Mistä täysin tavallisesta ja arkisesta ruoka-aineesta tai ruoasta pidät todella paljon?
Mä rakastan raejuustoa. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla. Perhe ihmettelee, samoin kaverit.
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Tuore leipä, päälle voita ja samalla siemallen maitolasillinen. Ah!
Maito ja lätyt on kanssa aivan lyömätön yhdistelmä. Siis se raikas kylmä maito lättyjen parina. Lapsesta asti syönyt lätyt aina maidon kanssa.
parsakaali
Kokonaisaistillinen nautinto.
olen tosi ällöttävä mutta mikään ei ole parempaa kuin saarioisten tavallinen rusinallinen makaronilaatikko kylmänä lusikoiden suoraan rasiasta.
valion metsämansikkajugurtti oli hyvää mutta menivät pilaamaan sen vähentämällä sokeria ja nyt on kait lopetettu sekin kokonaan
kala (erilaiset ja eri tavoin valmistettuina, savukala ehkä parasta)
sienet (erilaiset ja eri tavoin valmistettuina)
hyvin kypsyneet tomaatit kesällä
viinirypäleet
maustamaton jugurtti
juustot
omenat
Vierailija kirjoitti:
olen tosi ällöttävä mutta mikään ei ole parempaa kuin saarioisten tavallinen rusinallinen makaronilaatikko kylmänä lusikoiden suoraan rasiasta.
valion metsämansikkajugurtti oli hyvää mutta menivät pilaamaan sen vähentämällä sokeria ja nyt on kait lopetettu sekin kokonaan
Sama, tuo kylmä rusinallinen maksalaatikko. Syön max. kaksi kertas vuodessa salaa.
Useammin syötynä: keitetty kananmuna ja tomaatti, yhdessä. Lohkoina tai siivuina. Taivaallista.
Veteen keitetty kaurapuuro, joku senkin jo mainitsi, hyvää ihan sellaisenaan.
Ja bmi 22 :D
Nakkikastike ja perunamuusi on melkoinen nautinto. Voisin syödä litrakaupalla. Toinen on lasagne. Syön tuplasti niin paljon kuin normaalisti, kun jaksaa tehdä.
Pinaattikeitto ja keitetyt kananmunat
Maksalaatikko ja puolukat. Ihan puolukat siis eikä hillo. Nam! Näitä vaan tekee toistuvasti mieli.
Peruna. Hifistelen ulkomailla, varsinkin Baltiassa erilaisilla perunlajikemaulla. Suomessa monet perunat maistuu kitkeriltä, eli varioituneilta. Joko valolla, iduilla tai muulla. Enkä hirveästi täällä osaa erottaa lajikkeita mausta.
Kun haluan herkkua, niin veteen keitetty kaurapuuro sokerilla. Ja mielummin ruokosokerilla. En ole terveysintoilija, vaikka tämä herkku siltä saattaa kuulostaa. Se vain on jotenkin hellivä ja makunystyröihin sopiva makea herkku.
Kaurapuuro on suurinta herkkua!
Punajuuri. Halpa ja terveellinen juures, josta saa vaikka mitä gurmeeta!
Vierailija kirjoitti:
Savuluumut.
Mitäs noi on - ei kyllä mitään tavallisia. Jos sais reseptin niin vois tarjota vaikka anopille...
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro
Kunhan sitä ei puuroksi asti keitä - voi tulla vetelää liimamaista ymv. ei esteettisen näköistä, mutta kaurahiutaleet sellaisenaan ovat ihan nam - pikahiutaleet tulee niin, että kuumaa vettä vaan hiutaleille, niin avot. Koskaan ei tule kiirettä edes aamulla, nälkä lähtee nopeasti, kun pikahiutaleet valmistuu supernopeeta.
Luonnonjogurtti
Tuore 100% appelsiinimehu
Tuoreet vadelmat, mustikat ja mansikat
Vesimeloni, omena, mango
Uuniperunat, täytteenä esim. savulohta ja kermaviiliä
Perus voileipä tai sämpylä, jossa rasva, edam-juustoa, kurkkua, ehkä tomaattia ja salaatinlehti. Rakastan niitä huoltoasemien yksinkertaisia juustosämpylöitä.
Makaronilaatikko
Keitetty peruna. En uusia perunoita lukuunottamatta valmista koskaan. Yhden hengen talous.
Sillikaviaari, paahdetut ruusukaalit ja lanttulaatikko.
- kaurahiutaleet ja
- avokado, johon olen hulluna ja joudun "säännöstelemään" sen syömistä. Söisin noita varmaan 20 kpl päivässä enkä tartteisi muuta. Olen kyllä pettynyt itseeni syömisen suhteen. Kun muistelen itseäni penskana, olin kyllä rasavilli ja kovapäinen, joka koetteli kaikkien hermoja, mutta ruoan kanssa pelasi itsekuri eli söin vain nälkääni ja herkut ja syöminen unohtui kun oli jotain parempaa liikunnallista tekemistä. Nyt aikuisena hallitsen hillityt käytöstavat ja ulkopäin tarkasteltuna olen ns. hyvin kasvatettu, mutta annas olla kun pääsen kotiin ja jääkaapille, kaikki käytöstavat katoaa eikä itsekurista tietoakaan eli minusta on tullut todella perso rualle - kaikki kelpaa lihapullista suklaakakkuun - olen tainnut mennä nälän kanssa naimisiin kun aina tekee mieli - syödä...