Mistä täysin tavallisesta ja arkisesta ruoka-aineesta tai ruoasta pidät todella paljon?
Mä rakastan raejuustoa. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla. Perhe ihmettelee, samoin kaverit.
Kommentit (307)
Olin männävuosina tottunut työpaikkaruokalan raastepöytään. Sitten muutin ulkomaille töihin enkä saanut porkkanaraastetta mistään! Pakkohan sitä sitten oli kotiin ostaa ja raastaa itse.
Isot vihreät oliivit. Sellaiset oikein suolaiset isot pallurat
Äidin tekemä punajuurikeitto smetanalla on ollut suosikki jo kauan. Toinen heikkous on letut: pinaattiletut, nokkosletut, makeat letut... Ei siis mitään valmismössöä, vaan ite tehtynä. Paistettuna voissa valurautapannulla. Voisi syödä vaikka kuinka monta!
- kaikki marjat (onko tavallisia?)
- tuoreet herneet
- piimä (tämä ihmetyttää monia, olen 28 v. kaupunkilaisnainen)
- romaine-salaatti
- rinkelit ja kaikki hyvä leipä
- kurkku
- kaikki kala paitsi silli
Paprika, tomaatti, kananmuna ja hapankorppu. Yhdessä ja erikseen.
Ruisleipä täälläkin. Otan matkoillekin mukaan. Ihan sama mitä fine diningia ja viiden tähden hotellin kaikki mitä voi keksiä- aamupala puffaa tarjolla, niin ruisleipää tarvitsee aamupalalla ja usein päivällä välipalana.
Oikein mehukkaat appelsiinit. Samoin appelsiinimehu. Aina talvella iskee himo, piristää niin mieltä pimeyden keskellä.
Nuudelit tai makaroni raejuuston kanssa! Ai että.
Kaupan pakastepinaattikeitto ja keitetty kananmuna.
Tonnikala, etenkin öljyyn säilötty. Voiko siihen kyllästyä koskaan?
Peruna, kaurapuuro, porkkana, voi, oivariini, maustamaton jogurtti, pakastetut mustaherukat, puolukkasurvos (ilman sokeria), ruisleipä (itäsuomalainen hapanleipä)
Suolaliha ja aurajuusto. Tropicanan mehut myöskin
Raaka (makea) sipuli, paljon parempaa kuin kypsennettynä.
Kylmä kevytmaito, oikeasti kaikkein virkistävin juoma mitä tiedän.
Salsadippi, sitä voi laittaa melkein mihin vaan.
-Kaikki pasta ja sen variaatiot. Ravintoköyhää mutta niin ihanaa <3 (Toki kastikkeilla ja lisukkeilla on vaikutus...).
-Paahtoleipä, oikein kultaiseksi ja rapeaksi paahdettuna
Rakastan punaiseen maitoon tehtyä perunamuussia, johon sekoitetaan tietysti vielä iso voiklöntti. Turpoan vain perunasta JA jopa laktoosittomasta maidosta kuin ilmapallo, joten se on omalla kohdallani harvinaista herkkua ☹️
Paahtoleipä jossa aavistuksen liikaa margariinia ja juustoa. Peruna miten tahansa laitettuna. Suklaa on sielunruoka, sen syömistä joutuu toki rajoittamaan mutta melkein päivittäin otan pienen palan kahvin kanssa.
Aivan samaa meinasin tänne tulla kirjoittamaan! Peruna keitettynä, paistettuna ja muusina. Perunalaatikosta en välitä :D