Mistä täysin tavallisesta ja arkisesta ruoka-aineesta tai ruoasta pidät todella paljon?
Mä rakastan raejuustoa. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla. Perhe ihmettelee, samoin kaverit.
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisi. Kaikenlaiset riisit. Basmati, jasmiini, riisipuuro, risotot, tavallinen riisi...
Harmi ettei sitä voi mielin määrin syödä
Miksi ei voi? Jos tarkoitat lihomista niin ei se lihota. Mä en ole lihonut riisistä. Riippuu mitä syö sen kanssa.
Riisissä on myös arseenia.
Ja tosiaan jotainhan sen kanssa aina syö niin, että lihottaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisi. Kaikenlaiset riisit. Basmati, jasmiini, riisipuuro, risotot, tavallinen riisi...
Harmi ettei sitä voi mielin määrin syödä
Minäkin tykkään riisistä, mutten viitsi syödä monta kertaa viikossa. Ravintoköyhää ruokaa, jolla on suuri hiilijalanjälki.
Kokojyväriisi ei ole ravintoköyhää ollenkaan, päinvastoin
Banaani on ihan sikahyvää. Mutta sen täytyy olla sellainen juuri pari tummaa räplää kuoressa, ei liian kypsä eikä liian raaka. Muuta makeaa en syökkään paitsi banaania tai marjoja. Joka päivä on vähintään yksi bansku saatava.
Varsinkin tähän aikaan vuodesta keräkaali on jotenkin aivan älyttömän ihanaa. Kypsennettynä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti pidän useimmista täysin tavallisista ruoista ihan liikaa. Vaikka nyt joku lihaperunasoselaatikko on niin ihanaa.
Terveisin painoindeksi noin 40, kotiruoan ansiosta.
Mäkin nautin normaalista yksinkertaisesta kotiruoasta. Mutten pysty syömään enempää, kun mahalaukusta loppuu tila.
Nakkikastike!! Olen muuten kasvissyöjä mutta tämä on heikko kohtani. Voisin syödä vaikka kuinka paljon tahansa ihan perinteistä nakkisoosia ja perunoita.
Myös mustapavut, erityisesti soseutettuna, vievät kielen mennessään.
Jugurtti, nimen omaan erilaiset maustetut jugurtit ovat minusta todella hyviä.
Mansikoita tai kirsikoita voin syödä yhdeltä istumalta 500 g rasian.
Sokerihulluille tiedoksi, että olen hoikka ja hyväkuntoinen :)
Peruna kaikissa muodoissaan. Onneksi peruna on pääsemässä pannasta ja sen arvo ymmärretään taas.
Porkkana 🧡
Varsinkin suoraan uunista lämpimänä ja pehmeänä.
Uunijuurekset. Oon vaan niihin heikkona. Myös kylmänä.
Juusto, siis joku ihan perus. Mieluummin kermajuusto. Höylään sitä suuhun pelkiltään, aina leivän päälle, lempiruokia pizza, lasagne, juustoinen kanapasta, oikeastaan mikä vaan on hyvää kun sisältää juustoa. Edes laadusta en ole loppujen lopuksi kovin tarkka, kunhan se juustolta maistuu.
Peruna ja rahka. Peruna yksinkertaisesti sen takia, että siitä voi tehdä monenlaista ruokaa eikä siihen ehdi kyllästymään. Rahkaan ihastuin sen happamuuden takia ja sitä tulee syötyä melkein joka päivä. Olen lapsesta saakka rakastanut happamia makuja, mutta nykyään hampaat ei tykkää sitruksien ja herukoiden happamuudesta, joten piti siirtyä enempi maitotuotteisiin.
Kikkoman