Mistä täysin tavallisesta ja arkisesta ruoka-aineesta tai ruoasta pidät todella paljon?
Mä rakastan raejuustoa. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla. Perhe ihmettelee, samoin kaverit.
Kommentit (307)
Tuore leipä, päälle voita ja samalla siemallen maitolasillinen. Ah!
Kaurapuuro, ohrapuuro, riisipuuro.
Peruna, porkkana, Valion raejuusto, voi
Ruisleipä ja hapankorppu (ne kapeat, voisin syödä paketin kerrallaan).
Maustamaton jogurtti
Pinaattikeitto
Lohiruoat
Tomaatti
Kaikki juustot
Vierailija kirjoitti:
Riisi. Kaikenlaiset riisit. Basmati, jasmiini, riisipuuro, risotot, tavallinen riisi...
Harmi ettei sitä voi mielin määrin syödä
Arseenia siinä. Olenkin siirtynyt kokonaan luomukvinoaa, mutta perulaisesta quinoasta on löytynyt jotakin myrkkyä - mut sehän on vain merkki siitä, että luomua valvotaan - muuta ei. Evirakin etsii myrkkyjä ainostaan rasvaisista tuotteista, joten kaikki rasvat on oltava luomua.
Siskonmakkarakeitosta tulee aina äiti ja lapsuus mieleen. Aika harvoin silti tulee tehtyä mutta hyvä arkiruoka se on edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo vuosia ollut outoja himoja esim. silliin ja maksamakkaraan.
Tänäänkin söin puolikkaan pötkön paljaaltaan, kun ei leipääkään ollut, ja olisin voinut kyllä syödä lisääkin. Täytyy seuraavalla kerralla ostaa 3 pötköä.
Olisikohan raudanpuute tuon maksamakkara-himon takana? Söin aikoinani salaa maksamakkaraa ja maksalaatikkoa, koska oli pakko saada syödä niitä, vaikka olin jo silloin kasvissyöjä. Silloin hemoglobiini-arvoni olivat alhaalla. Kun aloin pitää huolta siitä, että saan muuten rautaa tarpeeksi, niin maksamakkaran ja maksalaatikon himo hävisi.
Westin tonnikala öljyssä suoraan purkista🙂
Riisipuuro ja paljon kanelia kesät ja talvet,voi apua että osaakin olla hyvää🤗
Kaikesta mikä muistuttaa Jeesuksesta kuten viini ja leipä sekä hedelmät . Hyvä juomavesi lähdevesi . Joulu laatikkoruuat ja oluet sekä glögit , hillot kuten lakkahillo ja karviashillo mansikkahillo lätyt ja paisti. Hirven paisti tai naudan sekä omenapiirakat . Erilaiset puurot näin jouluna tietysti kuuluu jouluun . Toivotaan että vanhukset saa jouluna puuroa juhlavammin . Hedelmäsoseita . Kun tekee kakkuja voi päälle laittaa hedelmä sosetta kermavaahdolla .
Love suolakurkku Suomessa säilötty ja punajuuri Suomessa tehty säilötty , lukee purkin etiketissä mistä se on . Uuniperunat jauhelihakastike , lanttulaatikko . Appelsiini marmeladia ennen oli makeisia. Kermavaahtolättyjä . Munakas juustolla ,tomaattiviipaleet kypsiä hitaasti kypsennetty . Tai munakas fetajuustomurulla . ( Salaattijuusto käy). Hyvä munakas tulee veteen myös sipulirenkaat päällä . Appelsiinin kanssa voi viipaloida sipulirenkaita . Mustikkakeittoa mannapuurossa.
Vierailija kirjoitti:
Perunasta. Olen samaa mieltä perunan herkullisuudesta. Etenkin uudet perunat ovat maailman ihaninta ruokaa.
Kaurapuurosta. En pidä kaikista kaurahiutaleista, mutta lempihiutaleistani tulee tosi hyvää eikä yhtään mössömäistä puuroa. Kaurapuuroon pitää laittaa voita.
Voista.
Valkosipulista. Voisin laittaa sitä melkein kaikkeen.
--> Maailman parasta on tietysti valkosipulivoi. :)
Joku on kirjoittanut ajatukseni. Lisäisin vielä täysrukiisen leivn ja tomaatin.
Kaalista. Kaali on hyvää tuoreena: raasteena tai paloina vaikka dipattaessa. Kaali on hyvää paistettuna ja keitettynä. Ei vaan voi syödä liikaa kun vatsa ei tykkää.
Kaurapuuro in ihanaa.
Sipuli, peruna ja lanttu on myös ihania <3
Suolakurkut, herkkusienet ja pavut (ei vihreät) säilötyistä
Kaikki tomaattituotteet, kuorimattomat keitetyt perunat, voi, tee.
Leipä johon on leivottu marjaa tai hedelmää, menen ilosta sekaisin jos huomaan kaupassa tuoretta karpaloleipää :D
Kylmät keitetyt suomalaiset perunat jopa sellaisenaan ja varsinkin varhaisperunat, ja jos vielä voi yhdistää niihin sopivia lisukkeita tulee ihan täydellistä.
Riisi, pasta, juusto, leipä. Näitä voisin syödä lähes tauotta aamusta iltaan.
Maissi <3 Jos pitäisi valita yksi raaka-aine, jota syö loppuelämänsä mulla se olisi maissi. Siis niin hyvää pelkältään, maissikeittona, maissilastuina, maissihiutaleina, maissikuorrutteet.. nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo vuosia ollut outoja himoja esim. silliin ja maksamakkaraan.
Tänäänkin söin puolikkaan pötkön paljaaltaan, kun ei leipääkään ollut, ja olisin voinut kyllä syödä lisääkin. Täytyy seuraavalla kerralla ostaa 3 pötköä.Olisikohan raudanpuute tuon maksamakkara-himon takana? Söin aikoinani salaa maksamakkaraa ja maksalaatikkoa, koska oli pakko saada syödä niitä, vaikka olin jo silloin kasvissyöjä. Silloin hemoglobiini-arvoni olivat alhaalla. Kun aloin pitää huolta siitä, että saan muuten rautaa tarpeeksi, niin maksamakkaran ja maksalaatikon himo hävisi.
Kyllä luulen että rauta-arvot ovat olleet melko pohjissa, ei oikein raha riitä monipuoliseen ruokavalioon, ja kyllähän ne raudanpuutteen muutkin oireet täsmää, tosin voihan olla muitakin syitä. Nyt olen nähtävästi vaihdevuosi-iässä, joten ehkäpä arvot alkavat kohota.
Eilen söin taas koko pienen pötkön paljaaltaan...
Varmaan puuttuu noita rasvahappojakin, kun halpissilli on oikeastaan ainoa kalakin jota raskii ostaa.
Tiedä sitten onko noissa kansanviisauksissa mitään perää, mutta juu. Mietityttäähän se välillä.
Kevyesti keitetyt/höyrytetyt vihreät vihannekset, esim. vihreät pavut, ruusukaali, parsakaali. Vähän voita ja suolaa päälle. Aivan ihanaa enkä kyllästy koskaan ja usein tulee syötyä välipalaksi vaikka kokonainen parsakaali näin valmistettuna.
Parsakaali. Uunissa paahdettuna.