Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä täysin tavallisesta ja arkisesta ruoka-aineesta tai ruoasta pidät todella paljon?

Vierailija
17.11.2020 |

Mä rakastan raejuustoa. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla. Perhe ihmettelee, samoin kaverit.

Kommentit (307)

Vierailija
81/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkasurvos. Sopii kaikkien ruokien kanssa, lihasoosille, pataruuille, jogurttiin jne. Ehkä ei savukalan kanssa, mutta kaikkeen muuhun kyllä. Tänä vuonna poimin puolukkaa noin 75 litraa, toivotaan että ensi vuonna on yhtä hyvä puolukkavuosi.

Vierailija
82/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi/margariini

Aurinkokuivatut tomaatit (mieluiten öljyssä)

Pesto

Kalamataoliivit

Avokado

Suola

Oliiviöljy

En tiedä onko arkisia, mutta jos haetaan yksittäisiä ruoka-aineita, joita voisin syödä sellaisenaan. Eli kaikki oikein rasvainen ja suolainen. Ps. Olen enemmän ali- kuin normaalipainon puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ruisleipä (ei Vaasan ruispalat vaan meidän lähileipomon aito ruisleipä)

- pinaatti

- kaurapuuro

- makaroni (ei hyvä, mutta en voi itselleni mitään. Voisin syödä joka päivä joka aterialla pelkkää makaronia juustoraasteella, mutta en tietenkään syö. Mutta voisin). 

Vierailija
84/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ruisleipä (ei Vaasan ruispalat vaan meidän lähileipomon aito ruisleipä)

- pinaatti

- kaurapuuro

- makaroni (ei hyvä, mutta en voi itselleni mitään. Voisin syödä joka päivä joka aterialla pelkkää makaronia juustoraasteella, mutta en tietenkään syö. Mutta voisin). 

Unohdin peston ja vuohenjuuston!

Lempisörsselini on tuorepastaa, punaista pestoa ja vuohenjuustoa. Nam. 

Vierailija
85/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan pussissa oleva pakastekalakeittoaineksissa on maut kohdallaan. Jatkan sitä lisäämällä seikuutioita, perunaa, katkarapuja ja sieniä. Siitä saa moneksi päiväksi maittavaa keittoa.

Vierailija
86/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa! Lapsena inhosin, nyt rakastan

Kaikki sienet

Marjat

Tomaatit

Oliivit

Marjat, ihan kaikki

Kaalilaatikko ja kaaliruuat muutenkin

Jauhelihakeitto

Nyt syksyllä pakastemansikat

😍

Vierailija
87/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore ruisleipä

Juusto (mieluiten ruisleivän päällä)

Marjat: mansikat, vadelmat, mustikat, kirsikat 

Pesto

Vierailija
88/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti yli 10 vuoden ajan on tehty aamuisin munakas luomukananmunista ja luomukermasta. Suolaa en laita siihen, vaan levätöntä luomukermaa ja omakasvattamaa persiljaa ja luomumustaapippuria ja luomuvalkosipulirouhetta (kaupasta saa). Mies on tehnyt omansa ja ollaanpa oltu terveinä kaiket nämä vuodet, paitsi kerran, kun erehdyin syömään pilttipurkista sosetta, tuli välittömästi korvatulehdus! Se ei tuntunut edes kipuna, jota lääkärikin ihmetteli, mut ei uskonut, vaikka sanoin, et se "runsaasti c-vitamiinia" aiheutti sen. No, ei varmaan halua työttömäksi hänkään:-D

Kun sitten siitä lääkekuurista/korvatipoista ym selvisin - puolikuurona tosin, koska titaaanidioksidi tekee kuulonaleneman - soitin sinne purkkifirmaan ja kysyin, mitä siinä teidän säkissä lukee, siis josta sen jauheen lisäätte, vastaus oli: "Sitä minulla ei ole lupaa kertoa". Maissistahan se on tehty, tiedän entuudestaan, mut

miksi h ä n ei sitä saanut kertoa?

Vierailija
89/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruna, voi, banaani

Vierailija
90/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto, uunilohi, tuore ruisleipä, juusto, vesimeloni ja keltainen kiivi.

Vierailija
91/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä. Jota en voi syödä. Melkein itku tulee.

Vierailija
92/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuohenjuusto. Kaikki mikä kuorrutetaan vuohenjuustolla muuttuu hyväksi.

Makuaisti on jännä juttu. Minä taas meinaan oksentaa vuohenjuustosta.

Vierailija
93/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smetana. Mun lempiruokaa on tulinen naudanlihapata joka syödään smetanan ja ihanan rapeakuorisen patongin kanssa.

Vierailija
94/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi.Uunilohi,savustettu,graavina,kylmäsavustettuna,paistettuna. Ihan miten vaan.Lohi on ihanaa....

Vierailija
95/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukat ja mustaherukat. Menee yleensä rahkan ja omppuhillon kanssa, mutta myös paljaalteen. Kotimaiset omput sit kanssa suurinta herkkua

Vierailija
96/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatit ovat olleet aina yksi lemppareistani. Joskus vetelen tomaattimurskaa suoraan purkista suuhuni, yleensä syön pikkutomaatteja sellaisenaan. Lemppariani ovat kypsennetyt tomaatit eri muodoissaan. 

t. yli satakiloinen (kun täällä epäiltiin, voiko alipainoinen tykätä juustonaksuista ja läski tomaateista)

Vierailija
97/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkosipuli sopii kaikkeen :) ja olen samaa mieltä perunasta muidenkin kanssa. Sekä kerma. Valkosipulikermaperunat on siis aika herkkua mulle.

Vierailija
98/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smetana. Mun lempiruokaa on tulinen naudanlihapata joka syödään smetanan ja ihanan rapeakuorisen patongin kanssa.

ooh smetana kyllä sopii monen ruoan kanssa! Samoin kun raejuustokin mun mielestä on lisuke joka menee kaiken kanssa

Vierailija
99/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

palmuöljy

Vierailija
100/307 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihan jokapäiväiset arkiruuat on hyviä, kaalilaatikko, eri kiusaukset ja laatikot, lihakeitto, karjalanpaisti omalla tyylilläni tehtynä....otetaan naudan paistilihaa ja possun ulkofilettä, jos mahdollista niin hirven paistipalaa....kaikkia noita runsaasti. Paloitellan ja ruskistetaan palat ympäriinsä. Muutama sipuli renkaina päälle, porkkanoita paloina maun mukaan, erilaisia pippureita, laakerinlehtiä, vettä rilusti että kaikki peitty eikä kuivu paistaessa.Karkeaa suolaa ja vasikan fondia.

Ainakin 3 tuntia uunissä alkaen 225 ja siitä välillä pienentäen. 

Perunoiden ja puolukkahillon kanssa herkkua. Lihaa pitää olla paljon jotta sitä syödään pari päivää perättäin, sitten sopiva annoskoko pakkaseen. Ja loput lihat pienitään valmiiksi annososioiksi lihakeittoa, kastikettä pyttistä varten. 

Aina on kypsää hyvää lihaa valmina tekee mitä hyvänsä noist em. ruuista, on nopeaa ja hyvää. Eikä tarvi tunteja kokkailla  esim. kesällä, kun on paljon muutakin tehtävää kuin sisällä keittely.

Niin moneen astiaan kypsymään kuin uunin ritilöille mahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi