Mistä täysin tavallisesta ja arkisesta ruoka-aineesta tai ruoasta pidät todella paljon?
Mä rakastan raejuustoa. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla. Perhe ihmettelee, samoin kaverit.
Kommentit (307)
Salvia – ei pelkästään miellyttävän makuinen mauste, vaan myös ruoansulatusta vakauttava funktionaalinen elintarvike.
KARJALANPIIRAKAT,lämpiminä tai kylmänä😋
piimä
itäsuomalainen hapanjuureen leivottu ruisleipä
hapankorput
peruna
tomaatti
tuoreet kotimaiset kesävihannekset (sipuli, porkkana, kukkakaali, herneet, tilli)
kaalilaatikko
puolukkasurvos
nakkikastike
Purkkitonnikala on suurta herkkua
Vierailija kirjoitti:
Miksi annatte alapeukkuja kun toiset kertoo lempiruuistaan, aika ilkeää minusta :(
Tottakai alpeukutetaan inhokkiruokia, kaikki ei maistu kaikille.
Alapeukkuja olen antanut kaurapuurolle, jota joutui penskana syömään niin, että olen sitä vieläkin korvia myöten täynnä. Jos jossain viestissä on mainittu kaurapuuron lisäksi herkkuruokiani, en voi yläpeukuttaa tuon kaurapuuron vuoksi.
Joku kyseli hyviä karjalanpiirakoita. Lahden seudulla on Mytäjäisten leipomon piirakoita saatavilla. Tosi hyviä, kuin äitin tekemiä😋
Kiusaus vaikka olisi huonoista aineksistakin kyhätty: perunasipulisekotuksesta, huonosti maustetusta lihasta ja kasvisrasva"kermasta". Aina maistuu minulle hyvin, ei ole väliä mikä kiusaus kyseessä
Kun ketjun aihe on mistä pidät todella paljon toimin seuraavasti
Yläpeukku jos on samaa mieltä
Ei peukkuja jos en pidä _todella paljon_ tai ollenkaan
Inhokeille taas on omat ketjunsa, niitä en peukuta ollenkaan
Majoneesi, ketsuppi ja sinappi. Tykkään näistä kaikista todella paljon! Tosin yritän vältellä ruokia joihin noita voisi lisätä ettei lähde ihan käsistä :D
Sienistä.
Eri sienilajit maistuvat ihan erilaisille.
Ei kuitenkaan kaupan herkkusienet. Ne ei maistu miltään.
Omatekoinen vuokaleipä.
Olen opetellut minkälainen on sopivan tanakka taikina.
Nyt voin kokeilla loputtomiin erilaisia jauho- ja jyväyhdistelmiä, leipää jugurtilla tai ilman.
Vinkki: jotain makeaa vähän. Inkk@risokeria, hunajaa, siirappia potkaisemaan hiiva käyntiin.
silakkalaatikko kermaan tehtynä, teen itse ja vedän sitä kahtena päivänä lautasellisen aivan tuosta vaan
Mulla on hapankorppuja todella paljon vaikken pidä niistä, mihin niitä voisi käyttää kun en itse tiedä, kai voileipäkakun pohjaan.
Valion luonnonjogurtti+, banaanin makuinen. Voisin syödä litratolkulla. Piimä myös ja tuore leipä.
sebasköör kirjoitti:
Suola-ja maustekurkut. Sieltä pöntöistä ei hyllystä.
Ne pöntön maustekurkut ovat semmoisissa isoissa metalisissa säilykepöniköissä ja ne kaadetaan sinne pönttöön. Samaa tavaraa käytännössä kuin hyllykama. Ei juuri mitään eroa.
Mulla on ollut itsellä innostus riisipuuroon joulusta asti. Olen tehnyt sitä tosi usein. Syön sitten kylmänä loput. Valion luumurusinakeiton kanssa parasta. Saa nähdä milloin tämä vaihe menee ohi. Ei ole vielä mennyt. Olen puurofani muutenkin. Kaurapuuro mustikoilla. Nam nam.
Miksi annatte alapeukkuja kun toiset kertoo lempiruuistaan, aika ilkeää minusta :(