintä koska silloin munien kiertokulku estyy, kun et saa enää munia käsien kautta suuhun. Petivaatteita ei tarvitse vaihtaa joka yön jälkeen. Tee uusi tehosiivous sitten kun on otettu uusinta-annos Pyrviniä (eli silloin kun uusi matosukupolvi on kehittynyt). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ongelmakohtaa jotka aiheuttaa aina uusiutumisen on sohva (eli päälliset tulee pestä 60 asteessa, sohvalla niitä munia on 100 % varmasti). Toinen on se että kuka siivoaa, sillä madot pysyy sillä sen lisäksi että ne tarttuu suun kautta ne tarttuu myös nenän kautta eli ihan ilmasta, eli kun lakanoita vaihtelee, peittoja pudistelee yms. niin silloin niitä lentelee ilmassa. Mut tärkeää on tosiaan sohvan pesu 60 asteessa tai pakkaseen ulosvienti päiviksi. Tässä pari juttua miksi meillä ongelma jatkuu ja jatkuu. Nämä miespuoliset madot kiusaa mua aina, eli ne pyörii kokoajan peräaukolla, myös päivisin kun naaraat taas käy vaan iltaisin tuomassa sen kutiavan massan.. Yök mä vihaan tätä tunnetta... Mikään lääke ei kyllä edes voisi tehota minuun sillä minulla on pakollinen lääkitys joka estää lääkkeiden vaikutuksen (mahahappolääkkeet).

Vierailija
4/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas keskittyisin vaan niihin lakanoihin, alusvaatteisiin ja käsiin. Siellä ne munat on, ei koko talossa.

Vierailija
5/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas keskittyisin vaan niihin lakanoihin, alusvaatteisiin ja käsiin. Siellä ne munat on, ei koko talossa.

Vierailija
6/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ne lähti. Nettijuttuja jos luet, niin kaikenlaista kauhutarinaa saat kuulla kuinka ne kesti vuosia ja mikään lääke ei tehonnut jne.

Meillä on ollut kahteen kertaan, ensin kerran esikoisen ollessa n. parivuotias ja toisen kerran kun nuorimmainen oli suurinpiirtein saman ikäinen. Molemmat sai tartunnan päiväkodista, eli sieltä ne helposti tarttuu.

Lääke koko perheelle ja kahdesti, siis pari viikkoa väliä (vai paljonkohan se oli, en muista enää). Kaikki tekstiilit pesuun, myös unikaverit, käytetyt vaatteet jne. Jos ei voinut pestä niin sitten saunaan. Ja tämä rinki vain siis kerran, ei me sitä toistuvasti tehty. Kynnet lyhyeksi. Ilmoitus päiväkotiin, että sielläkin osataan olla varuillaan. Oma työ menee ihan hukkaan, jos tartunta päiväkodissa jatkuu.

Ihan tuolla meni ohi, ei meillä koko huushollia jynssätty, ihan normaali siivous.

Niin ja meillä ainakin tuo jälkimmäinen tartunta todettiin selvästi sekä lapsella että vanhemmalla. Ekasta en nyt muista, oliko selkeätä matoa näkyvissä.

Vierailija
8/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis.

"Kun teidän talossanne oli siis kihomatoja..."

Mistä tämä into viljellä sanaa siis on saanut alkunsa?

Vierailija
9/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin perussiivouksen eli imuroin, luutusin, pesin vessan. Lakanat pesin, kaikki petivaatteet nostin ulos pakkaseen. Kaikki lasten lelut vein ulos jätesäkeissä pakkaseen. Pyyhin kaikki pinnat + kaukosäätimen, tietokoneen näppäimistöt, oven kahvat, tuolit, valokatkasijat, sängyn päädyt jne. Imuroin sohvan ja laitoin sohvatyynyt pakkaseen. Pesin kaikki pyykkikorissa olevat pyykit, erityisesti pesin lasten hanskat. Pikkuhousut laitettiin käytön jälkeen pieneen pussiin josta ne pestiin ettei tarvi kädellä koskea. Verhot imuroin. Heitin roskiin esim. purkkapussit, murot yms mihin lapset olivat saattaneet laittaa kätensä. Kynnet leikattiin lyhyiksi ja käsiä pestiin ahkerasti. Kaikki minkä vaan pystyin niin nostin ulos pakkaseen. Näin me päästiin niistä eroon.

Vierailija
10/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 12:32"]

Kyllä se nyt riittää se tehosiivous. Käsihygienia on tärkeintä koska silloin munien kiertokulku estyy, kun et saa enää munia käsien kautta suuhun. Petivaatteita ei tarvitse vaihtaa joka yön jälkeen. Tee uusi tehosiivous sitten kun on otettu uusinta-annos Pyrviniä (eli silloin kun uusi matosukupolvi on kehittynyt). 

[/quote]

Suurin piirtein noin mekin tehtiin. 2 kuuria otettiin ja sillä lähtivät madot, onneksi.

Vierailija
11/11 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska siivoamaan enkä tehnyt mitään suursiivousta. Koko perheelle Pyrvinit ohjeiden mukaan parin viikon välein, molempien lääkitysten jälkeen petivaatteiden vaihto ja parin viikon ajan korostunut käsihygienia. Tuolla ne lähti.