Mistä täysin tavallisesta ja arkisesta ruoka-aineesta tai ruoasta pidät todella paljon?
Mä rakastan raejuustoa. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla. Perhe ihmettelee, samoin kaverit.
Kommentit (307)
Peruna kaikissa muodoissa jo tullutkin, mut lisäksi kylmä keitetty peruna. Salaatissa, leivän päällä, puolikkaana, viipaleina, kokonaisena pienet. Rajaton herkku. Yksinään tai tillillä, ripaus suolaa ja voita. Peruna on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ostan suunnilleen kerran viikossa lihapullat ja perunamuussia lähikaupan tiskiltä. Teen myös itse molempia, mutta nyt olen koukuttunut tuohon kaupan versioon. On vaan niin rasvaista ettei useammiin uskalla.
Älä pelkää, rasva ei ole mitenkään vaarallista.
Maukkaat juustot (Brie De Meaux, Gruyere, Vintage Cheddar) ja hyvä viini (Sauvignon Blanc, Pinot Noir...)
Mielenkiinnosta haluaisin nähdä kokovartalokuvat näiden kommenttien yhteydessä.
Näkyykö se, että toinen luonnostaan tykkää voista ja toinen porkkanasta. 🤔
Tietysti otanta pitäisi olla iso, tähänkin tulee vastauksia, että "18.2 painoindeksi ja rakastan juustonaksuja" ja "olen 40kg ylipainoinen mutta syön kaksin käsin tomaatteja."
Ei yksittäistapaukset kerro onko näiden mieltymyksien ja painon kanssa kamppailun välillä kuinka vahva yhteys.
100 % täysjyväkauraleipä, -ruisleipä. Eikä siis mitään feikkejä, vaan oikeesti 100%, todella maukkaita.
Tropicana tuorepuristettu appelsiinimehu, jokaisen aamun nautinto.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti otanta pitäisi olla iso, tähänkin tulee vastauksia, että "18.2 painoindeksi ja rakastan juustonaksuja" ja "olen 40kg ylipainoinen mutta syön kaksin käsin tomaatteja."
Ei yksittäistapaukset kerro onko näiden mieltymyksien ja painon kanssa kamppailun välillä kuinka vahva yhteys.
Mä tykkään normaalista kotiruoasta, mutten pidä ylensyönnistä. Siitä tulee huono olo. Syön nälän mukaan, ja se näkyy myös kropassa. Painoindeksi 17,5. Itse vastasin peruna.
Hyvä oliiviöljy, esim. Knossos. Todella hyvää moneen käyttöön, leivälle, salaattiin jne.
Mulla tuli ekana mieleen herneet. Mutta kyllä antaisin helposti äänen myös perunalle, porkkanalle ja voille. Ja erityisesti pidän metsäsienistä, ihan perus kantarelleista ja suppilovahveroista, mutta ne eivät ehkä ole ihan niin arkisia kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisi. Kaikenlaiset riisit. Basmati, jasmiini, riisipuuro, risotot, tavallinen riisi...
Harmi ettei sitä voi mielin määrin syödä
Minäkin tykkään riisistä, mutten viitsi syödä monta kertaa viikossa. Ravintoköyhää ruokaa, jolla on suuri hiilijalanjälki.
Niinpä. Jos pelkkää riisiä syö, saa riisitaudin ja kuolee. Riisi on myös mainio imemään maaperästä ihmiselle haitallisia raskasmetalleja ja muita saasteita, että siinäkin mielessä riisin syönti kannattaa lopettaa.
Kivikylän hepolenkki. Parasta kylmänä 1cm siivuina,joskus tulee syötyä puoli kiloa kerralla . On niin maukasta ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Keitetty kananmuna
Keitetty kananmuna on parasta lämpimänä silloin, kun valkuainen on osittain hyytynyt ja keltuainen on kokonaan juoksevaa.
Pannukakku, jäätelö, kerma, hillot...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ollut pömppävatsa, jopa silloin kun painoindeksi oli alipainon rajoilla. Mä syön tasapuolisesti kaikkea. Tykkään kasviksista tosi paljon, mutta tykkään myös pullasta paljon. Olen lievästi ylipainoinen, mutta erittäin terve ja hyväkuntoinen, testattu on.
Mä maistoin tänä syksynä ekan kerran sitten 90-luvun maksalaatikkoa, ja sen jälkeen oon syönyt sitä aina välillä. En nyt sentään tee itse, vaan ostan valmiina. Toinen valmisruoka, josta tykkään, on pinaattikeitto (munalla, tietty). Helppohan tuota on itsekin tehdä, mutta yleensä syön pakastepinarin, kun muut perheenjäsenet eivät pinaattikeitosta välitä.
Tykkään toki myös itse tehdyistä arkisista ruuista, mutta nuo tulivat nyt ekana mieleen. Vaikkapa perunamuusi puolukkasurvoksen kanssa on tosi hyvää. Samoin tykkään vaikkapa porkkanaraasteesta ja yksinkertaisista höyrytetyistä kasviksista, kuten porkkanasta, parsa- ja kukkakaalista. Niiden pitää vain olla sopivan kypsiä, eli ei ylikypsiä. Tykkään monenlaisesta ruuasta, sekä yksinkertaisesta että maustetummasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä maistoin tänä syksynä ekan kerran sitten 90-luvun maksalaatikkoa, ja sen jälkeen oon syönyt sitä aina välillä. En nyt sentään tee itse, vaan ostan valmiina. Toinen valmisruoka, josta tykkään, on pinaattikeitto (munalla, tietty). Helppohan tuota on itsekin tehdä, mutta yleensä syön pakastepinarin, kun muut perheenjäsenet eivät pinaattikeitosta välitä.
Tykkään toki myös itse tehdyistä arkisista ruuista, mutta nuo tulivat nyt ekana mieleen. Vaikkapa perunamuusi puolukkasurvoksen kanssa on tosi hyvää. Samoin tykkään vaikkapa porkkanaraasteesta ja yksinkertaisista höyrytetyistä kasviksista, kuten porkkanasta, parsa- ja kukkakaalista. Niiden pitää vain olla sopivan kypsiä, eli ei ylikypsiä. Tykkään monenlaisesta ruuasta, sekä yksinkertaisesta että maustetummasta.
Tännekin kelpaisi tuommoiset :)
Siivutettu maksamakkara, vetelen paketista siivuja suoraan suuhuni.