Mistä täysin tavallisesta ja arkisesta ruoka-aineesta tai ruoasta pidät todella paljon?
Mä rakastan raejuustoa. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla. Perhe ihmettelee, samoin kaverit.
Kommentit (307)
Makaroonilaatikko, jossa reilusti suolaa ja isoja paloja aurajuustoa, ai että on hyvää. Aurajuustoa tulee laitettua myös moneen muuhun ruokaan, tekee miltei mistä tahansa ruuasta parempaa.
Lisäksi rakastan kaurapuuroa pähkinöillä. Puuron tulee tosin olla juuri tietyistä kaurahiutaleista ja mikrotettua, jotta koostumus miellyttävä. Pähkinöistä menee kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipä. Jota en voi syödä. Melkein itku tulee.
Kokeile korvikkeena tattarista tehtyä.
Tomaateista, sipuleista ja pähkinöistä. Syön noita joka päivä eri muodoissa.
Maitoon keitetty puuro
Munakas (esim. kinkku-sipuli-herkkusieni)
Pinaattikeitto keitetyn kananmunan kera
Savusilakat
Vierailija kirjoitti:
Söin eilen pitkästä aikaa ihan tavallista ruskeakastiketta, siis tehty voista, jauhoista sekä vedestä ja mausteista, ja voi luoja miten hyvää!! Kaverina oli keitettyjä perunoita, onnesta sekaisin ahmin sitä kaikkea. :D
Tämä on niin hyvää! Samoin valkokastike keitetyllä kananmunalla, se muna pitää paloitella ihan pieniksi murusiksi. Perunan kanssa tietysti. Eikä annos maksa juuri mitään.
Romaine-salaatista ja luumukirsikkatomaateista.
Minä rakastan keittoja. Melkein mikä tahansa keitto käy. Lihakeitossa parasta on liemi. Keiton kanssa pitää olla ruisleipää, eikä ruisleivän päälle laiteta mitään, ei siis yhtään mitään - en käytä koskaan edes rasvaa leivällä, joten ei sitäkään.
Kaurapuuro, hernekeitto ja kaalilaatikko taitavat olla aika lailla mielipiteitä jakavia ruokia. Minä olen sitä ryhmää, joka voisi elää keittojen ja ruisleivän lisäksi vielä näillä. Kun on itse poimittuja marjoja tuon puuron sekaan, niin voi että! Ai niin, karjalanpiirakat, jos vaan saa niitä aitoja karjalaismummon tekemiä. Ei ne kaupan vetiset lötköt. Noita saa joskus toreilta ja markkinoilta, kaupoista yleensä ei. Jos joku tietää paikan, mistä noita saa, vinkatkaa.
Keitetyt makaronit, joihin öljyä päälle. Sekaan jotain liha- ja juustohippusia, tai kalaa, kananmunia tai jotakin.
Juustoleipä, jonka juusto on sulatettu mikrossa.
Kananmunat! Rakastan munavoita, keitettyjä munia, munakokkelia ja munakastiketta. Ainoa mistä en innostunut oli ketoilevan ystäväni hehkuttama munalatte.
Äitylin tekemä ruisleipä ja otrarieska, siis se leivän mallinen täällä Savossa ja päälle oikeata meijerivoita.
Peruna, potaatti, pottu. Kaikella tavoin valmistettuna ja sen kanssa...voita.
Kyllä, olen vakavasti ylipainoinen.
olen tuo äskeinen ruis ja otraleivän syöjä ja unohtui sanoa että piimä! Ja nimen omaan suoraan purkista juotuna. Paljon.
Paistettu sianliha. Ihan sama mistä kohdasta sikaa mutta paistinpannulla paistettuna, niin että pinta ruskistuu, mutta sisältä on sellainen medium tai raaempi. Suolaa päälle, ei muuta.
Ja juotavaksi kylmää maitoa, litra.
Keitetty peruna 🥔💖 varsinkin pieniä, uusia perunoita voin syödä suoraan kattilasta ilman mitään lisukkeita ja lapsena usein syötiinkin. Nyt etätöissä olen mennyt aika säästöbudjetilla kun kerran on tilaisuus säästää kunnolla kaikessa. Syön muutaman kerran viikossa perunoita voinokareen ja raejuuston kanssa. Lisäksi saatan porkkanaa/parsakaalia/tomaattia/kurkkua naukkailla ja eilisiä kanafileitä/lihapullia tms. Yllättävän paljon pelkät perunat täyttää ja painoa on tippunut parissa kuukaudessa 4 kiloa, nyt jo normaalipainon alarajalla. Toki enempää en halua laihtua, joten pitää syödä enemmän perunaa ja enemmän voita. 😋
Aamiaisella munakokkeli ja paahtoleipä on aivan mahtava yhdistelmä. Kokkeli tietysti leivän päällä.
Parasta:Peruna,peruna -muussi ja kala.
Maustamaton jogurtti - ihmeellinen tuote! Sopii kaikenlaisten aterioiden osaksi, itse valmistetuille kastikkeille täydellinen pohja, helppo ja nopea valinta aamu- tai iltapalaksi, hyvää ja tasapainottavaa suolistolle ja vatsalle, käy sellaisenaan tai tuunattuna.
En oikeastaan löydä kyseisestä tuotteesta mitään moitittavaa. Löytyy jopa erilaisia koostumuksia käyttötarpeiden mukaan.
Söin eilen pitkästä aikaa ihan tavallista ruskeakastiketta, siis tehty voista, jauhoista sekä vedestä ja mausteista, ja voi luoja miten hyvää!! Kaverina oli keitettyjä perunoita, onnesta sekaisin ahmin sitä kaikkea. :D